پشتیبانی سریع : ۰۹۱۵۷۰۴۴۴۰۴ – ۰۲۱۷۱۰۵۳۸۳۲ 

نکات طلایی در مورد دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته چیست و چه کاربردهایی دارد؟ دوربین مداربسته باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

با توجه به پیشرفت چشم‌گیر تکنولوژی، این امکان برای ما وجود دارد که تا حدود زیادی امنیت را ایجاد کنیم. یکی از بهترین راه ایجاد امنیت استفاده از دوربین‌های مدار بسته می‌باشد.

دوربین مدار بسته چیست؟

به دوربین‌هایی که به منظور ایجاد آگاهی و امنیت، در محلی نصب شده باشد و عکس و فیلم‌ها را در خود ذخیره و یا به محل یا محل‌هایی دیگر ارسال کند، دوربین مدار بسته می‌گویند.

دوربین مدار بسته
دوربین مدار بسته

فواید دوربین مدار بسته

این دوربین‌ها علاوه بر ایجاد امنیت، کاربرد‌های بسیاری دارد و در محل‌های مختلف از آن استفاده می‌شود که در ادامه به آن می‌پردازیم.

استفاده از دوربین مداربسته در هنگام جلوگیری از ارتکاپ جرم

قوانین راهنمایی و رانندگی

با توجه به افزایش جمعیت در کلان شهر‌ها و افزایش تعداد خودرو، شاهد افزایش جرائم رانندگی از قبیل هرج و مرج در شهر، سرعت بالا وسیله نقلیه و متاسفانه در مواردی، تصادفات شدید که منجر به جراحت و یا فوت افراد می‌شود هستیم؛ به منظور کاهش تخلفات رانندگی، قوانینی را برای رانندگان متخلف قرار داده‌اند و رانندگان را ملزم به رعایت این قوانین کرده‌اند.

در گذشته فقط در محل‌هایی که پلیس‌های راهنمایی و رانندگی وجود داشت افراد قوانین را رعایت می‌کردند و در اکثر موارد قوانین را دور می‌زدند، اما امروزه در اتوبان‌ها و معابر شهری با نصب دوربین ثبت تخلف، افراد ملزم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می‌باشند.

این دوربین‌ها تا حد زیادی رانندگان را ملزم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت سرعت مجاز کرده و تا حد زیادی سبب کاهش آمار تصادفات شده است.

نصب دوربین‌های مداربسته به منظور جلوگیری از سرقت

دوربین‌های مدار بسته در مکان‌های مختلف از جمله بانک‌ها، منازل، مراکز خرید، مغازه‌ها و…. به منظور حفظ امنیت و جلوگیری از سرقت نصب می‌شود.

دوربین‌های خودرو

ایجاد امنیت برای خودرو در برابر خطرات احتمالی از قبیل سرقت، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با توجه به آمار بالا سرقت خودرو، ایجاد امنیت خودرو لازم و ضروری است.
یکی از راه های ایجاد امنیت خودرو، نصب دوربین های خودرو می‌باشد. این دوربین‌ها نیز مانند دوربین‌های مدار بسته، فیلم و عکس‌ها را در حافظه خود و یا در موبایلتان ذخیره می‌نمایید.
دوربین های خودرو کاربرد بسیاری دارد که با نصب این دوربین‌ها می‌توانید از مزایا آن بهرمند شوید.

دوربین جلو خودرو
دوربین جلو خودرو

کنترل از راه دور

امروزه با پیشرفت سریع تکنولوژی و با وجود اینترنت، امکانات بسیار زیادی را در زمینه نظارتی و دوربین مداربسته فراهم آورده است، از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین قابلیت‌های دوربین مدار بسته می‌توان به امکان نمایش و کنترل تصاویر از طریق مانیتور کامپیوتر و تلفن همراه نام برد.

یکی دیگر از مزیت‌‌های جالب نصب دوربین مداربسته در منازل و کارگاه‌‌ها، کنترل افراد حاضر در آن مکان از راه دور است. بنابراین با نصب یک دوربین مداربسته در منازل یا کارگاه‌‌های خود می‌توانید بدون حضور در آن مکان‌، نیروی کار یا خدمه منزل خود را کنترل کنید تا خیالتان از بابت انجام وظایف آنها راحت باشد.

کنترل دوربین مداربسته از راه دور
کنترل دوربین مداربسته از راه دور

انتخاب دوربین مدار بسته مناسب

اگر قصد خرید یک دوربین مدار بسته را دارید بهتر است در انتخاب خود دقت نمایید و با توجه به کارایی مورد نیاز، دوربین را تهیه نمایید.

به عنوان مثال اگر قصد استفاده از این دوربین‌ها در منزلتان را دارید، با توجه به متراژ، دوربین را انتخاب کنید.

اگر شما صاحب یک خانه کوچک هستید، دوربین‌‌های مداربسته‌ کوچک برای شما کافی خواهندبود و همین‌ طور دوربین‌‌های مداربسته پیشرفته برای مکان‌های بزرگ توصیه می‌گردد.

همچنین تصمیم بگیرید که چه چیزهایی را با می‌خواهید با استفاده از دوربین مداربسته ببینید، زیرا با توجه به کارایی، برد دوربین‌های مدار بسته متفاوت است.

برند‌های معتبر را انتخاب کنید، زیرا یکی دیگر از مزایای برندهای معتبر این است که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش بسیار خوبی می‌باشند و برند‌های متفرقه ارزان در بازار، دارای گارانتی و خدمات پس از فروش معتبری نیستند.

همچنین اگر قصد خرید دوربین خودرو دارید با توجه به کارایی می‌توانید دوربین مورد نظر خود را انتخاب نمایید برخی از دوربین‌های خودرو تصاویر ضبط شده را در موبایل شما ذخیره می‌کنند که به این دوربین‌ها مدل وای فای دار می‌گویند و برخی دیگر تصاویر ضبط شده را درون حافظه خود ذخیره می‌کنند.

نتیجه گیری

حتما این جمله را شنیده اید که می‌گویند”احتیاط شرط عقل است” با نصب دوربین مداربسته و دوربین ماشین از اموال خود به بهترین شکل ممکن نگه داری کنید و نگران خطرات احتمالی از قبیل سرقت نباشید و همواره به این نکته توجه کنید که سارقان از منازل و خودروهایی دزدی می‌کنند که بی دردسر تر است دزدی می‌کنند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات نگهداری خودرو

نگهداری از خودرو و نکات صحیح فنی یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو می‌باشد؛ استفاده نادرست از اتومبیل سبب خراب شدن خودرو می‌شود به طور

ادامه مطلب »