پشتیبانی سریع : ۰۹۱۵۷۰۴۴۴۰۴ – ۰۲۱۷۱۰۵۳۸۳۲ 

بهترین دزدگیر ماشین چه ویژگی‌هایی دارد؟

همه افرادی که به خودرو خود اهمیت می‌دهند، اولین اقدامی که برای ایجاد امنیت ماشین‌شان انجام می‌دهند، نصب انواع دزدگیر ماشین است. اما نکته‌ای که همه سعی می‌کنند در انتخاب دزدگیر به آن دقت کنند، این است که بهترین دزدگیر ماشین بر روی خودروشان نصب شود.

پس با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های گوناگونی که باید یک دزدگیر مناسب داشته باشد، آشنا شوید.

قیمت یا کیفیت، مسئله این است!

عموما دزدگیرها هرچه قابلیت‌های بیشتری داشته باشند، از قیمت بالاتری هم برخوردارند. اما برعکس این موضوع درست نیست. یعنی لزوما هر دزدگیری که قیمت بالاتری داشته باشد از کیفیت و قابلیت‌های بیشتری هم برخوردار نیست.

ممکن است دزدگیری وجود داشته باشد که با وجود امکانات بیشتر که در آن تعبیه شده است، دارای قیمت کمتری نسبت به دزدگیرهای ساده‌تر باشد. در اغلب اینگونه دزدگیرها کیفیت پایین‌تری مشاهده می‌شود که باعث کاهش قیمت آن‌ها شده است. منظور از کیفیت، همان کیفیت ساخت و قطعات به کار برده شده است.

دزدگیر ماشین، دارای یک کیت می‌باشد که داخل خودرو نصب می‌شود. این کیت وظیفه دریافت دستورات از ریموت مرکزی و انتقال آن به بخش‌های گوناگون خودرو می‌باشد

کیت دزدگیر دارای قطعات الکترونیکی بسیاری می‌باشد که هر کدام وظیفه مخصوص به خود را دارند. مثلا رله‌هایی وجود دارند که وظیفه آن‌ها انتقال برق به پمپ درب‌ها، فلاشرها، آژیر و… است. اگر این رله‌ها از کیفیت مناسبی برخوردار نباشند، بدون شک پس از مدتی استفاده، می‌سوزند و باعث اختلال در عملکرد دزدگیر می‌شوند. طبیعتا بهترین دزدگیر ماشین دزدگیری است که از بهترین قطعات در تولید آن استفاده شده باشد.

ویژگی‌های بهترین دزدگیر ماشین

بهترین دزدگیر ماشین باید از قابلیت‌های زیر برخوردار باشد:

  • خروجی شوک سنسور(حسگر ضربه)

شوک سنسور، قطعه‌ای است که در داخل خودرو به بدنه اتاق می‌چسبد و دارای سنسورهای فنری است. این فنرها با کوچکترین ضربه به ماشین به لرزش درآمده و دستوری برای کیت اصلی دزدگیر ارسال می‌کند تا مشخص شود ضربه‌ای به ماشین وارد شده و تا دزدگیر شروع به آزیر کشیدن کند.

  • خروجی چشمی

همه دزدگیرها دارای یک LED ریز می‌باشد که معمولا در گوشه‌ای از خودرو نصب می‌شود. هنگامی که دزدگیر فعال است، این LED شروع به چشمک زدن می‌کند تا نشان دهنده وجود دزدگیر در خودرو مورد نظر باشد.

اما یک چشمی دیگری هم وجود دارد که علاوه بر چشمک زدن، قابلیت تشخیص هرگونه حرکت و صدا در داخل خودرو را دارد. حتی اگر شیشه‌های ماشین پایین مانده باشند، سنسورهای چشمی متوجه رد و بدل شدن هوا می‌شوند. این چشمی معمولا وسط داشبورد نصب می‌شود تا اشراف کاملی به تمام فضای داخل خودرو داشته باشد. درون بسته‌بندی هیچ دزدگیری، چشمی وجود ندارد. چشمی جزو برخی قطعات جانبی دزدگیرهاست که می‌توان برای تکمیل‌تر شدن دزدگیر به آن اضافه کرد. اما کیت اصلی دزدگیر باید خروجی این قطعات جانبی را داشته باشد تا بتوان به آن وصل کرد.

چشمی دزدگیر

 

  • خروجی پاور ویندوز(بالابر شیشه)

پاور ویندوز هم یکی از قطعات جانبی دزدگیرهاست. اگر دزدگیر نصب شده خروجی پاور ویندوز داشته باشد، می‌توان پاور ویندوز را به آن وصل کرد. عملکرد پاور ویندوز به گونه‌ای است که هنگام قفل کردن دزدگیر، شیشه‌های ماشین به صورت خودکار بالا می‌روند. این کار مناسب افرادی است که فراموش می‌کنند تا قبل از ترک خودرو، شیشه‌ها را بالا ببرند.

  • خروجی شاسی درب‌ها، صندوق و کاپوت

اغلب دزدگیرها دارای خروجی برای شاسی درب‌ها هستند اما به شاسی صندوق و کاپوت متصل نمی‌شوند. در این صورت اگر کاپوت خودرو باز شود، دزگیر هیچ گونه عکس‌العملی در برابر آن نخواهد داشت. یک دزدگیر خوب حتما باید دارای این خروجی‌ها باشد. خصوصا در دزگیرهای تصویری، اگر این خروجی‌ها به درستی وصل شده باشند با علائمی که بر روی ریموت ظاهر می‌شوند می‌توان متوجه شد که کدام قسمت از خودرو باز شده است.

  • خروجی صندوق پران

با داشتن این ویژگی، می‌توان از راه دور و از طریق ریموت دزدگیر، صندوق خودرو را باز کرد. بدون اینکه نیازی به استفاده از سوییچ باشد.

  • خروجی قطع‌کن موتور

با نصب قطع‌کن موتور، هنگامی که دزدگیر را قفل می‌کنیم دستوری از طریق کیت اصلی به کیت قطع‌کن موتور ارسال می‌شود که برق اصلی ماشین را قطع می‌کند. با این کار حتی اگر کسی سوییچ خودرو را هم داشته باشد، تا وقتی با ریموت دستور غیرفعال شدن دزدگیر را صادر نکند، نمی‌تواند ماشین را روشن کند.

  • خروجی پدال ترمز

با اتصال سنسور پدال ترمز به دزدگیر، پس از اولین ترمز تمام درب‌ها قفل خواهند شد تا دیگر نگران باز شدن ناگهانی درب‌ها هنگام حرکت نباشید.

  • قفل خودکار درب‌ها

احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد که از طریق ریموت دزدگیر، قفل درب‌ها را باز کرده‌اید اما اصلا داخل خودرو نرفته‌اید یا به کل فراموش کرده‌اید. این حالت بیشتر زمانی رخ می‌دهد که دستتان به طور ناگهانی، دکمه باز ریموت را فشرده و شما متوجه نشده‌اید. اگر تا 30 ثانیه پس از باز شدن دزدگیر، سوییچ باز نشده باشد، سیستم دزدگیر به طور خودکار درب‌ها را قفل خواهد کرد تا از خطرات احتمالی ناشی از فراموشی، جلوگیری کند.

ضمن اینکه برخی دزدگیرهای جدیدی هم وجود دارند که با قابلیت keyless می‌توانند دور شدن ریموت و راننده از خودرو را تشخیص دهند و به محض خارج شدن ریموت از محدوده اطراف خودرو، به طور خودکار درب‌ها را قفل می‌کنند و با نزدیک شدن به خودرو نیز به طور خودکار باز می‌شوند.

  • آنتن‌دهی مناسب

اغلب دزدگیرها تا حدود 200 متر آنتن‌دهی دارند، اما یک دزدگیر خوب دارای یک آنتن خارجی است که بر روی شیشه جلوی خودرو نصب می‌شود و باعث افزایش برد دزدگیر می‌شود.

آنتن دزدگیر
آنتن دزدگیر

 

  • ریموت‌های قابل شارژ

بیشتر دزدگیرها ریموت‌هایی دارند که پس از مدتی باتری آن‌ها تمام می‌شود و باید تعویض شوند. اما دزدگیرهای جدید، بخصوص مدل‌های تصویری، باتری‌های قابل شارژی دارند که می‌توان به صورت دائمی از آن‌ها استفاده کرد و با شارژر مخصوص ماشینی که به همراه خود دارند، می‌توانند شارژ شوند.

بهترین برندهای دزدگیر ماشین

برخی برندهای شناخته شده که دارای کیفیت بسیار مطلوبی هستند را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

  • بهترین دزدگیر ماشین تصویری

بهترین دزدگیرهای تصویری، اغلب ساخت کشور کره هستند. برندهایی نظیر ماجیکار، ایزیکار، استیل میت و… همگی از بهترین دزدگیرها می‌باشند. اما پرطرفدارترین آن‌ها در ایران، دزدگیر ماجیکار است.

ماجیکار بهترین دزدگیر ماشین
ماجیکار بهترین دزدگیر ماشین
دزدگیر ایزیکار
دزدگیر ایزیکار
دزدگیر استیل میت
دزدگیر استیل میت

 

  • بهترین دزدگیر ماشین ساده

از شناخته شده‌ترین دزدگیرهای ساده نیز می‌توان به دزدگیر هوتای، استیل میت ساده و PLC اشاره کرد. دزدگیر هوتای با توجه به قیمت مناسب‌تری که دارد نسبت به بقیه مدل‌ها پرطرفدارتر است.

دزدگیر هوتای
دزدگیر هوتای
دزدگیر PLC

 

صحبت نهایی:

حتما با مطالعه این مقاله، تا حالا باید متوجه شده باشید که کیفیت حرف اول را در انتخاب بهترین دزدگیر ماشین می‌زند. با نصب یک دزدگیر مناسب می‌توانیم بسیار راحت‌تر از دزدگیر استفاده کنیم. ضمن اینکه سطح امنیتی خودرو خود را هم بسیار افزایش داده‌ایم. علاوه بر دزدگیر برای تامین امنیت خودرو، می‌توانید از دوربین خودرو استفاده کنید.
چگونه امنیت خودروتان را تامین می‌کنید؟

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات نگهداری خودرو

نگهداری از خودرو و نکات صحیح فنی یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو می‌باشد؛ استفاده نادرست از اتومبیل سبب خراب شدن خودرو می‌شود به طور

ادامه مطلب »