پشتیبانی سریع : ۰۹۱۵۷۰۴۴۴۰۴ – ۰۲۱۷۱۰۵۳۸۳۲ 

معرفی دوربین مداربسته شبکه و دلیل برتری آن نسبت به سایر دوربین ها

دوربین مداربسته شبکه یا Internet protocol camera با نام اختصاری دوربین مداربسته IP نیز شناخته می شود. این دوربین ها را جدیدترین و پیشرفته ترین نوع دوربین های امنیتی می باشند که امکانات و خصوصیات ویژه ای دارند. در این مطلب اطلاعاتی مفید و کارآمد در رابطه با دوربین های مدار بسته تحت شبکه بیان می کنیم.

معرفی دوربین مداربسته شبکه

دوربین مداربسته شبکه نوع پیشرفته ای از دوربین آنالوگ می باشد که اساس کاری آن اینترنت و شبکه است. این دوربین‌ها برای اولین بار توسط شرکت AXIS و در سال ۱۹۹۶ معرفی شده اند.

اطلاعات در شبکه و اینترنت به صورت دیجیتال (0 و 1) منتقل می شوند. بنابراین نیاز است که خود دوربین ها بتوانند قبل از قرار دادن داده در کابل آن را به داده دیجیتال تبدیل کنند.

دوربین مداربسته شبکه
دوربین های دیجیتال اطلاعات خود را از طریق کابل یا با وای فای به سرور مرکزی می فرستند.

دوربین های موجود در این سیستم تا حدی مشابه کامپیوتر عمل می کنند. این دوربین ها ویدئو را دریافت کرده و اطلاعات دریافت شده از حسگر را به سیگنال دیجیتال تبدیل می کنند. سپس این اطلاعات مطابق پروتکل های شبکه به شبکه فرستاده می شوند.

اطلاعات ارسال شده از دوربین ها به دستگاه NVR که نقش سرور مرکزی را در این سیستم ایفا می کند فرستاده می شود. پس از آن NVR اطلاعات دریافتی را در حافظه مناسب ذخیره کرده و برای نمایش به نمایشگر می فرستد.

اجزای اصلی سیستم مداربسته شبکه

سیستم دوربین مداربسته شبکه از یکسری اجزا تشکیل شده است که این اجزا عبارتند از:

  • دوربین مداربسته شبکه : تصویر برداری یا تولید تصاویر دیجیتال
  • دستگاه ضبط ویدئویی تحت شبکه (NVR): ضبط، نمایش و به طور کلی مدیریت سامانه با سرور مرکزی سامانه دوربین
دوربین مداربسته شبکه
نمونه ای از دستگاه NVR یا سرور دوربین شبکه
  • نمایشگر: اتصال به NVR و نمایش فیلم های ضبط شده توسط دوربین

  • هارد: ضبط تصاویر و ویدئوها
  • منبع تغذیه دوربین‌ها: تبدیل ولتاژ شهری به 12 ولت که مناسب دوربین می باشد.
  • سوئیچ شبکه: انشعاب دهنده
  • کابل شبکه: انتقال اطلاعات بین دوربین‌ها و کابل
  • کابل برق: انتقال برق از منبع تغذیه
  • اتصالات شبکه: ملزومات مورد نیاز برای اتصال کابل‌ها به تجهیزات

نکات مهم در خرید دوربین مداربسته شبکه

خرید هر وسیله الکترونیکی نیاز به این دارد که شما تا حدودی با اجزای درونی این سیستم ها آشنا باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و سیستم خریداری شده جوابگوی نیازهای شما باشد.

یکی از مهمترین قسمت های نصب و راه اندازی دوربین های امنیتی و نظارتی مداربسته، انتخاب دوربین مناسب برای مکان های مختلف می باشد.

دوربین مداربسته شبکه
کابل Rj45 وظیفه انتقال اطلاعات از دوربین شبکه به صورت دیجیتال را برعهده دارد.

برای انتخاب انواع دوربین مدار بسته باید بر اساس قابلیت هایی که دوربین ها دارند و نیازهایی که ما از سیستم نظارتی داریم نکات مختلفی را مد نظر قرار دهیم.

عموماً در هنگام خرید یک دوربین مداربسته شبکه باید به مواردی از جمله رزولوشن یا همان کیفیت دوربین، کیفیت لنز دوربین، پهنای باند، نرخ ارسال در واحد زمان، پشتیبانی کردن از POE، پشتیبانی از کارت اس دی، فرمت فشرده سازی دقت کنید.

مزایای دوربین تحت شبکه

با اینکه هزینه خرید دوربین تحت شبکه با دوربین مداربسته آنالوگ اختلاف زیادی دارد اما قاعدتا این اختلاف قیمت به دلیل برتریت و استفاده از تکنولوژی های جدیدتر در دوربین های تحت شبکه می باشد.

نحوه ذخیره تصاویر در دوربین های IP بسیار کارآمد و مطمئن است. این دوربین ها به راحتی نصب و مورد استفاده قرار می گیرند و یکی از ایده هایی که در دوربین مداربسته دیجیتال به آن پرداخته شده است همین موضوع راحتی کاربر در استفاده بوده است.

کنترل کننده مرکزی در دوربین مداربسته شبکه NVR نام دارد. این دستگاه کاری مشابه دستگاه DVR موجود در دوربین های آنالوگ را انجام می دهد اما امکاناتی فراتر از دی وی آر را شامل می شود. این دستگاه ها می توانند علاوه بر ذخیره اطلاعات دوربین ها سایر اطلاعات شرکت را نیز در خود ذخیره کنند.

یکی از مزایای خیلی مهم دوربین های مداربسته تحت شبکه، توانایی دسترسی کاربر به تصاویر و فیلم های ضبط شده، از هر نقطه جهان است. این دسترسی از طریق اپلیکیشن تلفن همراه و یا شبکه اینترنت انجام می گیرد.

دوربین مداربسته شبکه
دوربین های تحت شبکه به دلیل امنیت بالا و قیمتی که دارند مناسب برای محیط های کاری از جمله محیط های صنعتی می باشند.

قابلیت POE یا Power over Ethernet این قابلیت را به دوربین ها می دهد که انرژی الکتریکی مورد نیاز خود را از طریق کابل شبکه اینترنت دریافت کنند. قابلیت POE در اکثر مدل های دوربین آی پی وجود دارد.

خرید دوربین تحت شبکه از دیجی دوربین

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم خرید دوربین مداربسته شبکه یا هر نوع دوربین دیگری نیاز به داشتن اطلاعات در این زمینه دارد. برای مثال دوربین ها از نظر بدنه دارای انواع مختلفی از جمله دام ، بولت، باکس، مینیاتوری، PTZ و … می باشند که نیاز است از آن مطلع باشید.

برای خرید دوربین مدار بسته شبکه می توانید با مشاورین دیجی دوربین در تماس باشید و بهترین دوربین امنیتی را با توجه به میزان بودجه تان خریداری کنید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات نگهداری خودرو

نگهداری از خودرو و نکات صحیح فنی یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو می‌باشد؛ استفاده نادرست از اتومبیل سبب خراب شدن خودرو می‌شود به طور

ادامه مطلب »