پشتیبانی سریع : ۰۹۱۵۷۰۴۴۴۰۴ – ۰۲۱۷۱۰۵۳۸۳۲ 

مزایا و معایب دوربین مداربسته بی سیم

در مطالب قبلی دیجی دوربین به طور کامل در رابطه با دوربین مداربسته وای فای (بی سیم) صحبت کردیم. تفاوت این دوربین ها با دوربین های مداربسته معمولی در این است که این دوربین ها اطلاعات خود را از طریق وای فای منتقل می کنند و نیازی به کابل ندارند. استفاده از دوربین های وایرلس مزایا و معایب خود را دارد. در این مطلب به طور مفصل در رابطه با مزایا و معایب دوربین مداربسته بی سیم توضیح می دهیم.

مزیت استفاده از دوربین مداربسته وایرلس

اصلی ترین دلیل استفاده از دوربین های مداربسته بی سیم راحتی راه اندازی و استفاده از این دوربین ها می باشد. در صورتیکه امکان سیم کشی و داکت بندی در محل را نداشته باشید دوربین های بی سیم انتخاب مناسبی می باشند.

دوربین های مداربسته وای فای به دلیل نداشتن کابل اضافی خاصیت پنهان شوندگی بیشتری دارند. در صورت استفاده از کابل نیز تنها کابل مورد استفاده این دوربین ها برای شارژ باتری دوربین می باشد.

گیرنده دوربین مداربسته بی سیم می تواند به راحتی جابجا شود یا تصاویر دوربین ها به راحتی از چند محل بازدید شوند. این دوربین ها از نظر اقتصادی نیز نسبت به نوع سیمی به صرفه تر می باشند.

دوربین های مداربسته وای فای اطلاعات ذخیره شده را از طریق WiFi به یک سرور ارسال می کنند.

معایب دوربین مداربسته بی سیم

دوربین های وای فای علاوه بر مزایای فراوانی که دارند برخی محدودیت ها و معایب را نیز شامل می شوند. البته این معایب دلیلی برای عدم استفاده و نقض این دوربین ها نیستند. بلکه بایستی با علم به خصوصیات مدنظرتان بهترین دوربین را با توجه به نیازتان تهیه کنید.

تامین باتری دوربین مداربسته وای فای مهم ترین معضل استفاده از این دوربین ها می باشد و در صورتیکه تعداد دوربین ها زیاد باشد مدیریت باتری و انرژی این دوربین ها سخت است. از طرف دیگر در صورتی که دوربین فاقد باتری باشد شما باید برای تامین برق دوربین، کابل کشی و داکت کشی را انجام دهید.

یکی از معایب دوربین مداربسته بی سیم این است که سیگنال خروجی دوربین های مداربسته بی سیم خیلی قوی نیست و این سیگنال ها در طول فاصله کاهش پیدا می کنند. به همین جهت موانع مخصوصا موانع فلزی می توانند به شدت این سیگنال را کاهش دهند.

امروزه نرم افزارهایی برای هک دوربین های مداربسته از جمله دوربین های وای فای ایجاد شده اند که از ضعف این سیستم ها برای نفوذ بهره می برند.

اگر دوربین های مداربسته بی سیم در فضای بیرونی نصب شده باشند، در هوای بارانی سیگنال دوربین ها با کاهش روبرو خواهد شد. تاثیر نویز محیط بر روی کاهش کیفیت سیگنال ها نیز یک مسئله قابل تامل است. فرکانس ارسالی از دوربین مداربسته بی سیم، با فرکانس های دستگاه هایی مثل مایکروویو، تلفن های بی سیم و کنسول های بازی تداخل پیدا می کند.

در این نوع از دوربین های مداربسته، دوربین سیگنال ها را به دستگاه گیرنده یا سرور مرکزی می فرستد، ولی امکان ارسال سیگنال از دستگاه گیرنده به دوربین مداربسته آنالوگ وجود ندارد.

مشکلات امنیتی از جمله معایب دوربین مداربسته بی سیم

تامین امنیت مهم ترین دلیل برای خرید دوربین مداربسته می باشد. اما در صورتیکه فردی بتواند به هر طریقی این دوربین ها را از کار بیندازد امنیت به طور کامل نقض می شود.

امواج در برابر نویز و حملات (هک) ضعیف تر از کابل می باشند و این موضوع پرخطرترین مسئله و از جمله معایب دوربین های مداربسته بی سیم است. حملاتی از جمله شنود، حمله فرد میانی و … مهم ترین حملات بر علیه دوربین های وای فای می باشند.

آیا نصب دوربین بی سیم را توصیه می شود؟

به طور کلی استفاده از دوربین کابلی برای مواقعی که هزینه برایتان چندان مطرح نیست و همچنین زمانی که امکان کابل کشی در محل را دارید بهتر است.

توجه داشته باشید که برای نصب دوربین مداربسته شما به هر حال به تغذیه کردن دوربین نیاز دارید و استفاده از باتری به هیچ عنوان یک راه حل طولانی مدت نخواهد بود. پس حتی در صورت استفاده از دوربین های مداربسته وایرلس، شما نیاز به کابل کشی تا محل دوربین را خواهید داشت.

برخی دوربین های مداربسته وای فای خوب نیز وجود دارند که علاوه از نظر امنیت و کارایی در سطح بسیار خوبی می باشند. در صورت رعایت اصول امنیتی امکان برقراری امنیت بالا در دوربین های مداربسته وای فای نیز وجود دارد. در صورتیکه محیط مورد نظر شما برای نصب دوربین چندان حساس نیست و نویز خاصی هم ندارد استفاده از دوربین های وای فای بسیار مفید است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات نگهداری خودرو

نگهداری از خودرو و نکات صحیح فنی یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو می‌باشد؛ استفاده نادرست از اتومبیل سبب خراب شدن خودرو می‌شود به طور

ادامه مطلب »