پشتیبانی سریع : ۰۹۱۵۷۰۴۴۴۰۴ – ۰۲۱۷۱۰۵۳۸۳۲ 

عوامل موثر بر تعیین قیمت دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته به منظور برقراری امنیت در مکان های مختلف خریداری و نصب می شوند. از طرفی قیمت کالا، یکی از مهم ترین موارد قابل توجه در هنگام خرید آن کالا می باشد. در این مطلب در رابطه با عوامل موثر بر روی قیمت دوربین مداربسته باکیفیت توضیح می دهیم.

رزولوشن تصویر و تاثیر آن بر قیمت دوربین مداربسته

اگر می‌خواهید مطمئن باشید که دوربینتان تصاویر شفاف و قابل شناسایی را ارائه باید به رزولوشن آن اهمیت دهید. رزولوشن یا کیفیت دوربین هرچه بالاتر باشد تصاویر ثبت شده تمیزتری خواهید داشت. سعی کنید دوربینی با کیفیت 720p به بالا تهیه کنید.

نرخ فریم

این یک جنبه‌ی کلیدی دیگر دوربین است بطوری که هرچه نرخ فریم بالاتر باشد ویدئو واضح‌تر است. ویدئو شامل مجموعه ‌ای از تصاویر ثابت است که برای ایجاد تصویر متحرک به هم متصل شده‌اند.

هرچه نرخ فریم دوربین در واحد زمان کمتر باشد فیلم موج بیشتری خواهد داشت. هرچه نرخ فریم دوربین بالاتر باشد ویدئوی باکیفیت تر و پویاتری خواهید داشت. نرخ 30 فریم در ثانیه و بالاتر برای یک دوربین مداربسته نرخ خوبی است.

قیمت دوربین مداربسته
یکی از عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته مقاومت دوربین در برابر شرایط مختلف جوی است.

داخلی یا بیرونی بودن دوربین

دوربین هایی که در محیط باز از جمله حیاط یا خیابان نصب می شوند نیازمند داشتن یک سری آپشن برای مقاومت در شرایط جوی و آب و هوایی مختلف می باشند.

اگر قصد دارید دوربین مداربسته را در محیط باز نصب کنید حتما مطمئن شوید که دوربین مداربسته ضدآب خریداری کرده اید. در غیر این صورت ممکن است آب یا گرد و غبار در کیفیت فیلم‌ها اختلال ایجاد کند یا حتی بدتر باعث خراب شدن دوربین گردد.

دید در شب دوربین و تاثیر آن بر قیمت دوربین مداربسته

در صورتیکه امکان ثبت فیلم در محیط تاریک برایتان اهمیت دارد بهتر است دوربینی تهیه کنید که قابلیت دید درشب را داشته باشد.

دوربین‌های مداربسته دید در شب، کار ضبط فیلم در تاریکی را با استفاده از چراغ‌های ال ای دی مادون قرمز انجام می دهند. هرچه دوربین LEDهای بیشتری داشته باشد، دید بهتری در شب خواهد داشت.

قیمت دوربین مداربسته
دوربین های دید در شب امنیت بالاتری را به نسبت دوربین های معمولی تامین می کنند.

برخلاف انسان‌ها، دوربین می‌تواند نور مادون قرمز را ببیند، بنابراین هنگامی که این طول موج‌ها منعکس می‌شوند، به گونه‌ای است که گویی دوربین در حال فیلم‌برداری در یک اتاق روشن است.

برند دوربین

از عوامل بسیار تاثیرگذار در تعیین قیمت دوربین مداربسته، شرکت سازنده آن و یا به عبارتی برند آن دوربین می باشد. به طوریکه قیمت دوربین مداربسته با یک کارایی و کیفیت مشخص، در دو برند معروف و معمولی تفاوت زیادی با یکدیگر خواهد داشت.

ضبط صدا

برخی از دوربین های ارزان تر دارای قابلیت ضبط صدا نیستند. بنابراین در خرید دوربین مداربسته ارزان قیمت بایستی حتما به این موضوع توجه کنید. دوربین های رده متوسط به بالا همگی دارای قابلیت ضبط صدای محیط می باشند.

حتی برخی دوربین های مداربسته گران تر دارای میکروفنی نیز می باشند که می توان از طریق آن با شخصی که در میدان دید دوربین است ارتباط برقرار کرد.

تکنولوژی و تجهیزات دوربین

منظور از تجهیزات دوربین متعلقات همراه دوربین می باشد که در هنگام خرید دوربین مداربسته به شما ارائه می شود. برخی از این تجهیزات، تجهیزات ضروری برای ضبط و ذخیره فیلم می باشند و برخی دیگر نیز به عنوان موارد اضافه جهت آپشنال کردن دوربین می باشند.

از طرفی تکنولوژی های به کار رفته در دوربین یکی از موارد بسیار مهم در تعیین قیمت دوربین مداربسته می باشند. برای مثال برخی از تکنولوژی های معروف در دوربین مداربسته WDR ، HLC , BLC می باشند.

این تکنولوژی ها کارایی هایی از جمله کم کردن نور زیاد پشت اجسام و یا ماسک کردن منابع نوری را به دوربین های مداربسته می دهند و آن ها را از دوربین ها معمولی مجزا می سازند. دارا بودن منوی OSD نیز به کاربر اجازه تغییرات زیای دررنگ، کنتراست و چندین کارایی دیگر را می دهد.

ظاهر دوربین یکی از عوامل موثر بر قیمت آن است.

کیفیت ساخت بدنه دوربین

جنس بدنه دوربین یکی از عوامل موثر در قیمت دوربین مداربسته می باشد. بدنه های فلزی نسبت به بدنه های پلاستیکی قیمت دوربین مداربسته را افزایش می دهند.همچنین بسته به مقاومت جنس بدنه دوربین مداربسته در برابر عوامل مختلف از جمله گرما، برودت، رطوبت و ضد ضربه بودن  قیمت دوربین مداربسته کم و یا زیاد می شود.

ظرفیت ذخیره‌سازی

میزان حافظه موجود برای ذخیره سازی ویدئو یکی از عوامل خیلی مهم است که در هنگام خرید دوربین بایستی به آن توجه کنید. چند عامل مهم برروی پر شدن سریعتر هارد دوربین تاثیرگذارند. این عوامل تعداد دوربین‌های موجود در سیستم، رزولوشن هر دوربین، میزان فیلم و مدت زمانی که قصد نگهداری از فیلم های ذخیره شده در هارد را دارید می باشند.

همچنین برخی دوربین های مداربسته پیشرفته تر قابلیت فضای ذخیره ابری دارند. محدودیت این دوربین ها در فضای ذخیره سازی بسیار کمتر از دوربین های معمولی است.

فضای ذخیره سازی ابری این مزیت را نیز دارد که حتی اگر سخت افزار شما آسیب ببیند، دزدیده شود یا دستکاری شود، همچنان به آرشیوهای ویدئویی خود دسترسی خواهید داشت.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات نگهداری خودرو

نگهداری از خودرو و نکات صحیح فنی یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو می‌باشد؛ استفاده نادرست از اتومبیل سبب خراب شدن خودرو می‌شود به طور

ادامه مطلب »