پشتیبانی سریع : ۰۹۱۵۷۰۴۴۴۰۴ – ۰۲۱۷۱۰۵۳۸۳۲ 

امنیت دوربین مداربسته و راهکارهای ضروری جهت جلوگیری از هک دوربین

دوربین های مداربسته یکی از مهم ترین رویکردها در جهت تامین امنیت محیط های کاری و منازل می باشند. پس بسیار مهم است که بتوانیم امنیت دوربین مداربسته را به طور کامل تامین کنیم و آن را از حملات هکرها حفظ نمائیم. در این مطلب قصد داریم تا با شما در رابطه با راهکارهای اساسی که برای تامین امنیت دوربین مداربسته لازم است صحبت کنیم.

امنیت دوربین مداربسته به چه معناست؟

امنیت دوربین مداربسته به معنای این است که هیچ عامل غیرمجازی نتواند به هیچ طریقی به اطلاعات سیستم هدف دسترسی پیدا کند. تامین این امنیت نیازمند داشتن دانش کافی و به کار بردن راهکارهای ساده امنیتی می باشد.

با اینکه دوربین های امنیتی در جهت بالابردن امنیت ایجاد شده اند اما خود این سیستم ها نیز ممکن است مورد حمله هکرها قرار بگیرند و از این جهت مشکلات غیرقابل جبرانی در مجموعه به بار آید.

امنیت دوربین مداربسته
دوربین های مداربسته در جهت فراهم کردن امنیت در محیط های کار و منزل به کار می روند.

در مطالب قبلی به طور مفصل در رابطه با روش های هک در دوربین های مداربسته صحبت کردیم. دوربین‌های امنیتی به دلایلی همچون نداشتن ویژگی‌های امنیتی ابتدایی، استفاده از تنظیمات پیش‌فرض و تعریف رمز عبورهای ساده مورد حمله قرار می گیرند.

حال می خواهیم به شما بگوییم که از کجا می توان فهمید که سیستم مورد حمله قرار گرفته و از چه طریقی می توان با حملات هکرها مقابله کرد.

تغییر رمزعبور پس از اجرای سامانه مداربسته

راهکار اصلی نفوذگران برای نفوذ به یک سیستم به دست آوردن یوزر و پسورد اجزای آن سیستم است. بدست آوردن پسورد سیستم شما خیلی راحت است اگر موارد امنیتی را در انتخاب پسورد رعایت نکرده باشید.

ضرورت پسورد مناسب برای تامین امنیت دوربین مداربسته
انتخاب پسورد مناسب برای دسترسی به تمام اطلاعات دیجیتالی یک مسئله کاملا ضروری است.

مهم ترین موارد امنیتی که باید در انتخاب پسورد به آن ها توجه کنید این است که اولا پسوردهای پیش فرض سیستم را تغییر دهید و پسوردهای تعریف شده را در بازه های زمانی خاصی عوض کنید.

سعی کنید رمزهای عبور را در اختیار هیچ کس قرار ندهید و اگر احساس کردید کسی ممکن است از رمزهای موجود اطلاع داشته باشد سریعا رمزها را ریست و تغییر دهید. یک سیستم امنیتی می تواند توسط هر کسی هک شود.

از این جهت همیشه باید کنترل کنید که در زمان حضور و یا عدم حضور شما، چه کسی دسترسی به شبکه داشته و چه کاری انجام داده است.

خرید دوربین از فروشگاه های مطمئن

اگر قصد خرید دوربین مداربسته را دارید، حتما آن را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید تا احتمال نفوذ از طرف فروشنده وجود نداشته باشد. همچنین توجه داشته باشید که در خرید دوربین امنیتی به دنبال دوربین های مداربسته خیلی ارزان قیمت که امنیتی ندارند نباشید.

امنیت دوربین مداربسته
هک دوربین های مداربسته بیشتر در شرکت های بزرگ و حساس اتفاق می افتد.

در خرید دوربین از فروشگاه ها به هیچ وجه دوربین های دست دوم را خریداری نکنید. دوربین مداربسته ای که قبلا استفاده شده، به آسانی هک می شود و می تواند به عنوان ابزار جاسوسی مورد استفاده قرار گیرد.

دستگاه های DVR و NVR دارای حساسیت پذیری بیشتری هستند و احتمال هک شدن از این ناحیه وجود دارد. خرید یک دی وی آر ضعیف به شدت برای امنیت دوربین مداربسته شما مضر است. پس بهتر است در انتخاب فروشگاه برای خرید دوربین مداربسته دقت کنید و حتما اجزای دوربین را از جایی خریداری کنید که فروشگاه علم کافی در زمینه مسائل امنیت دوربین مداربسته را داشته باشد.

استفاده از شبکه ایمن برای اتصال نزدیک و یا راه دور

اگر از دوربین مداربسته برای منزل یا دفتر کارتان استفاده می کنید از یک اینترنت امن برای دوربین های مداربسته استفاده کنید. پسورد وای فای را به هیچ وجه در اختیار عموم قرار ندهید.

درصورتیکه از راه دور به سیستم وصل می شود و در اصطلاح کنترل از راه دور دارید حتما از یک شبکه اختصاصی استفاده کنید. اگر سیستم دوربین مداربسته شما سیمی باشد، بدیهی است که تعداد کمی از مردم می توانند به آن دسترسی پیدا کنند. از این جهت، دوربین های باسیم، در مقایسه با دوربین های مداربسته بی سیم، کمتر امکان هک شدن دارند.

امنیت دوربین مداربسته و شبکه آن
بستر ارتباط و انتقال اطلاعات یکی از بخش های حساس در شبکه دوربین مداربسته می باشد.

بروز نگه داشتن سیستم دوربین مداربسته

سیستم های جدید همیشه با ارتقا و پیشرفت در کارکرد و امنیت همراهند. بنابراین خوب است که به حد کافی بر روی به روزرسانی سیستم های امنیتی خود تمرکز کنید. ارتقا سیستم باعث افزایش امنیت و عملکرد دوربین می شود و با این کار شما می توانید با خیال جمع تری از امنیت دوربین مداربسته تان بهره مند شوید.

نشانه های هک شدن سیستم دوربین مداربسته

با اینکه هک دوربین های مداربسته خیلی رایج نیست. اما ممکن است در ادارات و شرکت های حساس و مهم این اتفاق بیفتد. وجود چند نشانه در سیستم دوربین مداربسته می تواند هاکی از این باشد که سیستم شما مورد حمله هکرها قرار گرفته است. از جمله این نشانه ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • شنیدن صداهای غیرعادی و عجیب از دوربین
  • چرخش غیرعادی و بیش از حد دوربین در دوربین مداربسته چرخشی
  • افزایش‌های ناگهانی ترافیک شبکه (برای اطلاع از این مورد گردش داده‌های شبکه و دوربین مداربسته را ردیابی کنید.)
  • چشمک زدن نور LEDممکن است حاکی از حمله تروجان به سیستم باشد.
  • روشن بودن لامپ LED در مواقعی که شما آن را روشن نکرده اید
  • تغییر تنظیمات دوربین مداربسته
  • تغییر پسورد دوربین از آنچه که شما تعیین کرده اید به پسورد پیش‌فرض دوربین
  • تغییر خود به خود سایر تنظیمات دوربین مداربسته

با در نظر گرفتن عوامل ذکر شده می‌توانید از سیستم‌های امنیتی محافظت کنید. همچنین در صورتیکه احتمالا متوجه بروز مسئله متفاوتی در رابطه با کارکرد دوربین مداربسته شدید این موضوع را حتما با یک کارشناس آگاه در میان بگذارید تا خطر جدی متوجه حالتان نباشد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات نگهداری خودرو

نگهداری از خودرو و نکات صحیح فنی یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو می‌باشد؛ استفاده نادرست از اتومبیل سبب خراب شدن خودرو می‌شود به طور

ادامه مطلب »