پشتیبانی سریع : ۰۹۱۵۷۰۴۴۴۰۴ – ۰۲۱۷۱۰۵۳۸۳۲ 

نمونه فیلم های آفرود

      آفرود یا رانندگی خارج از جاده هیجان زیادی دارد و معنی رانندگی بیابانی را در ذهن انسان تداعی می‌کند. به دلیل هیجان زیاد آفرود افراد زیادی مخصوصا جوانان جذب این ورزش شده‌اند. سفرهای آفرود انقدر جذاب است که در سال‌های اخیر تورهایی تحت عنوان تورهای آفرود به وجود آمده است. تاریخچه آفرود سواری را نیز می‌توان در مسابقات اتومبیل‌رانی جستجو کرد. در این مطلب قصد داریم با استفاده از نمونه فیلم های آفرود شما را با این ورزش هیجان‌انگیز آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

نمونه فیلم های آفرود

هیجان و لذت دو بخش جدایی ناپذیر در آفرود است که در سال‌های اخیر موجب جذب افراد زیادی در این ورزش شده است. افراد زیادی هستند که به خودرو علاقه دارند اما برخی از این افراد عاشق خودرو هستند مانند آفرود سواران.
آفرود یکی از ورزش‌های جذاب اما پرهزینه است. افراد به دلیل علاقه زیادی که به این ورزش دارند هزینه‌های سنگین این ورزش را پرداخت می‌کنند. یکی از هزینه‌هایی سنگینی که در هنگام ورود به این ورزش باید پرداخت کرد، خرید خودرو می‌باشد.
خودروهای آفرودی دو دیفرانسیل، شاسی بلند و دارای قدرت بدنی بالایی می‌باشند زیرا این خودروها باید توانایی حرکت در کوه و دشت را داشته باشند.

همانطور که در نمونه فیلم‌ آفرود بالا تماشا کردید. هیجان و سرعت دو جز جدایی ناپذیر در آفرود است.

تورهای آفرود

تورهای آفرود در مکان‌هایی مانند طبیعت و بیابان‌هایی که خودروهای معمولی توان حرکت ندارند؛ برگزار می‌شود. با اینکه آفرود سواری قدمت زیادی در ایران ندارد اما افراد ماجراجو و کسانی که به گشت و گذار و سفر به بیابان علاقه دارند، اینگونه تورها را انتخاب می‌کنند.
دیدن حیوانات در حیات وحش و زندگی بدون امکانات شهری، دشواری‌ها و هیجان زندگی در طبیعت و… ویژگی‌هایی است که سبب شده است تا ورزش آفرود تجربه تکرار نشدنی و شیرینی را برای علاقه‌مندان این ورزش رقم بزند.

ثبت خاطرات سفر آفرود

با توجه به نمونه فیلم های آفرود که در این مطلب وجود دارد، ثبت خاطرات سفر آفرودی از اهمیت زیادی برخوردار است و همه افراد علاوه بر تجربه و لذت بردن از تورهای آفرودی، به ثبت و ضبط خاطرات سفر علاقه زیادی دارند.
یکی از راه‌های ثبت خاطرات سفرهای آفرودی استفاده از دوربین خودرو است؛ با استفاده از این دوربین‌ها ثانیه به ثانیه خاطرات سفر خود را بصورت کامل و بدون دغدغه ضبط نمایید و نگران ثبت خاطره سفر نباشید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

مشکلات آفرود

هزینه بالا در خدمت‌رسانی در این حوزه سبب شده است که میزان تقاضا کاهش پیدا کند. اگر قصد دارید با تورهای آفرود سفر کنید باید صبور باشید زیرا ممکن است حوادث احتمالی از قبیل گیر کردن خودروها در شن یا گل‌ولای بیابان، چپ شدن ماشین، طولانی شدن مسیر به دلایل مختلف و برخورد با جانوران وحشی برای شما اتفاق بیفتد.

البته قابل ذکر است که متاسفانه با توجه به افزایش تمایل به تورها و ورزش‌های آفرودی آسیب‌های زیاد و جبران ناپذیری به محیط زیست وارد شده که سبب تخریب و از بین بردن منابع طبیعی می‌شود؛ البته رعایت اصول زیست محیطی در سفرهای آفرودی سبب می‌شود که به بقا طبیعت کمک کنیم.

نمونه فیلم های آفرود در مسیرهای آفرودی

آفرود سواران می‌توانند مسیرهای مختلفی برای سفر خود انتخاب کنند که در ادامه به بیان برخی از این مسیرها می‌پردازیم.

جاده خاکی

سفر در جاده خاکی ساده‌ترین و ایمن‌ترین مسیر در آفرود است. اگر جزو افراد تازه کار هستید بهتر است از جاده خاکی شروع کرده و قبل از سفر تحقیق کنید تا مسیر مناسب آفرودی خود را پیدا کنید.

نمونه فیلم های آفرود و رانندگی در گل‌ولای

اگر قصد سفر به مسیرهای گل‌ولای را دارید حتما تایر مخصوص این مسیرها را تهیه کنید. برای راندن در گل‌ولای باید به سرعت چرخ‌ها دقت کنید تا در گل‌ولای فرو نروید.
از جمله حرکت‌های جذاب و هیجان انگیز در اینگونه مسیر‌ها، چرخاندن تایرها و لغزاندن ماشین به دور خود است. بااینکه این کار حرکت مفرحی است اما در عین حال خطرناک هم می‌باشد. به محض اینکه خودرو شما شروع به لغزش کرد تا مادامی که شما نخواهید و کنترل آن را به دست نگیرید متوقف نخواهد شد. مطمئنا چرخاندن خودرو آن هم 360 درجه جای تحسین دارد اما باید مهارت کافی داشته باشید زیرا ممکن است با یک اشتباه خودرو شما در گل‌ولای فرو برود.

تپه و مسیر شنی

قبل از آنکه بخواهید دل به تپه بزنید باید 15 تا 20 پوند بر اینچ مربع باد تایر خود را خالی کنید تا تایرها پهن‌تر شوند و بر روی سطح بیشتری از زمین قرار بگیرد.

تجهیزات آفرود

در تمامی خودروهای آفرودی حتما باید تجهیزات آفرود وجود داشته باشد زیرا شما به مکان‌هایی سفر می‌کنید که داشتن این تجهیزات لازم و ضروری است؛ به عنوان مثال در برخی از مناطق شما باید باد تایر خودرو را کاهش داده و در برخی مسیر‌ها باد تایر را افزایش دهید. در نتیجه داشتن پمپ باد در ماشین‌های آفرودی لازم و ضروری است.

اگر قصد دارید وارد این حوزه شوید بهتر است با دیدن نمونه فیلم های آفرود با این ورزش آشنا شوید و اطلاعات لازم و کافی در مورد این ورزش هیجان‌انگیز کسب نمایید.

نتیجه گیری

همانطور که در نمونه‌ فیلم های آفرود تماشا کردید، این ورزش بسیار مفرح و جذاب است. همچنین افراد زیادی هستند که به آفرود علاقه دارند اما به دلیل هزینه‌های زیاد نمی‌توانند پا به این عرصه بگذارند و آفرود برای آن‌ها به یک رویا تبدیل شده است.
یکی از راه‌های تجربه آفرود شرکت در تورهای آفرود است. با شرکت در این تورها می‌توانید یک سفر هیجان‌انگیز را تجربه کنید و یک خاطره دلچسب برای خود بسازید و با استفاده از دوربین خودرو لحظات ناب سفر خود را ثبت کنید و نگران از دست دادن لحظات ناب سفر نباشید.

فهرست مطالب

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات نگهداری خودرو

نگهداری از خودرو و نکات صحیح فنی یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو می‌باشد؛ استفاده نادرست از اتومبیل سبب خراب شدن خودرو می‌شود به طور

ادامه مطلب »