پشتیبانی سریع : ۰۹۱۵۷۰۴۴۴۰۴ – ۰۲۱۷۱۰۵۳۸۳۲ 

مسیرهای آفرودی در ایران و سایر کشورها را بشناسید

امروزه یکی از جذاب‌ترین زیرشاخه‌های گردشگری و طبیعت‌گردی، آفرود سواری است. به ویژه با شناخت بهتر مسیرهای آفرودی قطعا می‌توان سفری لذت‌بخش و پر از هیجان را تجربه کرد.

به طور کلی به خودروهایی که براساس قابلیت‌های منحصر بفردی که دارند، بتوانند از مسیرهای دشوار و پیچیده حتی در مسیرهایی خارج از جاده عبور کنند، آفرود گفته می‌شود. اما اگر برایتان جالب است تا به طور دقیق‌تر ورزش آفرود را بررسی کنید؛ می‌توانید به مقاله آفرود چیست مراجعه کنید.

چند سالی است که ورزش آفرود سواری در سطح جهان رونق بیشتری پیدا کرده و علاقه‌مندان به این ورزش روز به روز درحال افزایش هستند. می‌توان گفت، افرادی در این حوزه هستند که بر پایه تجربه‌ای که دارند تمام راه و چاه این ورزش را می‌دانند و احتمالا اکثر مسیرهای آفرودی را طی کرده‌اند. اما آن دسته از کسانی که به تازگی تصمیم ورود به این ورزش را گرفته‌اند، شاید با این مسیرها به خوبی آشنا نباشند. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله به معرفی برترین مسیرهای آفرودی در ایران و سایر نقاط دنیا بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

مسیرهای آفرودی
مسیرهای آفرودی

 

مسیرهای آفرودی داخل ایران

کشور ما به دلیل وجود انواع مختلف مناطق طبیعی، از ظرفیت بالایی برای آفرود سواران برخوردار است. از کوهستان و رودخانه گرفته تا مناطق کویری و حتی جنگل‌ها را می‌توان در ایران پیدا کرد. اما برخی مناطق به خودی خود قابلیت رانندگی را ندارند و در صورت رانندگی در آن‌ها بدون شک با خطرات فراوانی مواجه خواهید شد. از این رو بهتر است قبل از اقدام به آفرود سواری، مسیر پیش روی خود را کاملا شناخته باشید تا از بروز خطرات احتمالی دور بمانید. در ادامه به شناخت تعدادی از مسیرهای آفرودی در ایران خواهیم پرداخت.

1) جزیره زیبای کیش

به واسطه تعداد زیاد گردشگرانی که سالانه به جزیره کیش می‌روند، این جزیره به یکی از پرمخاطب‌ترین مسیرهای ‌آفرود سواری در سراسر ایران تبدیل شده است. در صورتی که هیچ پیش زمینه‌ای در آفرود ندارید، می‌توانید با پرداخت هزینه به تعدادی از تیم‌های آفرود سواری حاظر در این جزیره، با آن‌ها همراه شوید و تجربه‌ای کوتاه از این ورزش هیجان‌انگیز داشته باشید.

آفرود در کیش
آفرود در کیش

 

2) کویر ورزنه

در فاصله 100 کیلومتری اصفهان و 150 کیلومتری یزد، یکی از دلچسب‌ترین کویرهای ایران وجود دارد که وسعت آن به 17 هزار هکتار می‌رسد. این کویر علاوه بر دارا بودن تمامی الزامات یک مسیر آفرودی، در کنار چندین منطقه گردشگری قرار گرفته است. باتلاق گاوخونی و زاینده رود از این مناطق گردشگری به حساب می‌آیند. همین امر باعث شده همواره آفرود سواران زیادی در این مسیر مشغول به رانندگی بر روی تپه‌ها باشند.

آفرود در کویر ورزنه
آفرود در کویر ورزنه

 

3) کویر مصر

شاید با دیدن نام این کویر، به نظرتان برسد که منظور ما کویری در کشور مصر است. اما باید بگوییم این کویر در فاصله 45 کیلومتری شهرستان جندق و 30 کیلومتری اصفهان واقع شده است. تپه‌‌های شنی بسیاری در این منطقه وجود دارد که اوضاع مساعدی را برای آفرود سواران مهیا کرده تا نهایت استفاده را از آن ببرند.

آفرود در کویر مصر
آفرود در کویر مصر

 

4) کویر مرنجاب، بهشت مسیرهای آفرودی

بهشت آفرود سواران اینجاست. کویری در مجاورت کاشان که مقصد بسیاری از تورهای گردشگری و آفرود سواران است. شاخصه این کویر، مربوط به تپه‌های منحصربفرد موجود در آن است که به نام تپه‌های ماهور شناخته می‌شوند. برخورد این تپه‌ها با یکدیگر سبب شده تا این کویر به یکی دیگر از پرطرفدارترین مسیرهای آفرودی ایران تبدیل شود.

آفرود در کویر مرنجاب
آفرود در کویر مرنجاب

 

5) کویر مغستان

این کویر که به نام کویر ریگ زرین نیز شناخته می‌شود، به علت وجود شن‌های ریز و رونده، منظره بسیار دلچسبی را مهیا نموده است. در کویر مغستان نیز تپه‌های ماهور فوق‌العاده‌ چشم نوازی وجود دارند که باعث شده آفرود سواران فراوانی به این منطقه سفر کنند. تا جایی که تقریبا بیشترین مخاطب از میان کویرهای ایران مربوط به کویر مغستان می‌باشد.

مسیرهای آفرودی در کویر مغستان
مسیرهای آفرودی در کویر مغستان

 

6) جنگل مازیچال

در نزدیکی کلاردشت، دهکده‌ای به نام مازیچال وجود دارد. به جرعت می‌توان گفت بکرترین و خوش آب و هواترین مسیر آفرودی در ایران مربوط به دهکده مازیچال می‌باشد. برای رسیدن به این دهکده باید از یک مسیر خاکی پر پیچ و خم عبور کنید که همین نکته باعث شده تا این مسیر جزو مسیرهای مورد علاقه آفرود سواران به حساب بیاید.

آفرود در جنگل مازیچال
آفرود در جنگل مازیچال

 

مسیرهای آفرودی خارج از ایران

هر مسیری برای آفرود سواری خصوصیات منحصربفرد خود را دارد. از مناطق مناسب موجود در ایران که بگذریم، در خارج از کشور نیز مناطق بسیاری وجود دارند که در میان آفرود سواران بین‌المللی، بسیار پرطرفدار هستند. در ادامه به معرفی تعدادی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

1) دریاچه میشیگان

یکی از بزرگترین دریاچه‌های آمریکا شمالی، دریاچه نقره‌ای میشیگان است. وجود تپه‌های ماسه‌ای در مجاورت دریاچه باعث شده تا تپه‌های بسیار نرمی به وجود آیند. رانندگی بر روی این تپه‌ها مهارت خاصی می‌خواهد که به همین دلیل می‌توان این تپه‌ها را یکی از لذت‌بخش‌ترین مسیرهای آفرودی موجود در سطح بین‌المللی دانست.

دریاچه میشیگان
دریاچه میشیگان

 

2) الماس آبی واقع در فیلادلفیا

این پارک واقع در 50 مایلی شهر فیلادلفیا می‌باشد. شرایط در این پارک به گونه‌ای است که علاوه بر آفرود سواران، دوچرخه سواران و موتور سواران نیز می‌توانند برای انجام حرکات نمایشی از آن استفاده کنند. ضمن اینکه فضا جداگانه‌ای در نظر گرفته شده تا آفرود سواران تازه کار بتوانند براحتی در آن رانندگی کنند و نهایت لذت را ببرند.

مسیرهای آفرودی در فیلادلفیا
مسیرهای آفرودی در فیلادلفیا

 

3) جنگل جورجیا، از مسیرهای آفرودی چالش برانگیز

یکی دیگر از مسیرهای آفرودی کشور آمریکا، جنگل جورجیا واقع در شمال جورجیا می‌باشد. در این جنگل حدود 80 مسیر مختلف برای رانندگان مبتدی تا حرفه‌ای وجود دارد که می‌توانند مسیرهای مناسب خود را انتخاب کنند. اما برخی از این مسیرها حتی برای آفرود سواران حرفه‌ای و باتجربه هم چالش برانگیز خواهد بود. ضمن اینکه طبیعت بکر این جنگل باعث می‌شود تا علاوه بر تجربه یک آفرود سواری فوق‌العاده، مناظر منحصربفردی نیز در مسیر خود کشف کنید که نمونه آن را در هیچ جای دیگر جهان نخواهید دید.

آفرود در جنگل جورجیا
آفرود در جنگل جورجیا

 

4) کلورادو

یکی از ایالت‌های جنوب آمریکا، بندر کلورادو می‌باشد. این بندر به داشتن مسیرهای آفرودی متنوع معروف است. مسیرهای گلی، در میان آفرود سواران از محبوبیت زیادی برخوردار است که یکی از بهترین مسیرهای گلی، واقع در بندر کلورادو است. همچنین صخره‌هایی در اینجا وجود دارند که سرعت خودروی آفرودی شما را دو برابر می‌کند. ضمنا تپه‌های نرمی هم در این منطقه وجود دارند که برای آفرود سواران حرفه‌ای بسیار چالش برانگیزند.

آفرود در جنگل‌های کلورادو
آفرود در جنگل‌های کلورادو

 

کلام آخر:

بدون شک رانندگی آفرود به سبب اینکه با مناطق طبیعی درگیر می‌شوید می‌تواند به یکی از جذاب‌ترین تفریحات به شمار رود. امیدواریم با شناخت هر چه بیشتر مسیرهای آفرودی بتوانید لذت این ورزش را دو چندان کرده و همچنین از بروز خطرات احتمالی پرهیز کنید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات نگهداری خودرو

نگهداری از خودرو و نکات صحیح فنی یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو می‌باشد؛ استفاده نادرست از اتومبیل سبب خراب شدن خودرو می‌شود به طور

ادامه مطلب »