پشتیبانی سریع : ۰۹۱۵۷۰۴۴۴۰۴ – ۰۲۱۷۱۰۵۳۸۳۲ 

نقد و بررسی دوربین مداربسته چرخشی و مزایای آن

دوربین های گردان یکی از انواع دوربین های امنیتی هستند که بنا به دلایلی به برخی دیگر از دوربین ها ترجیح داده می شوند. یکی از مهم ترین دلایل آن کاهش تعداد دوربین های موردنیاز برای یک مجموعه و در نتیجه کاهش هزینه کلی می باشد. در این مطلب به طور مفصل در رابطه با دوربین مداربسته چرخشی و ویژگی ها و مزایای این دوربین صحبت می کنیم. در انتها نیز یکی از بهترین مدل های دوربین مداربسته چرخشی را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

معرفی دوربین چرخشی

دوربین های مداربسته چرخشی یکی از انواع دوربین مداربسته است که برای استفاده در هرمحیط تجاری، شخصی و آموزشی مفید می باشند. این دوربین ها با امکان چرخش 360 درجه ای و حرکات افقی و عمودی شان توانایی رصد کردن تمام نقاط اطرافشان را دارند.

دوربین های ثابت این تضمین را به شما می دهند که منطقه تحت نظارت خود را به طور کامل رصد می کنند؛ اما دوربین های گردشی سیستم منعطف تری را ارائه می دهند که علاوه بر نظارت بر بخش های مهم تر امکان بررسی سایر نقاط را نیز به شما می دهند.

دوربین PTZ یا همان دوربین مداربسته گردان یک دوربین با قابلیت گردش، خم شدن و زوم کردن است. این حرکات گردشی، بزرگنمایی و خم شدن می توانند به روش های مختلفی انجام شوند. مهم ترین روش ها برای کنترل این گونه دوربین ها استفاده از نرم افزارهای نظارت، جوی استیک کنترلی، نرم افزار مدیریت دوربین و … می باشد.

ویژگی های دوربین چرخشی
میزان چرخش دوربین در مدل های مختلف دوربین چرخشی متفاوت است.

مزایای دوربین های گردان

دوربین های چرخشی انعطاف پذیری بالایی دارند و با استفاده از آن ها می‌توانید همه جهات اطراف را بدون هیچگونه نقطه کوری پوشش دهید. این دوربین ها برای محیط های بزرگی که نیاز به نظارت کلی دارند خیلی مفید است. چرا که نیاز به نصب دوربین های کمتری نسبت به دوربین های ثابت وجود دارد.

کمتر شدن تعداد دوربین ها بر روی قیمت کلی صرف شده در بخش هزینه های جانبی تاثیر زیادی دارد. دوربین های چرخشی در شرایطی می توانند عینا شبیه دوربین های ثابت استفاده شوند.

شما می توانید تنظیمی بر روی دوربین انجام دهید تا به صورت ثابت تنها یک نقطه خاص را کنترل کند. همچنین می توانید به وسیله نرم افزار نظارتی یا ریموت کنترلی دوربین نحوه فیلمبرداری و زاویه دوربین را تغییر دهید.

وجود قابلیت زوم و داشتن لنزهای زوم بالا باعث می شود که ویدئوی دقیق تری داشته باشید. اکثر دوربین های چرخشی برای استفاده در محیط های بزرگ و باز طراحی می شوند؛ بنابراین بیشتر مدل های این دوربین ها ضدآب می باشند.

معرفی دوربین وای فای چرخشی تک آنتن

اگر به دنبال خرید دوربین مداربسته چرخشی با قیمت خیلی مناسب و کیفیت خوب هستید ما به شما دوربین وای فای دار چرخشی تک آنتنی را معرفی می کنیم. این دوربین دارای کیفیت تصویر اچ دی و ۲ مگاپیکسل رزولوشن بوده و دارای یک آنتن جهت اتصال به مودم وای فای می باشد.

دوربین مداربسته چرخشی
شما می توانید از طریق وای فای شخصی دوربین، به آن متصل شده و ویدئوهای ضبط شده را بدون نیاز به اتصال با کابل و از طریق وای فای مشاهده کنید.

دوربین وای فای چرخشی تک آنتن دارای سنسور حرکتی بوده و داشتن میکروفن جهت شنیدن صدای محیط از دیگر قابلیت های این دوربین بیسیم می باشد. یکی از ویژگیهای بسیار مثبت این دوربین دارا بودن قابلیت دید در شب دوربین است.

دوربین وای فای چرخشی تک آنتن دارای سنسور حرکتی بوده و به محض مشاهده حرکت در مقابل دوربین، بر روی موبایل شما آلارم ارسال می کند. داشتن میکروفن جهت شنیدن صدای محیط به صورت نامحسوس از دیگر قابلیت های این دوربین بیسیم می باشد.

نحوه فیلمبرداری در دوربین مداربسته چرخشی

دوربین های مداربسته چرخشی به چند حالت امکان چرخش دارند. حرکت افقی، حرکت عمودی و زوم کردن بر روی قسمت های مختلف، حالات چرخشی دوربین های

افق گردی PTZ می باشند.

میزان چرخش افقی یا همان گردش چپ و راست در دوربین مداربسته چرخشی معمولا 360 درجه می باشد که باعث می شود تمام محیط اطراف تحت کنترل دوربین باشد. از طرفی میزان کج شدن دوربین نیز بر اساس مدل دوربین تا 180 درجه ممکن است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات نگهداری خودرو

نگهداری از خودرو و نکات صحیح فنی یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو می‌باشد؛ استفاده نادرست از اتومبیل سبب خراب شدن خودرو می‌شود به طور

ادامه مطلب »