پشتیبانی سریع : ۰۹۱۵۷۰۴۴۴۰۴ – ۰۲۱۷۱۰۵۳۸۳۲ 

دوربین دید در شب خودرو و تاثیر آن بر کم شدن آمار تصادفات جاده ای

دوربین دید در شب خودرو یا همان Night Vision یکی از انواع دوربین خودرو می باشد که در دنیا بسیار طرفدار دارد. این ابزار کارا درصد زیادی از تصادفات را که به دلیل عدم دید کافی راننده در هنگام شب رخ می دهد را کاهش می دهد. در این مطلب در رابطه با تکنولوژی دوبین دید در شب توضیح داده مزایا و معایب آن را شرح می دهیم.

دوربین دید در شب خودرو

پیشرفت تکنولوژی بر هر جنبه ای از زندگی بشر تاثیر گذاشته است. قطعا ماشین ها یکی از ابزارهایی هستند که همیشه درباره به روز شدن آن ها اخبار جدیدی وجود دارد.

دوربین های خودرو کم کم به جزو جدانشدنی ماشین ها در شرکت های برتر خودروسازی تبدیل می شوند. با این وجود امکان خرید دوربین خودرو به صورت جداگانه از بین مجموعه ای از دوربین های مختلف با مشخصات گوناگون و نصب آن بر روی هر قسمتی از خودرو وجود دارد.

دوربین دید در شب خودرو یکی از قوی ترین تکنولوژی های دوربین خودرو می باشد. هدف اصلی از ایجاد این دوربین ها دادن دید کافی به راننده در هنگام تاریکی هوا می باشد. این دوربین ها بیشتر در جاده و مسیرهای خارج شهر که در شب دارای نور بسیار کمی هستند، کاربرد دارد.

با استفاده از سیستم نایت ویژن و با بهره مندی از نور مادون قرمز، می توانید به راحتی در مسیرهایی که نور و چراغی ندارد، تردد کنید. این سیستم تا چند متر جلوتر را به کمک مادون قرمز در صفحه نمایش خودرو به شما نشان می ده. همچنین این دوربین توانسته است میزان تصادفات که اکثر آن ها شب رخ می دهند را بسیار کم کند.

دوربین دید در شب خودرو
دوربین های دید در شب نور رنگی محیط را تشخیص و آن را به صورت سیاه سفید بر روی مانیتور نمایش می دهند.

مزایا و معایب دوربین های نایت ویژن

دوربین های نایت ویژن یا همان دید در شب ضعف بینایی انسان را رفع می کنند و قدرت دیدن اجسامی که در زمان تاریکی هوا و در حین رانندگی چندان قابل دید نیستند را به راننده می دهند. این امکان موجب این می شود که راننده در زمان رویارویی با اجسام و افراد بتواند در کمترین زمان واکنش مناسبی از خود نشان دهد.

تمامی موانع موجد در مسیر از طریق مانیتور  موجود در اتومبیل قابل دید می باشند و حتی دوربین های دید در شب دنده عقب نیز وجود دارند که به راننده در تشخیص ریزترین موانعی که در عقب خودرو وجود دارند کمک می کند.

بزرگترین ضعف دوربین دید در شب خودرو این است که در صورت نزدیک شدن زیاد اجسام یا افراد به دوربین، چهره آن ها قابل شناسایی نیست و تنها به صورت یک نقطه پرنور نمایش داده می شود. دومین مشکلی که در دوربین با مادون قرمز وجود دارد این است که مادون قرمز قابلیت انعکاس روی سطوح دارد.

این موضوع باعث می شود که امکان دیدن اجسام پشت شیشه کاهش یافته و یا پلاک خودروها بر اثر انعکاس امواج مادون قرمز به صورت واضح به نظر نرسند.

به این منظور معمولا برای دیدن چیزهایی اینچنینی (مثلا پلاک خودرو) از نور مرئی استفاده می شود پس در هر صورت این مسئله مشکلی در دید راننده ایجاد نمی کند.

دوربین دید در شب خودرو
دوربین دید در شب دنده عقب به راننده در دیدن موانع در هنگام پارک خودرو کمک می کند.

تاریخچه دوربین دید در شب خودرو

قاعدتا هر تکنولوژی جدیدی برای اولین بار در یک کمپانی پرقدرت به کار گرفته می شود و پس از مدتی استفاده از آن تکنولوژی بین همه باب می شود. سیستم دید در شب برای اولین بار توسط کمپانی کادیلاک معرفی شد و در خودروی‌Deville   این شرکت قرار داده شد.

بعد از کادیلاک دومین شرکتی که خودروهای خود را مجهز به این سیستم کرد، تویوتا بود. تویوتا در سال 2002 از این سیستم بر روی خودروی لندکروزر و لکسوس LX470 از این سیستم استفاده کرد.

سپس در سال 2003 مرسدس بنز از این سیستم برای اولین بار در کانسپت خود یعنی F500 استفاده کرد. مرسدس بنز نسخه ­ی S کلاس 2005 را نیز مجهز به این سیستم کرد. بعد از مرسدس بنز کمپانی­ های دیگر نظیر ب ام و و آئودی از این سیستم استفاده کردند.

نمایش این سیستم در هر خودرو متفاوت است. برای مثال روی بعضی از خودروها در صفحه نمایشی که خودرو دارد نمایش داده می­شود، در بعضی از خودروها مانند مرسدس بنز در قسمت صفحه کیلومتر نمایش داده می­شود و برخی دیگر از خودروها جاده را برای راننده در قسمت هدآپ دیسپلی شبیه سازی می­کند.

امروزه دیگر نیازی نیست که هزینه بسیار گزافی برای خرید دوربین دید در شب خودرو بپردازید. دوربین خودرو دو لنزه فول دید در شب – کد۲۳۰۰ می تواند انتخاب خوبی برایتان باشد و با حداقل قیمت نیاز شما را مرتفع سازد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات نگهداری خودرو

نگهداری از خودرو و نکات صحیح فنی یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو می‌باشد؛ استفاده نادرست از اتومبیل سبب خراب شدن خودرو می‌شود به طور

ادامه مطلب »