پشتیبانی سریع : ۰۹۱۵۷۰۴۴۴۰۴ – ۰۲۱۷۱۰۵۳۸۳۲ 

دوربین خودرو چیست؟ و چه کاربردی در خودرو دارد؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که دوربین خودرو چیست؟ و اگر کسی قصد صدمه زدن به خودروی شما را داشته باشد چگونه مانع این کار شوید؟

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که خودروی خود را در خیابان پارک کردید و وقتی که برگشتید دیدید خودروی شما مورد اصابت خودرو دیگری قرار گرفته است.

آیا برای شما نیز پیش آمده است که در هنگام تصادف بر سر مقصر بودن جر و بحث کنید؟

این سوال ها همیشه یک معضل برای دارندگان خودرو بوده است. آیا با خود فکر کرده‌اید که چه می‌شد اگر یک دوربین مدار بسته همیشه از ماشین شما محافظت می‌کرد؟

امروزه محصول جدیدی به اسم دوربین خودرو یا دوربین مداربسته خودرو وارد بازار شده است.

 

دوربین خودرو چیست؟

دوربین خودرو از یک الی دو لنز تشکیل شده‌است که می‌توانید در هر مکانی از خودرو خود نصب کنید. این دوربین‌ها کاربرد‌های مختلفی دارند اما مهم‌ترین کار این دوربین‌ها، فیلم‌برداری از جلو، عقب و داخل کابین خودرو شما می‌باشد که با این دوربین‌ها میتوانید تمامی وقایع اطراف خودرو خود را ضبط کنید. حتی در بعضی از مدل‌ها می‌توانید تصاویر را بصورت آنلاین بر روی گوشی خود مشاهده کنید و از سلامت خودرو خود و اطراف آن مطلع شوید.

 

دوربین خودرو چه کاربردی دارد؟

از آن جایی که در بعضی مدل‌ها چندین لنز وجود دارد، می‌توانید هر لنز را در مکان خاصی از خودرو نصب کنید. با توجه به نیاز شما دوربین‌های خودرو می‌توانند کاربرد‌های بیشماری داشته باشند. در ادامه به بررسی چندین مدل از دوربین‌های خودرو می‌پردازیم.

 

ثبت وقایع جاده توسط دوربین های خودرو

وقتی شما در حال رانندگی هستید ممکن است اتفاقات زیادی رخ دهد که فیلم‌برداری این اتفاقات در بیشتر اوقات کاری ضروری می‌باشد.

خدایی نکرده اگر شما تصادف کنید و یا خودرو جلویی شما با خودور دیگری برخودر کند، شما یک مستند کامل از برخورد و تصادف دارید و با تحویل این فیلم ضبط شده به پلیس راهنمایی و رانندگی می‌توانید قدم بزرگی در شناسایی متخلف و مقصر در تصادفات بردارید.

این امکان در کشور‌هایی که در آن دوربین خودروهمه گیر شده است و اکثر رانندگان از آن در خودروهای خود استفاده می‌کنند، خیلی خوب کار می‌کند.

دوربین خودرو
دوربین خودرو

یکی از قابلیت‌های دوربین خودرو جی سنسور می‌باشد که به شما این امکان را می‌دهد تا دوربین، زمانی ضبط را شروع کند که یک لرزشی را احساس کند. یعنی اگر خودرو شما لرزش شدیدی داشته باشد، دوربین به طور خودکار اقدام به فیلم‌برداری می‌کند.

 

ثبت خاطرات سفر با دوربین خودرو

حتما برایتان پیش آمده است که در جاده‌ای بسیار زیبا در حال رانندگی هستید. جاده‌های شمال را تصور کنید که درخت‌های سر سبز روی جاده را پوشانده‌اند. رانندگی در این جاده‌ها بسیار لذت بخش خواهد بود. ثبت این خاطرات با استفاده از دوربین خودرو خالی از لطف نیست.

شما می‌توانید دوربین خودرو خود را فعال کنید تا از تمامی این صحنه‌ها فیلم‌برداری کند و یک خاطره خوب را ازسفر خود را ذخیره کنید.

 

دوربین دنده عقب خودرو

در اکثر مدل‌های دوربین خودرو، یک لنز کوچک نیز وجود دارد که می‌توانید از آن به عنوان دوربین دنده عقب استفاده کنید.  به این صورت که دوربین را بر روی سپر خودرو خود نصب می‌کنید و برق دوربین را از چراغ دنده عقب می‌گیرید، در این حالت هر وقت که شما دنده را در حالت عقب قرار دهید دوربین بصورت خودکار روشن می‌شود و تصاویر عقب خودرو را برای شما بر روی نمایشگر ماشین، نمایش می‌دهد.

این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا در مکان‌هایی که پارک کردن سخت است پارک کنید.

 

ثبت وقایع داخل خودرو

می‌توانید لنز دوم دوربین را در داخل کابین خودرو، جای سازی کنید. و تمام اتفاقات داخل خودرو را ضبط کنید. اگر شما یک تاکسی دارید و یا یک ماشین کاری دارید این امکان می‌تواند مناسب شما باشد.

ویژگی های دوربین خودرو چیست؟

دوربین‌ خودرو، مدل‌های مختلفی دارند که هر کدام از این مدل‌ها دارای یکسری ویژگی‌های منحصر به فرد می‌باشد. در هنگام خرید دوربین خودرو به امکانات آن توجه کنید تا دقیقا همان چیزی باشد که شما لازم دارید.

درباره ویژگی‌های دوربین خودرو در مقاله‌ای دیگر مفصل بحث خواهیم کرد اما در اینجا تعدادی را جهت آشنایی هرچه بیشتر با این نوع محصول بیان می‌کنیم.

 

امکان تصویر برداری در شب

در اکثر مدل‌ها، LED های مادون قرمز در اطراف دوربین نصب شده‌اند تا با تاریک شدن هوا، نگران افت کیفیت تصویر‌های ضبط شده نباشیم. این LED ها نور محیط را برای دوربین فراهم می‌کند. این ویژگی در دوربین‌ها، با اسم امکان دید در شب می‌باشد.

دوربین کوچک خودرو
دوربین کوچک خودرو

منبع تغذیه دوربین‌های خودرو

دوربین‌های خودرو دارای یک باتری می‌باشند که تا چندین ساعت بصورت مدام می‌تواند دوربین را روشن نگه دارد و تصاویر را ضبط کند.

باتری به تنهایی جوابگوی یک سفر یک روزه نیست. به همین علت دوربین‌های خودرو از برق ماشین نیز می‌توانند تغذیه شوند و در هنگامی که ماشین خاموش است از باتری خود استفاده کنند.

اکثر دوربین ها امکان اتصال به شارژر فندکی را نیز دارند.

 

نمایشگر دوربین های خودرو

اکثر دوربین‌های خودرو دارای یک نمایگشر است که در جلوی خودرو شما نصب می‌شود و می‌توانید تصاویر لنز‌های مختلف را در آن مشاهده کنید.

علاوه بر این نمایگشرها می‌توانید خودتان نیز از نمایشگر دیگری استفاده کنید. امکان اتصال به دستگاه پخش ماشین نیز در این دوربین‌ها وجود دارد.

نمایشگر دوربین خودرو
نمایشگر دوربین خودرو

پارکینگ مد، در دوربین خودرو چیست؟

یکی از ویژگی‌های امنیتی دوربین‌های خودرو حالت پارکینگ مد می‌باشد. اگر دوربین خودرو شما دارای پارکینگ مد یا مد پارکینگ باشد می‌توانید از پارک کردن و امنیت خودروی خود اطمینان داشته باشید.

اگر این ویژگی را فعال کنید، دوربین با روشن شدن خودرو، ضبط را شروع می‌کند و تا نیم ساعت بعد از خاموش شدن به فیلم‌برداری ادامه می‌دهد و بعد از نیم ساعت نیز در حالت آماده باش قرار دارد تا اگر به خودرو شما ضربه‌ای وارد شد و یا تکان خورد، فیلم‌برداری را شروع کند.

 

حافظه دوربین های خودرو

دوربین‌های خودرو در مدل‌های مختلف از 32 تا 64 گیگابایت حافظه را پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر آن در بعضی مدل‌ها این امکان وجود دارد که بعد از پر شدن حافظه، فیلم‌های جدید بر روی فیلم‌های قبلی که دیگر استفاده خاصی ندارد ضبط شوند.

علاوه بر ضبط مداوم می‌توانید تصاویر ضبط شده را بر روی گوشی خود نیز مشاهده کنید. حتی این امکان را دارید تا تصاویر را مستقیم بر روی گوشی خود ذخیره کنید(در بعضی مدل‌ها).

نتیجه گیری

اکنون شما می‌دانید که دوربین خودرو چیست؟ و با کاربرد‌ها و ویژگی‌هایی که در بالا ذکر شد، بخشی از ویژگی‌ها و کاربرد‌های دوربین خودرو را نیز می‌دانید.

ویژگی‌های هر محصول را می‌توانید در صفحه آن محصول بطور دقیق مطالعه کرده و سپس، اقدام به خرید کنید(خرید اینترنتی، خرید تلفنی).

دوربین‌های خودرو را می‌توانید با توجه به نیاز‌هایی که دارید استفاده کنید. می‌توانید با شماره تماسی که در سایت موجود است تماس بگیرید و مشاوره رایگان داشته باشید. اگر نگران کیفیت تصاویر دوربین خودرو می‌باشید، می‌توانید در تماس تلفنی نمونهای از فیلم ضبط شده توسط دوربین مدنظر را درخواست کنید.

 

[porto_product_category title=”برخی از دوربین های خودرو موجود در فروشگاه” view=”grid” per_page=”4″ orderby=”rand” category=”دوربین خودرو”]

محصولات بیشتر فروشگاه  ” دوربین خودرو 

فهرست مطالب

5 پاسخ

  1. پارسال دوربین خودرو دولنز خریدم و بعد از نصب تونستم کسی که روی ماشین خط مینداخت رو پیدا کنم .
    یکبار هم توی تصادف کمک کرد تا طرف مقابل نتونه از زیر تقصیر خودش شونه خالی کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات نگهداری خودرو

نگهداری از خودرو و نکات صحیح فنی یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو می‌باشد؛ استفاده نادرست از اتومبیل سبب خراب شدن خودرو می‌شود به طور

ادامه مطلب »