پشتیبانی سریع : ۰۹۱۵۷۰۴۴۴۰۴ – ۰۲۱۷۱۰۵۳۸۳۲ 

پارامترهای مهم در انتخاب هارد دوربین مداربسته

هارد دیسک یکی از اجزای بسیار مهم در سیستم دوربین مداربسته در کنار دستگاه dvr، nvr و دوربین ها می باشد. هارد دوربین مداربسته می تواند بر روی سرعت و کیفیت کل سیستم تاثیرگذار باشد. در این مطلب در رابطه با اهمیت هارد دیسک در سیستم دوربین مداربسته توضیح می دهیم و می گوییم که در انتخاب هارد دوربین مداربسته بایستی به چه ویژگی هایی توجه نمود.

 دلایل انتخاب هارددیسک جهت ذخیره سازی اطلاعات

هارددیسک به عنوان یکی از رسانه های ذخیره سازی امروزی محسوب می شود. در حال حاضر تکنولوژی های جدیدی از هارددیسک ها ارائه شده اند و این دستگاه های ذخیره سازی دائمی، توانایی ذخیره سازی با سرعت بالا و حجم زیاد را پیدا کرده اند.

با اینکه تعداد انواع دستگاه هایی که می توان جهت ذخیره سازی اطلاعات از آن ها استفاده کرد زیاد شده است اما باز هم هارد همان محبوبیت همیشگی خود را حفظ کرده است. در دوربین های مداربسته نیز همچنان از هارددیسک جهت ذخیره ویدئوهای گرفته شده استفاده می شود.

انتخاب هارد دوربین مداربسته
هارد درایوها در دو نوع داخلی و خارجی ارائه می شوند.

از مهم ترین دلایل انتخاب هارد جهت ذخیره سازی اطلاعات دوربین ها می توان به حجم بالای ذخیره سازی، قابلیت اطمینان بالای هارددیسک، امکان بازیابی اطلاعات در صورت از دست رفتن آن ها، هزینه ارزان و … اشاره کرد.

پارامترهای موثر در انتخاب هارد دوربین مداربسته

عوامل مختلفی وجود دارند که در انتخاب هارد دوربین مداربسته موثرند. دارا بودن هر یک از این عوامل باعث بالاتر رفتن کیفیت هارد شده و قیمت آن را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

برای مثال دوربین های مداربسته نیاز به حافظه ای دارند که بتوان با آن به صورت 24 ساعته ویدئو ذخیره کرد. مهم ترین این عوامل عبارتند از: 

انتخاب هارد دوربین مداربسته
در انتخاب هارد دوربین مداربسته چندین عامل مختلف موثرند.

ظرفیت هارد

هرچه ظرفیت هارد بیشتر باشد می توان مقادیر بیشتری از اطلاعات را در آن ذخیره کرد. از آنجایی که دوربین های مداربسته باید به صورت دائم تصویربرداری کنند نیاز به این است که حافظه بالایی داشته باشند.

برخی قابلیت ها در هارددیسک وجود دارند که با آن می توان زمان ضبط ویدئو و در نتیجه حافظه مورد نیاز را کاهش داد. از جمله این قابلیت ها تشخیص حرکت یاMotion Detection  است. 

فرمت ویدئوها و میزان فشرده سازی آن ها

فشرده سازی اطلاعات یکی دیگر از روش هایی است که با آن می توان ظرفیت ذخیره سازی ویدئوها رو افزایش داد. فرمت های رایج ذخیره سازی در دوربین های مداربسته H.264،H.265 و H.265+  می باشند.

در فریم های متوالی ویدئو، قسمت های تکراری و بدون تغییر وجود دارند. فشرده سازی تصاویر بدین گونه اند که این بخش های تکراری را حذف نموده و ظرفیت فیلم ها را به شدت کاهش می دهند.

 سرعت چرخش دیسک

اطلاعات بر روی دیسک نوشته می شوند و نحوه ذخیره اطلاعات به صورت خاصی است. با چرخش دیسک و قرار گرفتن هد خواندن و نوشتن بر روی آن اطلاعات قابل خواندن یا نوشتن هستند. اینکه هارد بتواند با سرعت بیشتری چرخیده و زیر هد قرار بگیرد در سرعت بازیابی و یا ثبت اطلاعات موثر است.

انتخاب هارد دوربین مداربسته
جهت خواندن و نوشتن اطلاعات بایستی سلول های حافظه از زیر هد عبور کنند.

 کیفیت ضبط فیلم

هرچه رزولوشن تصویر بالاتر باشد حجم اطلاعات بیشتر شده  و برای ضبط به هاردی با ظرفیت بالاتر نیاز است. 

تاثیر برند در انتخاب هارد دوربین مداربسته

توجه به برند در خرید هر وسیله الکتریکی مهم است. هارد دیسک ها نیز برندهای مختلفی دارند. از جمله معروف ترین برندهای دیسک سخت می توان برند Western Digital را نام برد. هارد دیسک های این برند از کیفیت بالایی برخوردار بوده و ماندگاری خوبی دارند.

یکی از نکاتی که باید به آن دقت کنید این است که از خرید دیسک سخت استفاده شده و دست دوم اجتناب کنید. به این دلیل که ممکن است هارد خریداری شده تعمیر شده باشد یا اینکه بر اثر استفاده طولانی مدت از کیفیت عملکرد آن کم شده باشد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات نگهداری خودرو

نگهداری از خودرو و نکات صحیح فنی یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو می‌باشد؛ استفاده نادرست از اتومبیل سبب خراب شدن خودرو می‌شود به طور

ادامه مطلب »