پشتیبانی سریع : ۰۹۱۵۷۰۴۴۴۰۴ – ۰۲۱۷۱۰۵۳۸۳۲ 

ضرورت خریدن دوربین مداربسته ضدآب

دوربین های مداربسته وظیفه بالا بردن امنیت در محیط را دارند. این دوربین ها در مکان هایی از جمله حیاط منازل، پارک ها، شرکت ها، دوربین مدارس و … نصب می شوند. تغییر فصل، بارش برف، بارش باران، زیاد شدن ذرات گرد و غبار در هوا و … بر روی این دوربین ها تاثیر می گذارند. بنابراین داشتن دوربینی که قابلیت مقاوت در برابر شرایط جوی هوا را داشته باشد بسیار مهم است. در این مطلب در رابطه با دوربین مداربسته ضدآب که یکی از بهترین دوربین های مداربسته جهت استفاده در هر مکانی می باشد به طور مفصل صحبت می کنیم.

دوربین مداربسته ضدآب

با استفاده از دوربین مداربسته، شما می توانید بر رفت و آمد افراد نظارت کنید و در صورت وقوع جرم، از تصاویر دوربین مداربسته به عنوان مدرک استفاده کنید.

در آب و هوای بارانی، کارکرد دوربین های مداربسته ای که خارج از ساختمان نصب شده اند، با اختلال مواجه می شود. اما نصب دوربین در محیط بیرون از ساختمان یک ضرورت می باشد.

در صورتیکه قصد نصب دوربین در محیط خارج از ساختمان را داشته باشید باید قبل از خرید این مسئله را در نظر بگیرید که دوربین خریداری شده دارای قابلیت ضدآب بودن باشد.

معرفی دوربین مداربسته ضدآب
دوربین های مداربسته ضدآب در برابر بارش برف، باران، گرمای زیاد و گردوغبار مقاوم هستند.

در دوربین های ضدآب به دلیل طراحی مقاوم بدنه دوربین در برابر عوامل خارجی، این دوربین ها از کیفیت به مراتب بالاتری نسبت به سایر دوربین ها برخوردار می باشند و عمر مفید دوربین در محیط های مرطوب یا دارای گرد و غبار نسبت به دوربین های معمولی بیشتر می شود.

ممکن است تصور کنید که اگر دوربین مداربسته را زیرسایه بان نصب کنید نیازی به خرید دوربین ضدآب مخصوص نخواهید داشت. این تفکر اشتباه است چرا که دوربین های معمول از رطوبت هوا نیز تاثیر می گیرند و رطوبت بالا نیز در کارکرد این دوربین ها تاثیر می گذارد.

از طرف دیگر در طوفان های شدید، باد در جهت های مختلف می وزد. در این شرایط باد می تواند قطرات باران را در جهت های مختلف پراکنده کرده و دوربین مداربسته را خیس کند.

هیچ محصولی الکترونیکی را نمی توان صد در صد ضدآب دانست، بلکه هر محصولی یک درجه مقاومت خاص دارد که هرچه این درجه بالاتر باشد بر قیمت محصول نیز تاثیر می گذارد.

از کجا بفهمیم دوربین مداربسته ضدآب است ؟

بر روی تمام دوربین های مداربسته استانداردی با نام IP درج شده است. این استاندارد برای تعیین میزان مقاومت دوربین در برابر شرایط جوی از جمله بارش برف و بارش باران می باشد.

برای اینکه بفهمید دوربینی ضدآب هست یا نه؛ باید عدد مقابل IP را از روی دوربین بخوانید. دوربین مداربسته ضدآب بطور عمومی استاندارد IP بالاتر از 65 دارد. درجه IP65 نشان دهنده مقاومت دوربین مداربسته در برابر نفوذ آب باران می باشد.

دوربین مداربسته ضدآب
برای تست دوربین های با IP بالاتر از 66 می توان دوربین را در آب معلق نمود.

بنابراین دوربینی که درجه IP آن کمتر از 65 باشد اصلا مناسب نصب در فضای آزاد نیست و با رطوبت هوا یا بارش باران دچار آسیب می شود.

درموارد متعدد افراد درخواست دوربین مداربسته ای با قابلیت عملکرد در زیر آب را دارند که در این صورت باید از دوربین مداربسته هایی با آی پی بالاتر یعنی IP89 به بالا استفاده کنند.

نحوه تست ضد آب بودن دوربین

از آنجایی که دوربین های مداربسته معمولا دارای استاندارد IP66 هستند برای تست آنها پس از پوشاندن قسمت پشتی دوربین با پمپ های فشار قوی، از جهات مختلف آب را برای مدتی معین به سمت دوربین می پاشند. اجرای این تست نباید اختلالی در عملکرد دوربین ایجاد کند. معلق کردن دوربین با IP66 در آب احتمالا موجب از کار افتادن دوربین خواهد شد.

خرید دوربین مداربسته ضدآب از دیجی دوربین

شما می توانید جهت خرید دوربین مداربسته ضدآب به فروشگاه دوربین مداربسته و دوربین تحت شبکه دیجی دوربین مراجعه کنید و دوربین مناسب با توجه به بودجه تان را سفارش دهید. در صورت نیاز به راهنمایی کارشناسان فروش ما آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان می باشند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات نگهداری خودرو

نگهداری از خودرو و نکات صحیح فنی یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو می‌باشد؛ استفاده نادرست از اتومبیل سبب خراب شدن خودرو می‌شود به طور

ادامه مطلب »