پشتیبانی سریع : ۰۹۱۵۷۰۴۴۴۰۴ – ۰۲۱۷۱۰۵۳۸۳۲ 

چگونه امنیت ماشین خود را حفظ کنیم؟؟

 

خودرو و وسایل جانبی خودرو همیشه از مواردی بوده‌اند که سارقان به آن‌ها علاقه زیادی داشته‌اند. سارقان هر روز با استفاده از ترفندهای به روز در پی سرقت در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند. به همین خاطر حفظ امنیت ماشین موضوعی است که به هیچ وجه نباید دست کم گرفته شود.

روز به روز با پیشرفت تکنولوژی ماشین‌ها، دزدها هم مهارت‌های خود را به روز می‌کنند و شما باید همواره به فکر امنیت ماشین خود باشید. به همین دلایل نیروی انتظامی نیز تاکید بسیار زیادی روی حفظ امنیت ماشین دارد و همیشه توصیه می‌کند از تجهیزات مراقبتی مختلف مثل ردیاب خودرو و یا تجهیزاتی مثل دوربین مداربسته خودرو استفاده کنید.

در ادامه به برخی از نکاتی که باید برای حفظ امنیت ماشین خود رعایت کنید، اشاره خواهیم کرد:

  1. همیشه از تجهیزات و وسایل ایمنی مثل دزدگیر، دوربین مداربسته، قفل فرمان، قفل پدال و… برای حفظ امنیت ماشین خود استفاده کنید.
  2. پس از اینکه ماشین خود را ترک کردید، مطمئن شوید که تمامی درها و شیشه‌ها به صورت کامل قفل هستند.
  3. به هیچ عنوان در نقاطی که خلوت و یا تاریک هستند پارک نکنید.
  4. حتی برای چند ثانیه نیز ماشین خود را با موتور روشن رها نکنید
  5. در صورتی که مجبور هستید ماشین خود را هل دهید، اجازه ندهید افراد ناشناس پشت فرمان بنشینند.
  6. در صورت خرید ماشین از افراد ناشناس تجهیزات ایمنی آن را تعویض کنید.
  7. از نصب وسایل تزئینی اضافی داخل خودرو خودداری کنید.
  8. و ……
حفاظت از سرقت خودرو
حفاظت از سرقت خودرو

تجهیزات لازم برای حفظ امنیت ماشین

علاوه بر رعایت نکاتی که در بالا ذکر شد، استفاده از برخی تجهیزات نیز باعث بالا رفتن امنیت ماشین می‌شود و احتمال سرقت را به اندازه‌ی زیادی کاهش می‌دهد. تجهیزات ایمنی مختلفی برای حفظ امنیت ماشین در سطح بازار موجود است که در ادامه کاربرد هرکدام از این وسایل را با هم بررسی خواهیم کرد.

محافظ کامپیوتر

کامپیوتر یکی از مهم‌ترین قطعات خودرو است و خیلی از ماشین‌ها بدون داشتن این قطعه امکان حرکت ندارند. شما با استفاده از محافظ کامپیوتر عمل سرقت این قطعه را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهید و از دزدیده شدن آن جلوگیری می‌کنید.

به همین دلیل به شدت توصیه می‌شود برای حفظ امنیت ماشین خود حتما این محصول را خریداری کنید.

قفل کاپوت سوئیچی

درب اکثر ماشین‌های امروزی از بیرون قابل باز شدن است و حتی در صورتی که سارقین امکان باز کردن درب ماشین را هم نداشته باشند، می‌توانند به راحتی با شکستن شیشه به داخل خودرو دسترسی داشته باشند و بتوانند کاپوت ماشین را باز کنند.

باز شدن کاپوت خودرو به معنی فراهم شدن امکان سرقت وسایل گران قیمتی مثل باتری و یا کامپیوتر ماشین شما است. اما در صورت استفاده از قفل کاپوت سوئیچی حتی در صورت دسترسی به داخل کابین نیز امکان باز کردن کاپوت ماشین وجود ندارد.

زاپاس بند

سرقت لاستیک زاپاس یکی از فراگیرترین انواع سرقت در بین خودروها می‌باشد و به همین دلیل حتما به شما توصیه می‌کنیم از زاپاس بند و یا قفل ضد سرقت زاپاس استفاده کنید. امکان شکستن یا باز کردن این قفل به هیچ عنوان وجود ندارد و شما می‌توانید بدون هیچگونه نگرانی لاستیک زاپاس را داخل ماشین خود قرار دهید.

قفل فرمان برای حفظ امنیت ماشین

قفل فرمان

قفل فرمان یکی از مهم‌ترین عوامل بازدارنده برای سارقان است. سارقی که دو ماشین را کنار هم می‌بینید ترجیح می‌دهد اقدام به سرقت ماشینی کند که وقت او را کمتر می‌گیرد و به همین خاطر به سراغ ماشینی می‌رود که قفل فرمان نداشته باشد.

برای استفاده از قفل فرمان ابتدا فرمان را به شکلی بچرخانید که خروج از پارک برای سارق سخت باشد و سپس قفل فرمان را به گونه‌ای ببندید که یک سمت چپ آن به طرف پائین و سمت راست آن به طرف بالا و چسبیده به شیشه ماشین باشد.

قفل پدال

با کندن غربیلک فرمان و استفاده از یک غربیلک دیگر باز هم امکان سرقت ماشین وجود دارد به همین دلیل معمولا توصیه می‌شود علاوه بر استفاده از قفل فرمان، به منظور بالا بردن امنیت ماشین خود از قفل پدال هم استفاده کنید.

قفل پدال به دلیل دسترسی سخت بیشتر از قفل فرمان قابل اطمینان است.

این نوع قفل به دلیل قرار گرفتن زیر پا ریسک بسیار بیشتری برای سارقین به همراه دارد و به همین خاطر این سارقین معمولا ماشین‌هایی که قفل پدال دارند را رها می‌کنند و به سراغ ماشین‌های دیگر می‌روند.

قفل پنل ضبط

امروزه اکثر ماشین‌ها به سیستم‌های صوتی و تصویری پیشرفته‌ای مجهز هستند که قیمت بسیار زیادی هم دارند. دسترسی به این وسایل هم به شدت آسان است و به همین دلیل توصیه می‌شود برای افزایش امنیت ماشین خود و کاهش احتمال سرقت از آن از قفل پنل ضبط استفاده کنید.

دوربین خودرو
دوربین خودرو

استفاده از دوربین خودرو

دوربین خودرو یک سیستم دوربین مداربسته است که از چند لنز تشکیل شده است و می‌توانید آن‌ها را در هر قسمتی از ماشین خود نصب کنید. شما با استفاده از این نوع دوربین می‌توانید تمامی اتفاقات اطراف خودرو و یا داخل آن را مشاهده کنید. در برخی مدل‌های پیشرفته هم می‌توانید تصاویر را به صورت لحظه‌ای و آنلاین داخل گوشی موبایل خود تماشا کنید.

جدا از اینکه می‌توانید در صورت نبودتان در داخل خودرو، همواره امنیت ماشین خود را از راه دور چک کنید، بلکه می‌توانید با استفاده از دوربین خودرو در هنگام رانندگی نیز اگر خدایی نکرده تصادفی رخ داد، به عنوان یک سند از تصاویر گرفته شده آن استفاده کنید و به پلیس و یا شرکت بیمه ارائه دهید.

سخن نهایی

حفظ امنیت ماشین در برابر سرقت یکی از دغدغه‌های هر مالک خودرو می‌باشد.

اما شما می‌توانید با استفاده از تجهیزات مناسب و رعایت برخی نکات کوچک، امکان سرقت وسیله نقلیه خود را تقریبا به صفر برسانید. یکی بهترین روش‌ها نیز همانطور که در موارد بالا ذکر کردیم، دوربین خودرو است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات نگهداری خودرو

نگهداری از خودرو و نکات صحیح فنی یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو می‌باشد؛ استفاده نادرست از اتومبیل سبب خراب شدن خودرو می‌شود به طور

ادامه مطلب »