پشتیبانی سریع : ۰۹۱۵۷۰۴۴۴۰۴ – ۰۲۱۷۱۰۵۳۸۳۲ 

نکات نگهداری خودرو

نگهداری از خودرو و نکات صحیح فنی یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو می‌باشد؛

استفاده نادرست از اتومبیل سبب خراب شدن خودرو می‌شود به طور کلی از هر وسیله‌ای درست و بهینه استفاده نشود پس از مدتی خراب می‌شود خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست بهترین راه ممکن برای نگهداری از هر وسیله رعایت شرایط صحیح نگهداری از آن وسیله می‌باشد.
شرایط نگهداری صحیح از خودرو چیست؟

اگر تمایل دارید با شرایط نگهداری از خودرو آشنا شوید با ما همراه باشد در ادامه به طور کامل شرایط نگهداری از خودرو را برای شما شرح می‌دهیم.

نکات نگهداری خودرو
نکات نگهداری خودرو

نکات نگهداری خودرو

نگهداری صحیح از خودرو سبب طول عمر قطعات خودرو می‌شود در ادامه به این روش‌ها می‌پردازیم.

نکات نگهداری خودرو و لاستیک

لاستیک د خودرو مانند پا در بدن انسان می‌باشد، در واقع لاستیک جز مهمترین بخش خودرو می‌باشد که هر راننده‌ موظف است به آن توجه کند. اولین موردی که باید توجه کنید طول عمر لاستیک می‌باشد زیرا اگر تاریخ انقضا لاستیک خودرو گذشته باشد و هنوز از آن استفاده کنید ممکن است دردسر ساز شود و مشکلات زیادی از قبیل ترکیدن لاستیک در سرعت بالا برای شما به وجود آورد. برخی از افراد براین باورند که زمانی باید لاستیک خودرو را تعویض کنیم که آج لاستیک از بین رفته باشد این باور کاملا اشتباه است زیرا ممکن است شما از خودرویتان زیاد استفاده نکنید و قبل از آنکه آج لاستیک از بین برود تاریخ انقضا آن گذشته باشد علاوه برآن لاستیک را باید زمانی که  ورم کرده باشد و یا ترک خورده باشد تعویض کنیم.

عمر لاستیک خودرو چقدر است؟

عمر لاستیک از طرف شرکت سازنده اعلام می‌شود و اغلب عمر لاستیک ها 6 تا 10 سال می‌باشد البته به شرایط مانند گرما، نوع جاده و عوامل دیگر نیز بستگی دارد.
به طور کلی لاستیک‌ها باید همواره داری باد مناسب، آج مناسب، بالانس و اندازه استاندارد باشند.
رعایت نکردن مواردی که در بالا گفتیم موجب افزایش مصرف سوخت، عدم تعادل خودرو در سرعت های بالا، لرزش بیش از حد خودرو در جاده و خشکی خودرو در دست اندازها که می‌تواند به دیگر قطعات خودرو و مخصوصا سیستم تعلیق آن صدمه وارد کند.

رینگ و لاستیک
لاستیک

روغن مصرفی خودرو

یکی از موارد مهمی که در سلامت خودرو شما تاثیر دارد استفاده و تعویض به موقع روغن موتور، روغن ترمز، روغن گیربکس و روغن هیدرولیک می‌باشد.
عدم تعویض به موقع روغن خودرو سبب خرابی در قطعات موتور و گاهی نیز سبب خورد شدگی و شکستگی دنده‌ها نیز می‌گردد پس اگر به موقع روغن خودرو خودتان را عوض نکنید در طولانی مدت سبب خرابی و تحمیل شدن خسارات سنگین به خودرو شما می‌شود.

روغن خودرو
روغن خودرو

رنگ خودرو

بسیاری از افراد علاوه بر نکات فنی به ظاهر خودرو خود اهمیت می‌دهند بهتر است بدانید آفتاب مستقیم، باران و گرد و خاک سبب کاهش رنگ خودرو شما می‌شود. همیشه خودرو خود را در مکان های بسته مانند پارکینگ پارک نمایید و یا از روکش‌های پارچه‌ای استفاده نمایید.

کلاچ

کلاچ یکی از بخش‌های سیستم انتقال قدرت است و بر سرعت اتومبیل تاثیر دارد استفاده صحیح از کلاچ اهمیت زیادی دارد که برخی از رانندگان خصوصا افراد تازه‌کار با آن آشنا نیستند. به عنوان مثال زمانی قرار است ماشین حرکت کند بسیاری از افراد نمی‌دانند چه زمانی پا خود را از روی کلاچ بردارند به صورتی که ماشین خاموش نشود البته افرادی که خودرو‌های اتومات دارند درگیر این مشکلات نیستند و به راحتی رانندگی می‌کنند.

استفاده نادرست از کلاچ خودرو سبب فرسایش و خرابی صفحه کلاچ اتومبیل می‌شود برخی از رانندگان به اشتباه عادت کرده اند در مواقع غیر ضرور از کلاچ استفاده می‌کنند و یا برخی افراد به هنگام تعویض دنده اتومبیل کلاچ خودرو را به طور کامل فشار نمی‌دهند سبب خرابی چرخ دنده‌های خودرو می‌شود.

استفاده از دوربین خودرو

ممکن است برای افراد زیادی اتفاق افتاده باشد که خودرو را در برای مدتی در محلی پارک کرده‌اند و زمانی که بازگشته‌اند با صحنه‌هایی از قبیل شکستن آینه خودرو ایجاد خط‌‌‌ و خش با بدنه خودرو مواجه شده‌باشند و یا برخی از افراد پارکینگ ندارند و به ناچار مجبورند خودرو خود را در خیابان پارک نمایند اما همواره نگران خودرو هستند اما چگونه از این مشکلات پیشگیری نماییم یکی از بهترین و آسان‌ترین راه‌های پیش رو استفاده از دوربین خودرو می‌باشد با استفاده از دوربین خودرو وای‌فای دار می‌توانید خودرو خود را کنترل نمایید و تصویر گرفته شده را مشاهده کنید و دیگر نگران خودرو خود نباشید.

ویژگی دوربین خودرو وای فای دو لنزه
ویژگی دوربین خودرو وای فای دو لنزه

نتیجه گیری

با توجه به افزایش قیمت خودرو و گرانی‌های اخیر نگهداری از خودرو و نکات فنی بسیار حائز اهمیت می‌باشد که باید به آن توجه کنیم. بدون شک بهترین راه برای نگهداری خودرو، پیش رفتن با برنامه کارخانه سازنده خودرو است.

 

 

فهرست مطالب

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط