پشتیبانی سریع : ۰۹۱۵۷۰۴۴۴۰۴ – ۰۲۱۷۱۰۵۳۸۳۲ 

نکات کلیدی برای بالا بردن امنیت خودرو

چگونه امنیت خودرو خود را تامین کنیم؟

امروزه یکی از دغدغه‌های صاحبان خودرو، تامین امنیت خودروشان است. گاهی خودرو خود را در مکانی پارک می‌کنید و نگران هستید که خودرو شما را به سرقت ببرند و این مسئله برای شما به یک مشکل و معضل بزرگ تبدیل شده است.

اما امروزه تامین امنیت خودرو کار دشواری نیست و به راحتی می‌توانید این کار را انجام بدهید. اگر از آن دسته افرادی هستید که تامین امنیت خودرو برای شما به یک معضل تبدیل شده است، با ما همراه باشید.

 با رعایت نکات زیر امنیت خودرو خود را بالا ببریم

سعی کنید خودرو خود را در پارکینگ، پارک نمایید. اگر امکان این کار برای شما مقدور نمی‌باشد از پارک کردن خودرو در محل‌های تاریک و خلوت اجتناب نمایید.

هنگامی که از پارکینگ خارج شدید ابتدا خودرو خود را خاموش نمایید و سپس اقدام به بستن درب پارکینگ کنید.

اگر فردی در خودرو شما حضور دارد که به او اعتماد ندارید به هیچ عنوان خودرو خود را ترک نکنید.

چنانچه خودرو خود را در پارکینگ پارک می‌نمایید به هیچ عنوان سوئیچ را درون خودرو جا نگذارید و از قفل بودن تمام درب‌ها اطمینان داشته‌باشید.

خودرو خود را به هیچ عنوان حتی برای زمانی کوتاه با موتور روشن رها نکنید.

از گذاشتن پنل ضبط درون ماشین در هنگام ترک خودرو جدا خودداری نمایید.

خودرو خود را برای رفع مشکلات فنی به تعمیرگاه قابل اطمینان ببرید.

از قراردادن اشیا قیمتی و با ارزش مثل گوشی تلفن‌همراه و کیف پول در داخل خودرو جدا خودداری نمایید.

سارق
سارق

اگر شما مسافرکشی می‌کنید، در انتخاب مسافران خود دقت کنید تا علاوه بر امنیت خودرو، امنیت خود را نیز مد نظر داشته باشید. مخصوصا شب‌ها و صبح زود از انتقال مسافران مشکوک خودداری کنید و به خاطر پول طمع نکنید.

از سیستم ضد سرقت استفاده نمایید.

سوئیچ خودرو خود را در جای امن قرار دهید و از گذاشتن سوئیچ در مکان‌های عمومی خودداری کنید.

هنگام خروج از خودرو چک کنید شیشه‌های ماشین بالا باشد.

زمانی که قصد سفر دارید خودرو خود را در پارکینگ پارک کنید.

سیستم‌های امنیت خودرو 

به منظور بالابردن امنیت خودرو می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

از قفل کاپوت استفاده کنید

گاهی اوقات سارقان اجزای موتور مانند باتری خودرو را به سرقت می‌برند. به منظور جلوگیری از این اتفاقات بهتر است کاپوت خودرو خود را قفل نمایید.

 قفل پدال

استفاده از قفل پدال جزو قدیمی‌ترین روش‌ها برای تامین امنیت خودرو می‌باشد که با بستن پدال ترمز و کلاچ از حرکت آن‌ها جلوگیری می‌کند.

به کمک ردیاب، امنیت خودرو خود را تامین کنید

یکی از کارآمدترین وسیله در تامین امنیت خودرو استفاده از ردیاب می‌باشد.

با نصب ردیاب، دیگر نیاز نیست نگران وسیله نقلیه خود باشید و با خیالی آسوده می‌توانید خودرو خود را ترک کنید و از موقعیت مکانی خودرو خود آگاه باشید.

شاید این سوال برای شما پیش بیایید که اگر خودرو را به سرقت ببرند، وجود ردیاب داخل خودرو اهمیتی دارد یا خیر. در پاسخ باید به شما بگوییم که ردیاب‌های امروزی بسیار پیشرفته هستند؛ بگونه‌ای که این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا از راه دور خودرو خود را خاموش کنید.

همچنین برخی از والدین همیشه نگران فرزند نوجوانشان هستند که اتومبیل را بدون اجازه برمی‌دارند، والدین می‌توانند با استفاده از ردیاب در داخل خودرو از مکان خودرو باخبر شده و این دلهره و نگرانی را از خود دور کنند.

استفاده از قفل دنده

باعث متوقف شدن حرکت دنده ماشین می‌شود و تاثیر بسزایی در امنیت خودرو شما دارد.

استفاده از دوربین خودرو

این روش بهترین و مطمئن‌ترین روش پیش روی شما است. دوربین خودرو این امکان را برای شما فراهم می‌کند که به طور زنده درون خودرو خود را چک کنید و یا اگر از خودرو شما دزدی شود می توانید فیلم‌های ضبط شده آن رامشاهده نمایید و به هنگام مراجعه به پلیس به عنوان مدرک آن را ارائه دهید. البته نصب دوربین داخل خودرو مزایا دیگری نیز دارد؛ این دوربین‌ها توانایی فیلم‌برداری و عکس‌برداری از محیط بیرون خودرو را نیز دارند در هنگام بروز تصادف و یا عوامل دیگر با ارائه فیلم‌ها می توانید شکایت خود را پیگیری کنید.

هنگامی که خودرو خود را در مکانی پارک می‌کنید، علاوه بر سرقت خودرو خطرهای دیگری از قبیل سرقت وسایل موجود در خودرو، وسایل جانبی خودرو، ایجاد خط و خش بر روی خودرو و حتی تصادف خودرو شما با خودرو دیگر امکان‌پذیر است و ممکن است شخص مقابل از عدم حضور شما سوء استفاده کند و صحنه حادثه را ترک نمایند. با استفاده از دوربین خودرو می‌توانید داخل خودرو خود را چک نمایید و کنترل کافی بر روی خودرو خود داشته باشید.

از مزایا دیگر دوربین خودرو به ثبت وقایع می‌توان اشاره کرد. به عنوان مثال تصور کنید در محلی تصادف کرده‌اید و مامور راهنمایی و رانندگی در آن محل حضور ندارد. بهترین روش برای شناخت مقصر چیست؟ شما می‌توانید با ارائه فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌ خودرو به مامور راهنمایی و رانندگی در تشخیص مقصر کمک کنید تا به‌راحتی مقصر را شناسایی کند.

ویژگی دوربین خودرو وای فای دو لنزه
دوربین خودرو وای فای دو لنزه

استفاده از سیستم دزدگیر

سیستم دزدگیر و آژیر به منظور ترساندن سارقان و جلوگیری از دزدیده شدن ماشین و محتویات آن طراحی شده‌اند و معمولا با ایجاد صدای بلند و چراغ زدن، به مالک خودرو احتمال وقوع دزدی را اطلاع می‌دهند. البته این روش خیلی مورد قبول نیست زیرا مالکان خودرو همیشه، نزدیک خودرو خود نیستند و سارقان با تکنیک‌های راحتی می‌توانند دزدگیر را قطع کنند و حتی گاهی حساسیت زیاد دزدگیر باعث بر هم زدن آرامش افراد دیگر می‌شود.

در حال حاضر 3 نوع دزدگیر در بازار موجود می‌باشد که عبارت است از:

  • دزدگیر ساده
  • دزدگیر تصویری
  • دزدگیر سیمکارت‌خور

دزدگیر ساده

اگر به دنبال تامین امنیت خودرو هستید استفاده از این دزدگیرها به هیچ وجهه توصیه نمی‌شود.

اساس کار این دزدگیرها بگونه‌ای است که با وارد شدن ضربه‌ای به خودرو آژیر می‌کشد. درواقع این دزدگیرها امنیت خودرو را تامین نمی‌کند و باعث برهم زدن آرامش افراد می‌شود.

دزدگیر تصویری

این دزدگیرها دارای سیستمی پیچیده می‌باشند و ریموت کنترل این دزدگیر‌ها دارای حداقل یک کیلومتر برد می‌باشد.

نحوه کار دوربین‌های تصویری

ریموت این دزدگیرها دارای مانیتور می‌باشند و اگر ضربه‌ای به خودرو شما وارد شود یک علامت چکش بر روی مانیتور ریموت نمایش داده می‌شود.

این دزدگیر‌ها نسبت به دزدگیرهای ساده از امنیت بالاتری برخوردار می‌باشند و مزایا دیگر این نوع دزدگیرها این است که به هنگام نزدیک شدن به اتومبیل درب خودرو باز و هنگام دور شدن از اتومبیل درب خودرو بسته می‌شود. همچنین این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا از راه دور استارت زده و خودرو خود را روشن کنید.

دزدگیر تصویری
دزدگیر تصویری

دزدگیرهای سیم کارت خور

از جدیدترین دزدگیرهایی که وارد بازار شده است، دزدگیرهای سیمکارت‌خور می‌باشد. این دزدگیر قابلیت ارتباط با تلفن همراه را دارد. به گونه‌ای که اگر سارقی قصد سرقت از خودرو شما را داشته باشد، دزدگیر با تلفن شما تماس می‌گیرد و همچنین این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با تماس گرفتن درب خودرو خود را باز کنید.

البته به دلیل مشکل خطوط تلفن همراه در ایران از این دزدگیر‌ها استقبال چندانی نشده است. بهترین مدل موجود در بازار ایران، دزدگیرهای تصویری است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

نتیجه گیری

حدود دو میلیون دستگاه اتومبیل در سال سرقت می‌شود. با توجه به آمار بالا سرقت، تامین امنیت خودرو همواره یکی از دغدغه‌های مردم بوده است.

شما می‌توانید با استفاده از روش‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، امنیت خودرو خود را تا حد زیادی تامین کنید. البته همواره به این نکته توجه کنید که سارقان از خودروهایی سرقت می‌کنند که بی دردسر بوده و از امنیت پایینی برخوردار می‌باشد.

در آخر باید بیان کنیم که شما می توانید با رعایت تمامی نکات بالا، امنیت خودرو خود را تضمین کرده و سارقان را ناکام بگذارید. همچنین بهتر است خودرو خود را بیمه بدنه کنید تا در صورت وارد شدن ضرر و زیان به خودرو از خدمات بیمه استفاده نمایید.
استفاده از دوربین های خودرو را نیز فراموش نکنید زیرا جزو بهترین روش مقابله با سرقت می باشد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات نگهداری خودرو

نگهداری از خودرو و نکات صحیح فنی یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو می‌باشد؛ استفاده نادرست از اتومبیل سبب خراب شدن خودرو می‌شود به طور

ادامه مطلب »