پشتیبانی سریع : ۰۹۱۵۷۰۴۴۴۰۴ – ۰۲۱۷۱۰۵۳۸۳۲ 

آموزش نصب و راه اندازی دوربین خودرو وای فای دار دو لنزه جدید

دوربین خودرو یکی از ابزارهای امروزی مفید برای حفظ امنیت ماشین می باشد. جالب اینجاست که استفاده از این دوربین ها و حتی نصب دوربین خودرو کار ساده ای است. شما می توانید با خرید دوربین از وب سایت و فروشگاه های معتبر و با اندکی آموزش نصب و راه اندازی دوربین خودرو را بدون هزینه اضافی انجام دهید. در این مطلب مراحل نصب دوربین خودرو بر روی ماشین و همچنین نصب و استفاده اپلیکیشن بر روی موبایل، جهت دسترسی آنی به دوربین را به شما آموزش می دهیم.

اهمیت دوربین خودرو وای فای دار

دوربین خودرو به یکی از ضروریات خودروها تبدیل شده است و امروزه اکثر افراد برای حفظ امنیت خودروهایشان و جلوگیری از تحمیل خسارت اقدام به خرید و نصب دوربین امنیتی می نمایند.

برخی دوربین های خودرو جدیدتر دارای قابلیت وای فای می باشند. وای فای دوربین به شما این امکان را می دهد که به سادگی و هرلحظه ای که خواستید ویدئوها و تصاویر ضبط شده توسط دوربین را بر روی لپتاپ یا گوشی همراهتان چک کنید.

جالب تر اینکه استفاده از این دوربین ها بسیار ساده است و خود شما نیز می توانید با خواندن این مقاله اقدام به نصب دوربین خودرو وای فای دار بر روی خودرویتان نمائید و کنترل این دوربین را از طریق گوشی و لپتاپ در دست بگیرید.

در ادامه این مطلب مراحل نصب دوربین خودرو بر روی ماشین و همچنین نصب و استفاده اپلیکیشن بر روی موبایل جهت دسترسی آنی به دوربین را به شما آموزش می دهیم.

مراحل نصب دوربین خودرو

دوربین وای فای خودرو دارای دو لنز سخت افزاری می باشد که شما می توانید این لنزها را در هرقسمتی از خودرو نصب کنید. برای مثال می توانید این لنزها را به عنوان دوربین جلوی خودرو، دوربین کنترل داخل کابین و حتی دوربین عقب خودرو استفاده کنید.

پس از اینکه لنزهای دوربین را به انتخاب خودتان جاسازی کردید فندکی دوربین را به محل فندکی خودرو متصل کنید. دوربین حتما باید به فندکی استاندارد که با سوئیچ باز جریان برق را وصل می کند متصل شود و با فندکی یکسره به باطری متصل نشود.

کابل برق فندکی از سمت چپ درز شیشه جلو و سقف جای گذاری می شود و کابل دوربین عقب خودرو، از سمت راست جایگذاری می شود.

با این کار چراغ قرمز روی فندکی بایستی روشن گردد. سپس انتهای کابل را به فیش خروجی دوربین وصل کنید. با اتصال کابل فندکی، لامپ آبی رنگ زیر دوربین به نشانه تست سلامت دوربین روشن می شود.

در مرحله بعد باید دکمه ok زیر دوربین را فشار داده و به مدت ۳ ثانیه نگه دارید تا چراغ زرد چشمک زن زیر دوربین روشن شود.

توجه کنید که بایستی بر روی دوربین خاموش مموری نو تا ۳۲ گیگا بایتی یو وان (u1) را قرار دهید. مموری نباید از ۳۲ گیگ بالاتر باشد و همچنین مموری مورد استفاده باید سالم و فرمت شده باشد. از طرفی حتما باید هنگام جای گذاری مموری دوربین خاموش باشد.

مراحل نصب اپلیکیشن و  کنترل دوربین بر روی موبایل

اپلیکیشن WCVR_DUAL برای کنترل و مشاهده ویدئوهای دوربین خودرو وای فای دار استفاده می شود. این اپلیکیشن برای گوشی هایی با سیستم عامل اندروید و ios توسعه داده شده است.

برای استفاده لازم است که ابتدا این برنامه را را از گوگل پلی برای اندروید و برای گوشی های ios از اپ استور دانلود کنید.

نصب دوربین خودرو وای فای
آیکن اپلیکیشن WCVR_DUAL

پس از دانلود برنامه آن را نصب کنید. با نصب برنامه چنین محیطی را مشاهده می کنید.

نصب دوربین خودروپس از نصب کامل برنامه اینترنت گوشی همراهتان را خاموش کنید و در صورتی که بر روی گوشی فیلترشکن دارید مطمئن شوید که فیلترشکنتان فعال نیست. سپس وای فای گوشی را روشن کنید.

چند لحظه صبر کنید تا وای فای دوربین توسط موبایل پیدا شود. نام وای فای دوربین خودرو WCVR می باشد. این گزینه را انتخاب کنید و در قسمت رمز وای فای 99999999 (8 بار عدد 9) را وارد کنید.

پس از اتصال به وای فای مجددا اپلیکیشن WCVR_DUAL را باز کنید، وارد دوربین جلوی خودرو شوید و تصاویر را با گوشی همراه مشاهده کنید. نیم ساعت پس از نصب دوربین خودرو و راه اندازی کامل آن تستی از دوربین بر روی موبایلتان بگیرید تا از کارایی و سالم بودن سیستم مطمئن شوید.

مراحل نصب دوربین خودرو وای فای دار
برای وارد شدن به دوربین جلوی خودرو گزینه علامت زده شده را انتخاب کنید.

نکات امنیتی مورد توجه در استفاده از دوربین خودرو

از آنجایی که قیمت خودروها در حال حاضر بسیار بالا رفته است و خودروها به یکی از سرمایه های افراد تبدیل شده اند بسیار ضروری است که به امنیت و حفظ این اموال توجه کافی شود.

دوربین های امنیتی یکی از موارد خوب برای حفظ امنیت ماشین می باشند که با استفاده از آن ها می توانید خسارت هایی که دیگران به خودروی شما وارد می کنند را اثبات و اقدام به دریافت خسارت نمائید.

استفاده و نصب دوربین خودرو از نظر قانونی هیچ منعی ندارد. البته مثل هر چیز دیگری یک سری فاکتورها وجود دارد که در استفاده باید به آن ها توجه کنید. برای مثال نشر تصاویر اشخاص و خودروهای دیگر در فضای مجازی مسبب ایجاد مسائل حقوقی برای شما می شود.

هرگونه سوء استفاده از دوربین به عهده کاربر می باشد و هیچکسی جز شما در قبال اینگونه موارد مسئولیتی ندارد و این مورد در هنگام خرید اینترنتی درقالب تعهدنامه گنجانده شده است.

برای چک کردن تصاویر ضبط شده دوربین خودرو و یا دریافت تصاویر لحظه ای به هیچ وجه در زمانی که در حال رانندگی هستید با گوشی کار نکنید زیرا باعث تصادف و آسیب رسیدن به خود و خودروی خود و یا سایر رانندگان می شوید.

فهرست مطالب

4 پاسخ

  1. با سلام مطالب خیلی آموزنده ای راجع به دوربین وای فای و دوربین خودرو گذاشتید
    متشکر

  2. دوست عزیز من به مشکل بر خوردم، دوربین من تصویر نداره فقط صدا ضبط میکنه ، از توی تنظیماتش باید کار خاصی انجام بدم؟؟؟؟/ لطفا منو راهنمایی کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات نگهداری خودرو

نگهداری از خودرو و نکات صحیح فنی یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو می‌باشد؛ استفاده نادرست از اتومبیل سبب خراب شدن خودرو می‌شود به طور

ادامه مطلب »