پشتیبانی سریع : ۰۹۱۵۷۰۴۴۴۰۴ – ۰۲۱۷۱۰۵۳۸۳۲ 

قیمت انواع دزدگیر چگونه محاسبه می‌شود؟

هنوز هم خیلی از افراد به سیستم‌های ایمنی تعبیه شده در ماشین خودشان اعتماد کامل ندارند و تلاش دارند با استفاده از دزدگیر، ایمنی ماشین خودشان را بیشتر کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید و قصد خرید دزدگیر را دارید باید به مشخصات مختلفی مثل نوع، برد و قیمت دزدگیرتوجه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید همچنین برای اطلاعات بیشترمی‌توانید  بهترین دزدگیر ماشین چه ویژگی‌هایی دارد؟ را مطالعه کنید.

دزدگیرها انواع مختلفی دارند. برای مثال برخی از دزدگیرهای موجود در بازار فقط به یک سنسور و آنتن نیاز دارند اما برخی دیگر از دزدگیرها باید قسمت‌هایی مثل بازکن درب صندوق، موتور، درها و… سیم‌کشی شوند اما به صورت کلی دزدگیرها به چهار دسته ساده، سیم کارت خور، ردیاب و تصویری تقسیم می‌شود. قیمت دزدگیر نیز بسته به همین دسته‌بندی‌ها می‌تواند متفاوت باشد.

دزدگیر ساده

ساده‌ترین نوع دزدگیر ماشین، دزدگیرهای ساده‌ای هستند که فقط یک ریموت دارند و تنها قابلیت آن‌ها نیز ایجاد صدا هنگام تحریک سنسور است. این دسته از دزدگیرها با استفاده از سنسورهای مختلفی که روی ماشین نصب می‌شوند، هرگونه خطر را در اطراف خودرو تشخیص می‌دهند و با ایجاد صدا، مالک خودرو را از وجود خطر آگاه می‌کنند. به همین خاطر قیمت این دزدگیرها در اکثر مواقع خیلی ارزان‌تر از موارد دیگر می‌باشد. به دلیل اینکه صدای آژیر تمام این دزدگیرها شبیه هم است و گوش ما به شنیدن صدای آن‌ها عادت کرده است، ممکن است تشخیص اینکه صدای آژیر از ماشین ماست یا خیر کمی سخت باشد.

یکی دیگر از مشکلات این دزدگیرها این است که اگر از فاصله دور نیز صدای آن را تشخیص دهید، باز هم نمی‌توانید متوجه شوید که این صدا به خاطر پریدن گربه روی سقف ماشین است یا باز شدن درب‌های ماشین به دست سارقین!

دزدگیر ماشین ساده
دزدگیر ماشین ساده

دزدگیر سیم کارت‌خور

این نوع دزدگیر که با اسم دزدگیر سیم‌کارتی هم در بازار شناخته می‌شوند، از یک سیم‌کارت استفاده می‌کنند و می‌توانند با برقراری تماس با مالک خودرو وی را از وجود هرگونه خطر در نزدیکی خودرو مطلع کنند. همچنین با استفاده از این دزدگیرها امکان باز و بسته کردن درب خودرو از راه دور نیز وجود دارد و در صورتی که فراموش کرده باشید درب خودرو را ببندید و یا کلیدهای خودتان را داخل ماشین جا گذاشته باشید می‌توانید فقط با یک تماس ساده درهای ماشین را باز و بسته کنید.

دزدگیر تصویری

اگر می‌خواهید در هر لحظه اطلاعات دقیقی از وضعیت خودروی خودتان داشته باشید این دسته دزدگیر‌ها برای شما مناسب هستند. از امکانات این نوع دزدگیر می‌توان به باز و بسته شدن خودکار درهای ماشین هنگام نزدیک شدن یا دور شدن از آن، استارت زدن ماشین از راه دور، ارسال اطلاعات باتری و درجه حرارت خودرو از راه دور و… از امکانات این دزدگیرها می‌باشد و طبعا قیمت این دزدگیر نسبت به دو مورد قبلی بیشتر است.

ریموت کنترل این نوع دزدگیر تا یک کیلومتر برد دارد و با استفاده از آن می‌توانید از اتفاقاتی که برای ماشینتان رخ می‌دهد با خبر شوید. برای مثال در صورتی که به ماشین شما ضربه وارد شود علامت یک چکش روی مانیتور ظاهر می‌شود و در صورتی که درهای ماشین باز شوند علامت یک ماشین با در باز را مشاهده می‌کنید. همانطور که ذکر شد یکی از قابلیت‌های دیگر این نوع دزدگیر ارسال اطلاعات مختلفی در مورد وضعیت ماشین می‌باشد. برای مثال زمانی که باتری ماشین شما ضعیف شود و یا حرارت ماشین بیش از اندازه استاندارد بالا باشد با استفاده از این ریموت از آن مطلع خواهید شد.

دزدگیر ماشین تصویری
دزدگیر ماشین تصویری

دزدگیر ردیاب

این دزدگیرها به شما این امکان را می‌دهند که حتی در صورت وقوع سرقت ماشین خودتان را از طریق تلفن همراه و یا کامپیوتر ردیابی کنید و موقعیت آن را روی نقشه‌های آنلاین مشاهده کنید. قیمت این دسته دزدگیر با توجه به تجهیزاتی که در آن به کار رفته است معمولا از مدل‌های دیگر بیشتر می‌باشد. علاوه بر این امکانات بیشتری مثل شنود صدای داخل کابین، روشن و خاموش کردن خودرو و… از دیگر امکانات این نوع ردیاب می‌باشد.

این نوع ردیاب را می‌توان در هرجای ماشین نصب کرد و برای اینکه سارقین نتوانند به راحتی آن را پیدا کنند، معمولا جای ثابتی ندارد اما به خاطر ابعاد کوچکی که دارد، معمولا آن را در قسمت‌هایی از ماشین که سیم‌کشی بیشتری دارند نصب می‌کنند.

ردیاب

این نوع دزدگیر در صورت وقوع اتفاق‌های زیر از طریق پیامک شما را مطلع می‌کند:

  • باز شدن درهای خودرو
  • روشن شدن خودرو
  • حرکت خودرو
  • حرکت با سرعت بیش از حد مجاز (امکان تغییر توسط شما)
  • خارج شدن یا وارد شدن به یک محدوده خاص
  • تصادف کردن
  • کنده شدن ردیاب از ماشین
  • کاهش باتری اضطراری داخل ردیاب
  • ورود خودرو به منطقه کور و بدون GPS

قیمت دزدگیر تا حدود زیادی به نوع آن و امکاناتی که عرضه می‌دهد بستگی دارد. انتخاب اینکه شما به چه نوع دزدگیری نیاز دارید کاملا به شما بستگی دارد و باید دید که به چه امکانات و قابلیت‌هایی نیاز دارید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات نگهداری خودرو

نگهداری از خودرو و نکات صحیح فنی یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو می‌باشد؛ استفاده نادرست از اتومبیل سبب خراب شدن خودرو می‌شود به طور

ادامه مطلب »