پشتیبانی سریع : ۰۹۱۵۷۰۴۴۴۰۴ – ۰۲۱۷۱۰۵۳۸۳۲ 

 عملکرد مناسب در رالی با استفاده از دوربین خودرو

عملکرد مناسب در رالی با استفاده از دوربین خودرو چگونه است؟

هیجان مسابقات رالی سبب شده افراد زیادی به این مسابقه علاقمند شوند. همه‌ی ما در خانه می‌نشینیم و با خوردن تنقلات مسابقات هیحان‌انگیز رالی را تماشا می‌کنیم؛ گاهی نیز با افسوس می‌گوییم کاش ما جای این افراد بودم این هیجان را تجربه می‌کردم و لذت می‌بردم؛ گاهی نیز از خودمان می‌پرسیم چرا تیم‌های پشتیبانی انقدر حرص می‌خورند؟ ولی باید بگم که مسابقات رالی به این آسانی که شما فکر می‌کنید هم نیست تا به حال شده از خودتان بپرسید آیا این ریسک را می‌پذیرم که در ماشینی سوار شوم که گاهی بر روی یک چرخ دارد حرکت می‌کند و یا در یک ارتفاع بلند در حال پرش است و یا به عنوان راننده به راهنمایی فردی با نام نقشه خوان یا کمک راننده اعتماد می‌کنم و از مسیری که او می‌گوید عبور می‌کنم؛ اگر کمک راننده مسیر را به درستی تشخیص ندهد چه اتفاقی برایم می‌افتد و…

مشکلات در رالی کم نیست و گاهی ما فقط از نظر بعد هیجان به این ورزش نگاه می‌کنیم و خطرهای احتمالی را در نظر نمی‌گیریم درواقع تصویربرداری فوق حرفه‌ای توسط هلی‌کوپتر و روبات‌های مجهز به دوربین سبب می‌شوند این حس و علاقه در ما القا شود البته تماشای نزدیک این مسابقاب در طبیعت بسیار جذاب و هیجان ‌انگیز است.در اینجا قصد داریم شما را با نحوه فیلم‌برداری از مسابقات رالی آشنا کنیم با ما همراه باشید.

 عملکرد مناسب در رالی  عملکرد مناسب در رالی
عملکرد مناسب در رالی

رالی داکار

رالی داکار مهیج‌ترین و خطرناک‌ترین مسابقه رالی است که هرساله در جهان برگزار می‌شود. بخشی از جذابیت گروه رالی داکار مدیون فیلم‌برداری جذاب و گروه‌های جلوه‌های ویژه این رویداد بزرگ ورزشی است.
فیلم‌برداری در رالی واقعا سخت و کار پیچیده‌ای است.در ویدیو زیر شما با کار فیلم برداری گروه رالی آشنا می‌شوید.

همانطور که مشاهده کردید فیلم‌برداری در رالی کار آسانی نیست و نیازمند دانش و تخصص خاصی می‌باشد.

اعضای تیم رالی

اعضای تیم رالی از دونفره تشکیل شده است.  یک نفر که نقش راننده را دارد و فرد دیگری که به عنوان نقشه خوان در ماشین حضور دارد. نقشه خوان در پیروزی مسابقات نقش موثری دارد زیرا اوست که انتخاب می‌کند کدوم مسیر بهترین و نزدیک‌ترین مسیر در مسابقات محسوب می‌شود؛ اگر هر دو فرد دارای گواهینامه و مهارت نقشه‌ خوانی باشند می‌توانند در تیم نقش خود را تغییر دهند به عنوان مثال نقشه‌خوان در نقش راننده باشد.

 عملکرد مناسب در رالی با استفاده از دوربین خودرو

گاهی راننده و کمک راننده تمایل دارند یک فیلم کامل از زمانی که در مسابقه حضور دارند را داشته باشند به عنوان مثال وقایع و هیجان‌های حین بازی داخل خودرو را ثبت کنند.
ضبط فیلم داخل خودرو این امکان را فراهم می‌کند که  علاوه بر ثبت خاطرات داخل خودرو و لحظات هیجان انگیز در حین مسابقه رالی می‌توانید عملکرد اعضای تیم را بررسی نمایید؛ که چه فردی در نقش راننده عملکرد بهتری دارد و یا انجام چه کارهایی سبب تقویت مهارت راننده می‌شود و یا نقشه‌خوان چگونه راهنمایی می‌کند و چگونه عملکرد خود را می‌تواند تقویت کند. برررسی فیلم ضبط شده درون ماشین سبب می‌شود تا اعضای تیم با یکدیگر بیشتر هماهنگ شوند و  پیروزی در مسابقات را ازآن خود کنند.

1 عملکرد مناسب در رالی با استفاده از دوربین خودرو
عملکرد مناسب در رالی با استفاده از دوربین خودرو

اما در هنگام مسابقه و آن هیجان بالا چگونه فیلم داخل خودرو را ضبط نمایند در آن لحظه اعضا انقدر مضطرب هستند که به ثبت وقایع داخل خودرو توجه نمی‌کنند و تمامی فکر و تمرکز خود را صرف زودتر رسیدن به مقصد و انجام وظایف خود به بهترین شکل و رسیدن به پیروزی می‌کنند.

چگونه فیلم‌های درون ماشین بدون آنکه تمرکزمون به هم بخورد ضبط نمایید؟

سوال اینجاست چگونه فیلم‌های درون ماشین بدون آنکه تمرکزمون به هم بخورد ضبط نمایید؟ امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی انجام امور فیلم‌برداری بسیار آسان شده است شما می‌توانید از دوربین خودرو استفاده کنید تا تمامی فیلم‌های درون ماشین بدون کم‌ و کاست ضبط کنید. ممکن است تصور کنید که به دلیل سرعت بالا در خودرو‎‌های رالی  این دوربین‌ها قادر نیستند فیلم داخل خودرو را با کیفیت ضبط نمایند؛ اما باید بگوییم که دوربین‌های خودرو مجهز به سنسور حساس به لرزش و حرکت می‌باشد که این ویژگی سبب شده است تا فیلم‌های این دوربین‌ها باکیفیت و بدون لرزش باشد.

نتیجه گیری

ورزش رالی به دلیل هیجان بالایی که دارد علاقمندان زیادی را به خود اختصاص داده است. فیلم‌برداری در رالی یک کار تخصصی است که نیازمند دانش خاصی می‌باشد. امروزه می‌توان عملکرد مناسب در رالی با استفاده از دوربین خودرو در نظر بگیریم و مهارت خود را تقویت نمایید و پیروزی در مسابقات را ازآن خود کنید.
نظر شما در مورد عملکرد مناسب در رالی با استفاده از دوربین خودرو چیست؟

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات نگهداری خودرو

نگهداری از خودرو و نکات صحیح فنی یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو می‌باشد؛ استفاده نادرست از اتومبیل سبب خراب شدن خودرو می‌شود به طور

ادامه مطلب »