پشتیبانی سریع : ۰۹۱۵۷۰۴۴۴۰۴ – ۰۲۱۷۱۰۵۳۸۳۲ 

بهترین راه برای جلوگیری از سرقت خودرو چیست؟؟؟؟

ماشین‌ها همیشه یکی از سوژه‌های مورد علاقه دزدها هستند و دغدغه اصلی خیلی از مردم هم حفظ امنیت ماشینشون هست و صد البته اینکه چجوری از سرقت خودرو مجبوبشون جلوگیری کنند؟؟؟

البته علاوه بر امنیت ماشین، امنیت وسایل و تجهیزات مورد استفاده در آن هم از اهمیت بالایی برخوردار است به همین خاطر تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی روش‌های تامین امنیت ماشین و قطعات آن بپردازیم.

شما بدون استفاده از کلید امکان بازکردن درب ماشین خود را نخواهید داشت و به احتمال زیاد باید برای باز کردن درب ماشین به کلیدساز مراجعه کنید. اما این موضوع برای سارقین خودرو صدق نمی‌کند و می‌توانند درب هر نوع ماشینی را به سادگی باز کنند.

به همین خاطر از سال‌ها پیش وسایل بسیار زیادی برای جلوگیری از سرقت خودرو و حفظ آرامش خاطر مالکان خودرو به بازار عرضه شده است.

با این وجود حتی استفاده از وسایلی مثل قفل پدال، دزدگیر و موارد مشابه هم کافی نیست و بهتر است از وسایلی مثل ردیاب خودرو و یا دوربین خودرو برای

جلوگیری از سرقت خودرو خود استفاده کنید.

شما با استفاده از وسایلی مثل قفل پدال و دزدگیر فقط کار دزدها را سخت‌تر می‌کنید و نمی‌توان گفت که این لوازم صد در صد بازدارنده هستند. با استفاده از ردیاب خودرو حتی در صورت به سرقت رفتن وسیله نقلیه هم می‌توان موقعیت آن را روی نقشه و به صورت آنلاین مشاهده کرد.

جلوگیری از سرقت ماشین
جلوگیری از سرقت ماشین

تجهیزات مناسب برای حفظ امنیت خودرو

قفل پدال و فرمان

قفل پدال و فرمان در حفظ امنیت ماشین و کاهش سرقت خودرو از آن تاثیر بسیار زیادی دارد. باز کردن این قفل‌ها (به خصوص قفل پدال) کار خیلی سختی است و ممکن است حتی سارق با دیدن آن‌ها از سرقت منصرف شود. دلیل آن هم این است که امکان استفاده از فرمان و پدال‌های خودرو وجود ندارد و باز کردن آن‌ها، به خصوص قفل پدال زمان زیادی از سارق می‌گیرد.

قفل کاپوت

وسایلی مثل باتری، کامپیوتر خودرو ارزشمندترین قطعات یک ماشین هستند. این وسایل نیز درون کاپوت ماشین قرار دارند که دسترسی به آن بسیار ساده است. حتی در صورت استفاده از قفل کاپوت معمولی هم در صورت دسترسی سارقین به داخل کابین ماشین امکان باز کردن کابین وجود دارد.

به همین خاطر بهتر است به جای استفاده از قفل کاپوت معمولی نصب شده توسط کارخانه از قفل کاپوت‌ سوئیچی استفاده کنید.

قفل کاپوت یک اهرم دارد که به دماغه‌ی ماشین وصل می‌شود و در کنار قفل فابریک کارخانه، امنیت ماشین را به طرز چشمگیری بهبود می‌بخشد.

قفل رینگ
قفل رینگ

قفل رینگ

قفل رینگ نیز از وسایل خیلی مهم جلوگیری از سرقت خودرو هست که نقش به سزایی در این امر داره. استفاده از این وسیله برای افرادی که خودروهای گران قیمت و اسپرت دارند و یا به تازگی لاستیک‌های خود را عوض کرده‌اند ضروری است. دو نوع قفل رینگ مختلف در بازار وجود دارد.

نوع ساده‌تر آن به شکل یک پیچ معمولی است و به رینگ متصل می‌شود اما برای باز کردن آن باید از آچار مخصوص استفاده کنید. نوع دیگر آن نیز به شکل چنگال است که به صورت همزمان رینگ و لاستیک را قفل می‌کند.

استفاده از قفل ضبط برای تامین امنیت و جلوگیری از سرقت تجهیزات صوتی خودرو

ضبط و سیستم صوتی یکی از لوازم موردعلاقه سارقین است. روز به روز با پیشرفت تکنولوژی قیمت این قطعات نیز افزایش می‌یابد و سارقین نیز علاقه بیشتری به آن‌ها پیدا می‌کنند.

تنها محافظی هم که این وسایل دارند، فقط شیشه ماشین شما می‌باشد. اکثر سارقین هم به دزدیدن ضبط خودرو علاقه دارند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما از قفل ضبط برای محافظت از سیستم صوتی خود استفاده کنید.

بخاطر داشته باشید که استفاده از قفل ضبط بسیار امر مهمی برای جلوگیری از سرقت خودرو عزیزتان است.

ردیاب خودرو
ردیاب خودرو

استفاده از سیستم ضد سرقت

سیستم ضد سرقت یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از سرقت خودرو است. در صورت استفاده از این سیستم‌ها امکان روشن کردن ماشین بدون استفاده از سوئیچ به هیچ عنوان وجود ندارد. اما بدون استفاده از آن سارقین می‌توانند با اتصال سیم‌های زیر فرمان به راحتی ماشین شما را روشن کنند و آن را به سرقت ببرند.

در پایان توصیه می‌شود که حتی با وجود رعایت نکات فوق و استفاده از لوازم ایمنی مختلف نیز از یک ردیاب خودرو نیز استفاده کنید تا آرامش خاطر بسیار زیادی داشته باشید.

در صورت استفاده از این ردیاب‌ها همیشه آسوده خاطر خواهید بود که حتی در صورت سرقت می‌توانید در کمترین زمان ممکن خودروی خود را پیدا کنید.

این ردیاب‌ها انواع مختلفی دارند که بسته به قیمت امکانات آن‌ها نیز متفاوت است. به عنوان مثال در صورت نصب برخی مدل‌های خاص، می‌توانید سیستم برق خودرو را از راه دور قطع کنید. برخی دیگر نیز دارای سیستم شنود و کمک اضطراری هستند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات نگهداری خودرو

نگهداری از خودرو و نکات صحیح فنی یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو می‌باشد؛ استفاده نادرست از اتومبیل سبب خراب شدن خودرو می‌شود به طور

ادامه مطلب »