پشتیبانی سریع : ۰۹۱۵۷۰۴۴۴۰۴ – ۰۲۱۷۱۰۵۳۸۳۲ 

دوربین مداربسته وای فای

دوربین مداربسته وای فای یا دوربین وای فای ؟
این دو چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند ؟
به چه دوربین هایی دوربین مداربسته وای فای میگویند ؟

 

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته به انگلیسی  closet circuit television یا بطور مخفف cctv که در معنای لغوی جعبه جادویی مدار بسته میگویند . کاربرد های این دوربین ها در اماکن عمومی ، نظامی و… است . این دوربین ها در جای خود ثابت هستند و از یک محیط فیلم برداری میکنند . این فیلم ها برای یک یا چندین نفر با استفاده از راه های ارتباطی ارسال میشود . از دوربین های مداربسته بیشتر به عنوان حفظ امنیت محیط ، نظارت و مانیتورینگ استفاده میشود. به همین علت تا اسم دوربین مداربسته می آید این کاربرد ها به ذهن ما میرسد .

مانیتورینگ دوربین مدارسبته
مانیتورینگ دوربین مدارسبته

دوربین وای فای

دوربین های وای فای زیر مجموعه دوربین های تحت شبکه هستند.  تنها فرق این دوربین ها با بقیه دسته بندی ها نوع ارسال اطلاعات برای کاربر و یا دستگاه های ذخیره سازی است .

دوربین های تحت شبکه میتوانند با کابل شبکه یا امواج رادیویی و… تصاویر را برای یک یا چندین کاربر بفرستند . در دوربین های وای فای  تصاویر با استفاده از امواج وای فای ارسال میشوند .

یکی از ویژگی های خوب دوربین وای فای ، عدم نیاز به سیم کشی اضافه است . یعنی میتوان فقط یک کابل برق به آن متصل کنید و فیلم برداری را شروع کنید . در اکثر دوربین های وای فای قابلیت ذخیره سازی بر روی کارت حافظه نیز وجود دارد .

از لحاظ امنیتی اگر بخواهیم به دوربین وای فای نگاه کنیم . میتوانیم متوجه شویم که دوربین های وای فای به علت اینکه دستگاه ذخیره سازی آن مشخص نیست امنیت بالاتری نسبت به بقیه دوربین ها دارند . در دوربین های معمولی باید دوربین را با کابل به دستگاه ذخیره سازی وصل کنید . حال اگر دزد یا سارقی بعد از وارد شدن به آن محل دستگاه ذخیره سازی را نیز با خود ببرد میخواهید چه کاری انجام بدهید؟ چه از دستتان بر می آید ؟

در اکثر مدل های دوربین وای فای نیازی به دستگاه ذخیره سازی یا هماهنگ کننده بین دوربین ها نیست و میتوان تصاویر را بطور مستقیم بر روی گوشی یا کامپیوتر خود داشته باشید .

حتی میتوانید بر روی کارت حافظه نیز ذخیره کنید .

 

دوربین مداربسته وای فای

تا به حال تعریف دو واژه دوربین وای فای و دوربین مدار بسته را گفتیم . این دو نوع دوربین تفاوتی ندارند و میتوانند در کنار یکدیگر بکار روند . یعنی دوربین مداربسته ای که بتواند تصاویر را با امواج وای فای ارسال کند، دوربین مداربسته وای فای است . هر دوربینی را نمیتوان دوربین مداربسته نامگذاری کرد .

 

برای مشاهده محصولات دوربین وای فای به صفحه ” دوربین وای فای ” مراجعه کنید .

 

 

فهرست مطالب

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات نگهداری خودرو

نگهداری از خودرو و نکات صحیح فنی یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو می‌باشد؛ استفاده نادرست از اتومبیل سبب خراب شدن خودرو می‌شود به طور

ادامه مطلب »