پشتیبانی سریع : ۰۹۱۵۷۰۴۴۴۰۴ – ۰۲۱۷۱۰۵۳۸۳۲ 

مزایای دوربین مداربسته دید در شب و نحوه کار این دوربین ها

حفظ امنیت در شب بیش از هر زمان دیگری مهم است و این اهمیت در انتخاب دوربین مداربسته نیز اهمیت دارد. در صورتیکه بخواهید دوربین نصب شده در محل کار یا منزلتان به صورت تمام وقت و با کیفیت بالایی کار ضبط اتفاقات محیط را انجام دهد حتما بایستی دوربین مداربسته دید در شب تهیه کنید. در این مطلب مفصلا در رابطه با دوربین مداربسته دید در شب ، انواع و مزایای این دوربین ها توضیح می دهیم.

دوربین مداربسته دید در شب

اهمیت دوربین مداربسته دید در شب از سالیان بسیار دور در صنایع هوا و فضا، تحقیقات علمی، ارتش و … کشف شده بود اما از این نوع دوربین ها کمتر برای مصارف شخصی و تامین امنیت در محدوده کوچک تر استفاده می شد و دلیل آن هم هزینه بالای دوربین مداربسته دید در شب بود.

اما خوشبختانه در سال های اخیر تکنولوژی جدیدی برای ساخت دوربین دید در شب یا همان دوربین مداربسته شب به کار برده شد و بسیاری از افراد برای بالا بردن امنیت منزل، باغ، فروشگاه، شرکت و حتی دوربین مداربسته مدارس و سایر ارگان های دولتی از این دوربین ها استفاده میکنند.

بیشتر دوربین‌های امنیتی مدرن دارای نوعی دید در شب هستند، اما فهمیدن اینکه چه عاملی در مناسب بودن یک دوربین امنیتی دید در شب تاثیرگذار است، می‌تواند مانع ایجاد فیلم‌های بی‌کیفیت و سبز شود. دوربین مداربسته دید در شب حتما دارای قابلیت فیلمبرداری در روز با کیفیت بالا نیز می باشد.

دوربین های دید در شب امنیت محیط را با فیلمبرداری در تمام اوقات شبانه روز تامین می کنند.

فناوری دوربین های دید در شب

دوربین های دید در شب به دو طریق امکان تولید تصویر و ویدئو در هنگام شب را دارند و در واقع دو تکنولوژی مجزا برای آن ها وجود دارد که شامل حالت فعال و غیرفعال می گردد.

در حالت فعال (Active) دوربین با استفاده از نور مادون قرمز کار می‌کند. طرز کار این دوربین ها به این صورت است که اشعه‌ مادون قرمز، به‌وسیله‌ یک لیزر یا نورافکن به اطراف فرستاده می‌شود و با استفاده از این نور ارسالی، تصویر در دوربین مشاهده می‌شود.

حالت غیر فعال (passive) نیز به این صورت است که دوربین از خود هیچ گونه پرتو نورانی ساطع نمی کند و نور خود را با تشدید نور حاصل از ماه و ستارگان به دست می آورد. بنابراین این دوربین در هنگام استفاده از دید کاملاً محفوظ باقی می‌ماند و این یک مزیت نسبت به حالت active است.

در واقع، دوربین‌های دید در شب، با این نوع سیستم، نوری را که از هدف بازتاب می‌شود، تقویت می‌کنند و آن را به اندازه‌ای می‌رساند که به‌وسیله‌ چشم انسان قابل تشخیص باشد و به این شکل، امکان دید در شب را به وجود می‌آورند. دوربین های شب امروزی به صورت سیاه و سفید می باشند.

نور موجود که در دو نوه فعال و غیر فعال به روش مختلفی تولید می شود در یک لامپ فوتونی جمع شده و از آنجا فوتون‌ها به الکترون تبدیل می‌شوند. این الکترون‌ها به ‌واسطه‌ الکتریسیته و فرایند شیمیایی، به مقدار زیادی تقویت می‌شوند و سپس به‌سوی یک پرده‌ فسفری جهت نمایان شدن تصویر پرتاب می‌شوند و ما می‌توانیم از میان عدسی چشمی دوربین، تصویر تشکیل شده را مشاهده کنیم.

دوربین مداربسته دید در شب
دوربین مداربسته دید در شب قابلیت نصب در هر محیطی با شرایط آب و هوایی مختلف و محیط باز یا بسته را دارا می باشد.

مزایای دوربین مداربسته دید در شب

  • بالا بردن امنیت با ضبط 24 ساعته وقایع محیط
  • امکان استفاده از دوربین مداربسته دید در شب در هر مکانی از جمله فضای باز یا بسته
  • هزینه پایین و عدم نیاز به خرید جداگانه دوربینی برای ثبت وقایع در روز
  • تناسب با کاربرد های مخفی
  • تنوع بسیار بالای مدل های دوربین شب و امکان انتخاب دوربین با بودجه شما
  • مقاومت در مقابل شرایط آب و هوایی مختلف و مقاومت در برابر ضربه
  • مصرف پایین انرژی به دلیل استفاده از LED که نسبت به لامپ معمولی 80 در صد انرژی کمتری استفاده می کند.
  • عدم نیاز به نور زیاد جهت فیلمبرداری و جلوگیری از اذیت همسایگان با ایجاد آلودگی نوری
دوربین مداربسته دید در شب
با ترکیب سنسورهای مادون قرمز، کیفیت تصویر و میدان دید وسیع، یک دوربین امنیتی دید در شب می‌تواند فعالیت‌های مجرمانه در تاریکی شب را تقریباً با همان وضوح روز ثبت کند.

دوربین دید در شب در وب سایت دیجی دوربین

دیجی دوربین به عنوان یکی از برترین فروشگاه های اینترنتی و حضوری در زمینه انواع دوربین های امنیتی خودرو و دوربین مداربسته دارای تنوع بالایی در ارائه بهترین کالا با توجه به بودجه مدنظر مشتری می باشد.

خدمات مشاوره این سایت می تواند به شما در انتخاب دوربینی با کیفیت خوب و امکاناتی در حد بودجه مدنظر کمک کند. برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با انواع دوربین مدار بسته دیجی دوربین می توانید به لینک مربوطه مراجعه کنید و در صورت نیاز از طریق پل های ارتباطی با مشاورین ما در تماس باشید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات نگهداری خودرو

نگهداری از خودرو و نکات صحیح فنی یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو می‌باشد؛ استفاده نادرست از اتومبیل سبب خراب شدن خودرو می‌شود به طور

ادامه مطلب »