پشتیبانی سریع : ۰۹۱۵۷۰۴۴۴۰۴ – ۰۲۱۷۱۰۵۳۸۳۲ 

هر آنچه که باید درباره دوربین ماشین بدانید

دوربین داخل ماشین امکان ضبط فیلم و صدا را به صورت همزمان دارد. در واقع دوربین ماشین، ایمنی ماشین شما را تامین می‌کند و اموال شما را در برابر آسیب‌های احتمالی حفظ می‌کند.

آیا ویژگی‌های یک دوربین خوب را می‌دانید؟

مزایا دوربین‌های ماشین چیست؟

مزایا دوربین ماشین

  • ارائه مدارک معتبر برای تحلیل و تعیین مقصر در تصادفات.
  • بررسی وضعیت داخل ماشین را برای رانندگان و مسافران راحت می‌کند.
  • ثبت خاطرات داخل ماشین.
  •  نظارت بر محیط داخلی و خارجی ماشین برای تأمین امنیت وسیله نقلیه.
تصادف
تصادف

ویژگی‌های دوربین ماشین

انتخاب یک دوربین خوب برای همه افراد، دارای اهمیت است.
از ویژگی‌های دوربین ماشین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- تراشه

تراشه‌های CCD و CMOS بخش مهمی از دوربین معکوس هستند که با توجه به مؤلفه‌های مختلف می‌توان آن‌ها را به CCD و CMOS تقسیم کرد. CMOS عمدتاً در محصولاتی با کیفیت تصویر پایین‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد، مزیت این تراشه‌ها این است که هزینه ساخت و مصرف برق پایین‌تری نسبت به CCD دارند. دوربین CMOS نیاز به منبع نور بالایی دارد؛ CCD یک جزء فنی عالی است که در عکاسی و فیلم‌برداری استفاده می‌شود. CCD و CMOS از نظر تکنولوژی و کارایی بسیار متفاوت هستند به طور کلی می‌توان گفت که اثر CCD بهتر است اما قیمت آن نیز گرانتر می‌باشد. توصیه می‌شود بدون در نظر گرفتن هزینه، دوربین CCD را انتخاب کنید.

تراشه دوربین
تراشه دوربین

2-وضوح

وضوح، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های اندازه‌گیری کیفیت دوربین ماشین می‌باشد. وضوح تصویر به لنز دوربین بستگی دارد.

3- دید در شب

سیستم دوربین دید در شب توسط لنزهای مادون قرمز موجود بر روی دوربین امکان پذیر می‌شود. در اینصورت دوربینی که دارای لنزهای دید در شب می‌باشند از عملکرد بهتر و مناسب‌ در شب برخوردار هستند.

دوربین دید در شب
دوربین دید در شب

4-لنزهای دوربین ماشین

لنز از اجزای اصلی دوربین محسوب می‌شود و تاثیر زیادی در کیفیت دوربین دارد.

1-فاصله کانونی در دوربین ماشین

اندازه فاصله کانونی اندازه میدان دید را مشخص می‌کند(فاصله کانونی کوچک، میدان دید بزرگتری دارد و دامنه دید آن نیز زیاد است، اما فاصله کانونی بزرگ، میدان دید کوچکتری داشته و همچنین دامنه دید کمی دارد) تعیین فاصله کانونی درست، سبب می‌شود تا دوربین کیفیت خوبی داشته باشد و حتی اشیاء دور نیز به وضوح دیده شوند. از آنجا که فاصله کانونی و زاویه دید با یکدیگر ارتباط دارند، یک فاصله کانونی مناسب به معنای زاویه دید خاص است، بنابراین، هنگام انتخاب دوربین ماشین، فاصله کانونی لنزها باید کاملاً در نظر گرفته شود زیرا جزئیات دوربین ماشین مهم هستند. اگر برد فیلم‌برداری برای شما مهم است، یک لنز با زاویه دید عریض و با فاصله کانونی کوچک انتخاب کند و اگر برد فیلم‌برداری مهم نیست، یک لنز با فاصله کانونی زیاد را انتخاب کنید.

2-لنزهای عنبیه دوربین ماشین

لنزهای عنبیه اتوماتیک به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • درایو ویدئویی(VIDEO)

این درایو حاوی یک مدار تقویت کننده برای تبدیل سیگنال دامنه ویدئو از دوربین به کنترل موتور دیافراگم است.

  • درایو DC

نوع دیگر از درایوها، درایو DC است که از ولتاژ DC روی دوربین برای کنترل مستقیم دیافراگم استفاده می‌کند. این نوع لنزها فقط حاوی موتور دیافراگم گالوانومتر است که به مدار تقویت کننده در داخل دوربین احتیاج دارد. برای انواع لنزهای عنبیه اتوماتیک، معمولاً دو دستگیره قابل تنظیم وجود دارد.

3-لنز زوم

لنزهای زوم به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  1. دستی( MANUAL ZOOM Lens)
  2. برقی(AUTO ZOOM LENS)

لنزهای زوم(بزرگ‌نمایی) در پروژه‌های تحقیقاتی علمی هنگام نظارت بر صحنه‌های بزرگ، معمولاً از این دوربین با لنزهای حرکتی استفاده می‌شود. مزیت لنزهای موتوری این است که دامنه زوم زیادی دارند که شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از موقعیت‌ها را مشاهده کرده و همچنین می‌توانید روی یک جزئیات خاص تمرکز کنید.

نتیجه گیری

با توجه به مزایا زیاد دوربین‌های ماشین استفاده از این دوربین‌ها برای هر فردی لازم و ضروری است که در این مقاله به ویژگی‌های دوربین ماشین از جمله تراشه‌های موجود در دوربین و وضوح تصویر پرداختیم.

در هنگام خرید دوربین خودرو بهتر است اولویت را روی کیفیت بگذاریم و مسئله مالی را زیاد در نظر نگیریم زیرا تامین امنیت ماشین ارزش هزینه زیاد را دارد.

 

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات نگهداری خودرو

نگهداری از خودرو و نکات صحیح فنی یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو می‌باشد؛ استفاده نادرست از اتومبیل سبب خراب شدن خودرو می‌شود به طور

ادامه مطلب »