پشتیبانی سریع : ۰۹۱۵۷۰۴۴۴۰۴ – ۰۲۱۷۱۰۵۳۸۳۲ 

ماشین های آفرود افسانه‌ای دنیا را بشناسیم

به طور کلی ماشین های آفرود ماشین‌هایی هستند که قادر به عبور از دشوارترین و صعب‌العبورترین مسیرها هستند. تنها کافی است یک بار لذت سوار شدن بر این ماشین‌ها را تجربه کنید. آنجاست که شما هم به جمع عظیم طرفداران آفرود سواری اضافه خواهید شد.

با وجود اینکه ورزش آفرود سواری ورزشی پرهزینه و دشوار است، باز هم نتوانسته در برابر علاقه جوانان بایستد و هر ساله افراد بیشتری به این ورزش پرهیجان روی می‌آورند.

با پیشرفت تکنولوژی، ماشین‌های آفرودی جدید دارای قابلیت‌های بیشتر و شگفت‌انگیزتری نیز هستند و همین امر باعث جذابیت دوچندان این ورزش می‌شود.

علاوه بر جذابیت خودروهای آفرودی، قابلیت‌های شگفت‌انگیزی که در آن‌ها وجود دارد باعث شده تا تعداد زیادی از این خودروها در لیست خودروهای نظامی قرار گیرند. امکاناتی نظیر داشتن بیش از 4 چرخ، 2 محور و حتی در برخی موارد داشتن چرخ‌های شنی شبیه تانک، همگی سبب می‌شوند تا برخی از این خودروها به عنوان ماشینی با قابلیت‌های استاندارد خودروهای نظامی پذیرفته شوند.

اما پیش از معرفی این خودروها در نظر داشته باشید که خودروی جیپ رانگلر، به دلیل عواملی مثل قیمت مناسب، ظاهر زیبا و قدرت متناسب با قیمتش، بدون شک سال‌هاست که به عنوان محبوب‌ترین ماشین آفرود در جهان شناخته شده است و به نظر می‌رسد نیازی به معرفی و توضیح ندارد. اما در ادامه با برخی از این ماشین های آفرودی غول پیکر و توانمند آشنا خواهیم شد. پس با ما همراه باشید.

جیپ رانگلر
جیپ رانگلر

 

ماشین های آفرود دو محوره

ماشین های آفرود، عموما به دو دسته تقسیم می‌شوند. اولین آن‌ها خودروهایی هستند که همانند خودروهای معمولی، دارای دو محور می‌باشند. این دسته از خودروها شاید از لحاظ قدرت به خودروهای چند محوره نرسند، اما بسیار پرطرفدارند. زیرا تمام خودروهای دو محوره مجوز عبور و مرور در سطح خیابان‌های شهر را دارند و می‌توان از آن‌ها به عنوان خودروی معمولی نیز استفاده کرد. برخی از این خودروهای دو محوره شامل موارد زیر هستند:

1) کارلمان کینگ، گران‌ترین ماشین های آفرود

این خودرو در صدر گران‌ترین ماشین های آفرود قرار دارد. هر چند سرعت آن نهایتا به 140 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، اما با امکانات فراوانی که دارد، باعث شده تا با قیمت هنگفت 2 میلیون دلار به فروش برسد.

این خودرو مناسب آفرود سوارانی است که به سفرهای طولانی مدت علاقه دارند، چون با داشتن چنین ماشینی نیاز به هیچ هتلی ندارند! زیرا کارلمان کینگ مجهز به تلویزیون، یخچال و حتی میز می‌باشد. ضمن اینکه موتور 10 سیلندری و 6.8 لیتری آن سبب می‌شود تا از دشوارترین مسیرها هم به راحتی عبور کند.

کارلمان کینگ
کارلمان کینگ

 

2) برابوس Buscemi Edition 850

کمپانی برابوس با الهام از نسل گذشته مرسدس بنز G63 AMG، خودرویی طراحی کرد که موتوری با قدرت 850 اسب بخار و گشتاور 1450 نیوتون متر را داراست. ضمن اینکه موتور این خودرو مدل V8 و از نوع بنزینی است. اما با اینکه قدرت موتور این خودرو بسیار بالاست، سرعت آنچنانی ندارد و حداکثر تا 260 کیلومتر بر ساعت می‌تواند حرکت کند.

برابوس 850 Buscemi Edition
برابوس 850 Buscemi Edition

 

3) تویوتا لندکروزر، محبوبترین ماشین های آفرود

بدون شک از جمله پرطرفدارترین ماشین های آفرود در ایران، تویوتا لندکروزر است. این خودرو علاوه بر جثه بزرگش که عامل اصلی محبوبیتش می‌باشد، دارای تجهیزات الکترونیکی بسیاری است که مناسب آفرود سواران می‌باشد. ضمن اینکه لندکروزر از معدود ماشین های آفرود می‌باشد که بسیار نرم و جادار طراحی شده است.

تویوتا لندکروزر
تویوتا لندکروزر

 

4) Range Rover 2018

سال 1970 بود که کمپانی Range Rover با معرفی اولین خودروی خود تبدیل به یکی از رقبای جدی در زمینه تولید ماشین های آفرود شد. هرچند مصرف سوخت کمتر در خودروهای این کمپانی هرگز مشاهده نشده، اما به تازگی این کمپانی اقدام به ساخت خودرویی با موتور کوچکتر به‌همراه بدنه آلومینیومی کرده که مصرف سوخت خودرو را به حداقل می‌رساند. همچنین این خودرو دارای موتور توربو دیزل با گشتاور بسیار بالایی است که در عبور از موانع دشوار، کمک بسیاری می‌کند.

جالب است بدانید که ظاهر زیبای این اتومبیل، آن را در دسته خودروهای اشرافی قرار داده است.

Range Rover
Range Rover

 

5) رضوانی تانک Military Edition

همان طور که از نامش پیداست، کمپانی رضوانی متعلق به یک طراح ایرانی آمریکایی به نام فریس رضوانی است. نقطه مشترک تمام شاسی بلندهای این کمپانی، جمع و جور بودن آنهاست. موتور 8 سیلندر با قدرت 707 اسب بخار و قابلیت‌هایی همچون دودزایی و مهمتر از همه، ضد گلوله بودن این خودرو باعث شده تا نام آن را در لیست خودروهای نظامی مشاهده کنیم.

رضوانی تانک
رضوانی تانک

 

6) فورد F150

اگر به دنبال یک هیولا در میان خودروهای غول پیکر هستید، بدون شک با انتخاب این خودرو به هدفتان می‌رسید. F150 از معدود ماشین های آفرود پرسرعت به شمار می‌رود.

موتور 6 سیلندره با قدرت 450 اسب بخار به همراه دو توربو شارژ و ظرفیت 3.5 لیتری موتور، از ویژگی‌های این خودرو به شمار می‌رود.

Ford F150
Ford F150

 

ماشین های آفرود چند محوره

دسته دوم ماشین های آفرود، خودروهای چندمحوره‌ای هستند که عموما دارای قدرت بیشتر و سرعت کمتر نسبت دسته اول می‌باشند. همان طور که گفته شد اغلب خودروهای چند محوره، مجوز عبور در خیابان‌های سطح شهر را ندارند و بیشتر به عنوان خودروهای نظامی شناخته می‌شوند. برخی از این خودروها را بررسی می‌کنیم:

1) Avtoros Shaman

می‌توان گفت خودروهای 4×4 در برابر خودروهای 8×8 به عنوان یک اسباب‌بازی تلقی می‌شوند. اما این خودرو هر چند ظاهری بسیار ترسناک با ابعاد بزرگ دارد، در زمینه فنی، خیلی حرفی برای گفتن ندارد و تنها دارای قدرتی به اندازه 170 اسب بخار می‌باشد. ضمن اینکه مصرف سوخت بالایی هم دارد، به گونه‌ای که در هر 100 کیلومتر، 20 لیتر بنزین می‌سوزاند. شاید به همین دلیل است که گنجایش باک این خودرو 270 لیتر می‌باشد. اما با صرف نظر از تمام این نکات منفی، باید در نظر بگیریم که این خودرو قابلیت خوبی برای بالا رفتن از صخره‌ها و حتی گذر از رودخانه‌ها دارد.

Avtoros Shaman
Avtoros Shaman

 

2) هنسی ولوسی رپتور

شاید هیجان‌انگیزترین نکته در این خودرو، نام آن باشد که ما را یاد دایناسور رپتور می‌اندازد. شتاب صفر تا صد این خودرو 5 ثانیه است که نشان از سرعت پایین آن می‌باشد. با این حال، حجم موتور 3.5 لیتری از نوع V6 با قدرت 602 اسب بخاری که در تمام چرخ‌ها پخش می‌شود، باعث شده تا این خودرو قادر به عبور از دشوارترین مسیرها باشد.

Hennessey Veloci Raptor
Hennessey Veloci Raptor

 

3) کلنل GPV

یکی از عجیب‌ترین خودرو های آفرود از لحاظ ظاهر، کلنل می‌باشد که قادر است از هر نوع صخره و رودخانه‌ای مثل آب خوردن رد شود. رد شدن از روی اتومبیلی مانند ون و تخریب دیواری با ضخامت 30 سانتی‌متر برای این خودرو اصلا دشوار به نظر نمی‌رسد. جالب‌تر از همه اینکه این خودرو مجوز حرکت در خیابان‌ها را هم دارد!

GPV Colonel
GPV Colonel

 

4) مرسدس بنز G63 AMG

تقریبا می‌توان گفت این خودروی 6×6 با تمام ماشین های آفرود شرکت بنز متفاوت است. زیرا این خودرو تنها محصول این کمپانی است که به صورت مستقیم و استاندارد از کارخانه با 6 چرخ بیرون می‌آید. ضمن اینکه این خودرو برخلاف خودروهای مشابه خود، سواری بسیار خوب و نرمی را به سرنشینان خود ارائه می‌کند.

مرسدس بنز G63 AMG
مرسدس بنز G63 AMG

 

5) Land Rover Cuthbertson مدل 1958

این خودروی قدیمی را می‌توان به عنوان یک خودروی بی‌رقیب در خارج از جاده‌ها دانست. چرخ‌های شنی که به جای چرخ‌ها و لاستیک‌های معمولی در این ماشین به کار رفته‌اند، ظاهر آن را بیشتر شبیه به یک تانک تبدیل کرده‌اند. اما دقیقا به همین دلیل نهایتا قادر است به سرعت 32 کیلومتر بر ساعت برسد. لندروور دیفندر اولین بار در سال 1950 معرفی شد.

Land Rover Cuthbertson
Land Rover Cuthbertson

 

6) Devel Sixty زیباترین ماشین های آفرود

و اما اگر بخواهیم جذاب‌ترین ماشین های آفرود را معرفی کنیم، بدون شک دول سیکستی در صدر آن قرار دارد. این خودرو که به خودرو مریخ‌نورد مشهور است، دارای ظاهری بسیار جذاب با بدنه فیبر کربنی به همراه 6 چرخ است که لقب مریخی آن را توصیف می‌کند. ظرفیت موتور این خودرو 6.75 لیتر به همراه 8 سیلندر، باعث شده تا قدرت 720 اسب بخار داشته باشد که می‌توان آن را تا 1500 اسب بخار نیز ارتقا داد. اگر ظاهر زیبای این خودرو شما را به فکر خرید آن انداخته باید بگوییم که در حال حاضر باید 450 هزار دلار برای خرید این خودرو پرداخت کنید!

Devel Sixty
Devel Sixty

 

کلام نهایی:

در نهایت اگر قصد دارید به جمع آفرود سواران جهان اضافه شوید، ابتدا باید نیاز خود را پیش‌بینی کنید. هر کدام از این ماشین‌های آفرود امکانات و قابلیت‌های بخصوص خود را دارند. به طوری‌که در شرایط گوناگون، هر کدام از آن‌ها نقاط ضعف و قوتی دارند که با توجه به نیازتان باید آن‌ها را به طور دقیق بررسی کنید تا بتوانید ماشین آفرود مورد علاقه‌تان را بیابید.

فهرست مطالب

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات نگهداری خودرو

نگهداری از خودرو و نکات صحیح فنی یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو می‌باشد؛ استفاده نادرست از اتومبیل سبب خراب شدن خودرو می‌شود به طور

ادامه مطلب »