پشتیبانی سریع : ۰۹۱۵۷۰۴۴۴۰۴ – ۰۲۱۷۱۰۵۳۸۳۲ 

ضرورت های وجود دوربین امنیتی در خودرو کدامند؟

زندگی امروزی داشتن برخی امکانات را به ضرورت تبدیل کرده است. با توجه به شرایط اقتصادی و خطراتی از جمله سرقت و تصادف که در جامعه وجود دارد نصب دوربین خودرو نیز در حال تبدیل شدن به یک ضرورت برای خودروها می باشد. در این مطلب قصد داریم به طور کامل درباره فواید نظارت بر ماشین و ضرورت وجود دوربین خودرو به طور مفصل صحبت کنیم.

ضرورت وجود دوربین خودرو

تکنولوژی دوربین های خودرو هر روز در حال پیشرفت است و قابلیت های بیشتری به دوربین ها اضافه می شود. یک دوربین ماشین خوب می تواند از هر زاویه ای از خودرو تصویربرداری و فیلمبرداری کند.

برخی از قابلیت های جدیدتر نیز به دوربین های خودرو اضافه شده اند که فواید استفاده از دوربین خودرو را چند برابر می کنند. برخی ازاین امکانات قابلیت دید در شب، قابلیت G-sensor ، سنسور حساس به حرکت و … می باشند.

در حال حاضر اکثر برندهای مطرح خودروسازی جهان خودروی خود را همراه با دوربین ارائه می دهند. اما بعضی از برندها که این خصوصیت را ندارند صاحبین خودرو مجبورند به صورت جداگانه دوربین تهیه کرده و بر روی وسیله نقلیه شان نصب کنند.

لنزهای مختلف دوربین خودرو کاربردهای گوناگونی دارند. در ادامه مهم ترین ویژگی هایی که باعث ضرورت وجود دوربین خودرو بر روی وسیله نقلیه می شوند را به شما شرح می دهیم.

تامین امنیت خودرو

ماشین شما در هر شرایطی چه در حال حرکت و چه در حالت ایستاده می تواند در معرض خطر قرار بگیرد. حال تصور کنید که در چنین شرایطی شما در صحنه حاضر نباشید. قطعا این موضوع دردسر بزرگی برای شما خواهد شد.

اصلی ترین ضرورت وجود دوربین خودرو به این شرایط برمی گردد. دوربین اتومبیل سوانحی که حین رانندگی رخ می دهد را ثبت کند. همچنین زمانی که خودرو پارک است حوادثی نظیر خرابکاری، دزدی یا تصادف را ثبت و ضبط می کند.

ثبت وقایع داخل خودرو

برخی دوربین های ماشین دارای چند لنز جداگانه می باشند که می توانید این لنزها را در هر بخشی از خودرو که تمایل دارید جاگذاری کنید.

داشتن لنز دوربین در کابین خودرو جهت حفظ امنیت و اطلاع شما از رخدادهای داخل خودرویتان مفید است. برای مثال در صورتیکه فردی به خودرو شما دستبرد بزند با چک کردن فیلم های تهیه شده از جزئیات مسئله کاملا با خبر می شوید. در صورتیکه یک آژانس مسافربری دارید یا اینکه راننده هستید این امکان می تواند برایتان بسیار مفید باشد.

امکان پیگیری راحت خسارت

ممکن است تصادف در هر موقعیتی رخ دهد. اما اینکه مقصر چه کسی است و واحد تعیین خسارت چگونه پرونده را پیگیری می کند معمولا جای سوال و بحث زیادی دارد.

در صورتیکه شما یک فیلم مستند از صحنه تصادف داشته باشید می توانید در اسرع وقت آن را تحویل پلیس راهنمایی رانندگی و کارشناس تعیین خسارت بیمه بدهید و روند پیگیری پرونده تان را به شدت سرعت دهید.

ضرورت وجود دوربین خودرو
با دوربین خودرو می توانید به هر بخشی از خودرو که خودتان می خواهید دید کامل داشته باشید.

پارکینگ مد دوربین خودرو

آیا تابحال به این فکر افتاده اید که پارک کردن در هر منطقه ناشناسی ممکن است خطری برای خوردویتان باشد؟ شما به محله های جدید آشنایی ندارید پس ممکن است در زمان نبودتان صدمه ای به خوردو وارد شود. این موضوع حتی در زمانیکه ماشینتان را در پارکینگ منزل خودتان پارک کرده اید وجود دارد دارد.

ممکن است همسایه ای در حال خارج شدن از پارکینگ با خودروی شما برخورد کند و این موضوع را با شما درمیان نگذارد. در صورتیکه دوربین خودرو حالت پارکینگ مد داشته باشد می توانید از امنیت خودرویتان در هنگام پارک کردن مطمئن باشید.

دوربین پارکینگ مد تا نیم ساعت بعد از خاموش شدن خودرو به فیلم برداری ادامه می دهد و بعد از نیم ساعت نیز در حالت آماده باش قرار دارد تا اگر به خودروی شما ضربه ای وارد شد و یا تکان خورد فیلم برداری را شروع کند .

پارک صحیح خودرو

این قابلیت نیز در خودروهایی قابل استفاده است که چند لنز مختلف برای کنترل و نظارت خودرو داشته باشند. لنز عقب خودرو که به آن دوربین عقب خودرو نیز می گویند این قابلیت را به شما می دهد که از طریق مانیتور نصب شده در کابین خودرو دید بهتری نسبت به عقب ماشین داشته باشید و به راحتی در هر مکان سخت یا آسانی پارک کنید.

ضرورت وجود دوربین خودرو در پارک کردن
وقتی دنده در حالت معکوس قرار می گیرد دوربین دنده عقب خودرو فعال می شود و بر روی مانیتور نمایش داده می شود.

ثبت خاطرات سفر با دوربین خودرو

مورد آخری که در این مطلب به آن اشاره می کنیم ضرورت وجود دوربین خودرو نیست بلکه یک ویژگی خوب است که شما با داشتن دوربیت خودرو می توانید از آن بهره مند شوید.

شما می توانید در حسن سفر و گذشتن از مکان های خاطره انگیز از محیط فیلمبرداری کنید و بعدا آن را در صفحات اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید. حتی می توانید این کار را برای ثبت مکالمات و اتفاقات داخل ماشین استفاده کنی. قطعا سال ها بعد که بخواهید این خاطرات را مرور کنید لبخند بر روی لبانتان خواهد نشست.

جمع بندی

در این مطلب ما به شما فواید خرید و نصب دوربین خودرو را ارائه دادیم و گفتیم که با توجه به شرایط فعلی بخصوص شرایط خاص اقتصادی که خودروها به سرمایه های افراد تبدیل شده اند ضرورت خرید دوربین خودرو بیش از پیش می باشد.

بهتر است ببینید با توجه به بودجه ای که دارید و شرایطی که خودرویتان دارد چه دوربینی برای شما مناسب است. چرا که امروزه صدها مدل دوربین خودرو با امکانات مختلف و هزینه های گوناگون در بازار وجود دارند.

در صورتیکه قصد خرید دوربین خودرو را داشته باشید ما به شما دوربین وای فای دار نامحسوس را پیشنهاد می کنیم. این دوربین با وجود داشتن قابلیت های زیاد قیمت مناسبی دارد و خرید آن بسیار به صرفه است. شما می توانید جهت دریافت مشاوره برای انتخاب بهترین دوربین خودرو با مشاورین دیجی دوربین در تماس باشید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات نگهداری خودرو

نگهداری از خودرو و نکات صحیح فنی یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو می‌باشد؛ استفاده نادرست از اتومبیل سبب خراب شدن خودرو می‌شود به طور

ادامه مطلب »