پشتیبانی سریع : ۰۹۱۵۷۰۴۴۴۰۴ – ۰۲۱۷۱۰۵۳۸۳۲ 

تجهیزات آفرود در آفرودسواری

اکثر افراد زمانی که اسم آفرود را می‌شنوند به یاد رانندگی در شرایط سخت و هیجان انگیز خارج از جاده در مسیرهای کوهستانی، بیابانی و… می‌افتد. این ورزش به واسطه هیجانی که دارد افراد زیادی خصوصا جوانان را جذب خود می‌کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که به آفرود علاقمند هستید با ما همراه باشید تا شما را با تجهیزات آفرود آشنا نماییم.

مسیر آفرودی

تجهیزات آفرود

همان‌گونه که می‌دانید خودروهای آفرودی دارای دو دیفرانسیل می‌‌باشد و این خودروها باید امکانات خاصی را داشته باشند.

از تجهیزات آفرود به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

باربند

اگر قصد دارید با خودرو آفرودی خود به سفر بروبد باید تجهیزات آفرود با خود به همراه داشته باشید. برای دوری از نگرانی کمبود جا باید یک باربند بر روی خودرو خود نصب کنید.

کیت های افزایش ارتفاع

تعویض محورها و تغییرات سیتم تعلیق و فنربندی خودرو دردسر و هزینه‌های زیادی دارد که با استفاده از کیت افزایش ارتفاع می‌تواند با کمترین هزینه ارتفاع خودرو را زیاد و یا کم کنید.

البته استفاده نادرست و غیر اصولی از کیت‌های افزایش ارتفاع ممکن است مشکلاتی را برای شما پیش بیاورد و جان شما را به خطر بیندازد. این کیت‌ها را با توجه به مدل خودرو و مسیرهایی که قرار است تردد کنید انتخاب نماید.

تایر

رانندگان آفرودی باید تایرهای خوب و باکیفیت برای خودرو خود خریداری نمایند درواقع یک تایر خوب در خودرو آفرودی یک مزیت محسوب می‌شود و یکی از تجهیزات آفرود، زاپاس چرخ خودرو می‌باشد. همیشه دو زاپاس در خودرو آفرودی خود داشته باشید زیرا شما در مسیر‌های سخت رانندگی می‌کنید.
همواره در هنگام خرید تایر به تاریخ انقضا و تاریخ تولید توجه نمایید و با توجه به نوع خودرو و مسیر عبوری خودرو، تایر مورد نظر را انتخاب نمایید.

وینچ یکی از مهم‌ترین تجهیزات آفرود

آفرود سواری در مکان های دور و خالی از سکنه صورت می‌گیرد. داشتن وینچ لازم و ضروری است چون ممکن است خودرو شما در محلی گیر کند و شما توان بیرون آوردن خودرو را نداشته باشید. با استفاده از وینچ می‌توانید خودرو خود را از مکانی که گیر کرده نجات دهید.

تجهیزات آفرود
تجهیزات آفرود

سایبان

ممکن است در مسیر خود قصد توقف داشته باشید تا کمی استراحت کنید و مکان مورد نظرشما آفتاب باشد. داشتن یک سایبان در خودرو آفرودی لازم و ضروری است پس برای زمان‌های استراحت خود باید یک سایبان تهیه نمایید.

وافل برد

وافل نوعی پل می‌باشد که می‌توانید در مکان‌های صعب‌العبور از آن‌ها استفاده نمایید. به عنوان مثال زمانی که قصد دارید با خودرو خود از مسیرهایی با شن‌های روان عبور کنید می‌توانید از وافل استفاده نمایید تا خودرویتان در شن‌ها گیر نکند و به راحتی عبور نمایید.

وجود وافل به عنوان تجهیزات آفرودی لازم است و باید براساس وزن و نوع لاستیک خودرو خود انتخاب نمایید.

تجهیزات آفرود بدون پمپ باد کامل نیست

در برخی از مسیرهای آفرودی باید باد تایر خود را کاهش و در برخی از مسیرها نیز باید باد تایر خود را افزایش دهید. به عنوان مثال در مسیرهای برفی باید باد تایر را کاهش دهید و در شن‌زار و بیان، باد خودرو خود را افزایش دهید. وجود یک پمپ باد در خودروهای آفرودی ضروری است.

مسیر آفرودی

گالن بنزین در تجهیزات آفرود

در سفرهای آفرودی وقتی به مکان‌های دور سفر می‌کنید ممکن است برنامه ریزی شما آنگونه که تصور می‌کردید پیش نرود و سفر شما طولانی شود؛ یکی از دغدغه و نگرانی رانندگان آفرودی تمام شدن بنزین در طول مسیر می‌باشد. پس به همراه داشتن بنزین اضافی در خودرو لازم است. با استفاده از گالن بنزین می‌توانید بنزین را با خود به همراه ببرید و نگرانی خود را رفع نمایید.

ثبت خاطرات در خودرو آفرودی

شما در مسیر و سفرهای آفرودی به مکان‌های خاص و صعب العبور مانند کوهستان بیابان و… سفر می‌کنید. مکان های ناشناخته و دور از دسترس که هر فردی نمی‌تواند به آنجا سفر کند.

ثبت لحظات ناب و پرخاطره در سفرهای آفرودی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. البته به این نکته نیز توجه کنید که لذت بردن در لحظه اهمیت بیشتری دارد که نباید از آن قافل شویم.

برای ثبت لحطات زیبا خود می‌توانید یک دوربین خودرو تهیه کرده و در خودرو خود نصب نمایید تا از تمام طوب سفر شما فیلم‌برداری نمایید. دوربین خودرو می‌توانید بدون آنکه لحظه‌ای از قلم بیفتد با بهترین کیفیت و بدون صرف زمان، خاطراتتان را به صورت کامل ضبط نمایید.

دوربین خودرو
دوربین خودرو یکی از تجهیزات آفرود

نتیجه‌گیری

برای یک آفرود سواری، خودرو شما نیازمند تجهیزات خاصی می‌باشد. از آنجا که مسیر‌های آفرودی بیرون از شهرها و جاده‌ها می باشد؛ لازمه یک سفر پر از هیجان به همراه داشتن تجهیزات کامل است.

با همراه داشتن تجهیزات کامل بدون نگرانی و دغدغه می‌توانید به مکان‌های دور سفر کرده و تجربیات زیادی را کسب نمایید.

به نظر شما مهم‌ترین تجهیزات آفرود چیست؟

 

فهرست مطالب

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات نگهداری خودرو

نگهداری از خودرو و نکات صحیح فنی یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو می‌باشد؛ استفاده نادرست از اتومبیل سبب خراب شدن خودرو می‌شود به طور

ادامه مطلب »