پشتیبانی سریع : ۰۹۱۵۷۰۴۴۴۰۴ – ۰۲۱۷۱۰۵۳۸۳۲ 

نصب دوربین وای فای و 7 نکته ضروری

همان طور که می دانید می توان بدون هزینه ایاب و ذهاب، خودتان دوربین وای فای خود را نصب کنید. آیا در مورد نکاتی که در هنگام نصب دوربین وای فای باید رعایت شود، می دانید؟ با ما همراه باشید تا بدون دردسر نصاب دوربین هایتان باشید.

 

دوربین وای فای چیست؟

دوربین وای فای، نوعی از دوربین مدار بسته است که به صورت سیگنال های دیجیتال اطلاعات اعم از تصاویر و صدا را ارسال می کند. یکی از کاربرد های دوربین وای فای نظارت بر اتاق کودک است.

دوربین وای فای نظارت بر اتاق کودک
دوربین وای فای نظارت بر اتاق کودک

 

1) برد دوربین وای فای

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که دوربین وای فای تا چه مسافتی می تواند اطلاعات را ارسال کند؟

یکی از دلایلی که باعث محبوب شدن دوربین وای فای شده است، قابلیت ارسال اطلاعات است پس باید دوربین را در مسافتی نصب کنید که بتواند اطلاعات را به شما ارسال کند.

این دوربین ها قادرند در محیط های بسته ای همچون داخل خانه تا برد20 الی 50 متر و در محیط های خارجی رنج 100 تا 150 متر را پوشش دهند. اما عواملی چون محل نصب آن ها می تواند این برد را دستخوش تغییر کند. پس پیشنهاد می شود در هنگام نصب دوربین وای فای به این حدود اکتفا نکنید و دوربین را کمی نزدیک تر نسبت به رنج گفته شده نصب کنید.

2) دوربین وای فای خود را بر روی چه سطحی نصب می کنید؟

  • دوربین را به خوبی مستقر و محکم کنید: در نظر بگیرید که دوربین را در فضای بیرون از خانه نصب کرده اید و در یک روز بادی دوربین شما به دلیل عدم استحکام لازم، دچار مشکل می شود.
  • عدم نصب بر روی سطوح فلزی و رسانا: این بار نظر بگیرید که هواشناسی اعلام باران همراه با رعد وبرق می کند و شما دوربین وای فای خود را بر روی سطحی فلزی نصب کرده اید، در نتیجه رعد و برق باعث برق گرفتگی می شود و ممکن است دوربینی که برای آن هزینه کرده اید بسوزد و آسیب ببیند.

 

3) محل استقرار دوربین، فضای مورد نظرتان را پوشش می دهد؟

  • دوربین وای فای خود را در جایی نصب کنید که عواملی چون نور خورشید بر روی آن اثر نگذارد: همان طور که می دانیم جایگاه خورشید در طول روز متفاوت است؛ پس دوربین را طوری نصب کنید که نور خورشید بر روی آن اثر نگذارد و باعث از دست دادن فیلم های بازه ی خاصی از روز نشود.

راهکار پیشنهادی: دوربین خود را زیر سقف نصب کنید.

  • هدف این است که دوربین بیشترین فضا را پوشش دهد، پس دوربین وای فای خود را طوری تنظیم کنید که مثلا، در فضای بیرون آسمان کمتری دیده شود. راهکار پیشنهادی: پایین آوردن سر دوربین.
  • همانطور که همه جا به چشمتان میخورد دوربین های مداربسته در ارتفاع نصب شده اند، و دلیل آن این است که از نقطه ی کور کمتری برخوردار است؛ پس شما هم روند آن ها را تکرار کنید و به قولی از آن ها تقلید کنید.

  4) وای فای دوربینتان رمز دارد؟

یکی از نقاط ضعف دوربین وای فای نسبت به دوربین های قدیمی، امکان هک شدن آن است. پس حتما بر روی دوربین خود رمز بگذارید تا اطلاعاتتان را از سرقت در امان نگاه دارید.

 

رمز دوربین وای فای
رمز دوربین وای فای

 

   5) امکانات برقیتان مهیاست؟

همان طور که می دانید مزیت دوربین وای فای نسبت به دوربین های آنالوگ بی نیازی آن ها از سیم کشی، برای ارسال اطلاعات است. اما این بی نیازی به این معنی نیست که دوربین به سیم کشی برق نیاز نداشته باشد، پس حتما دوربین را نزدیک به پریز برق نصب کنید. میتوانید از طریق باتری، انرژی لازم برای شروع به کار دوربین را فراهم کنید؛ اما پیشنهاد می شود از برق استفاده کنید چون ممکن است باتری دوربین تمام شود و اطلاعات مهمی را از دست دهید.

  6) به تعداد لازم دوربین نصب کرده اید؟

تعداد دوربین ها بستگی به محیط تحت پوشش مورد نظر شما دارد. مسلما برای باغی بزرگ یک دوربین کافی نخواهد بود، پس در هنگام خرید این موضوع را در نظر بگیرید.

 7) جهت نصب دوربین وای فای را در نظر گرفته اید؟

اگر در هنگام نصب جهت دوربین را در نظر نگیرید، ممکن است بعد از نصب با تصاویر وارونه مواجه شوید که این کار باعث دوباره کاری و نصب مجدد می شود.

"<yoastmark

 

دیجی دوربین یکی از بهترین شرکت ها در عرصه ی تولید دوربین های وای فای است که می توانید با آسودگی خاطر از این شرکت خریداری کنید و هرگونه سوال در مورد نصب دوربین وای فای خود داشتید با همکاران دیجی دوربین به اشتراک بگذارید و آن ها در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات نگهداری خودرو

نگهداری از خودرو و نکات صحیح فنی یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو می‌باشد؛ استفاده نادرست از اتومبیل سبب خراب شدن خودرو می‌شود به طور

ادامه مطلب »