پشتیبانی سریع : ۰۹۱۵۷۰۴۴۴۰۴ – ۰۲۱۷۱۰۵۳۸۳۲ 

تحلیل و بررسی چند فیلم تصادف

تصادفات رانندگی نتیجه چیست؟
سالانه 800 هزار تصادف در کشورمان رخ می‌دهد که متاسفانه ایران رتبه اول مرگبارترین حوادث جاده‌ای در جهان را دارد؛ رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی دلیل اصلی بیشتر تصادفات می‌باشد در ادامه به تحلیل چند فیلم تصادف می‌پردازیم با ما همراه باشید.

تصادف نتیجه چیست؟

تصادفات رانندگی را می‌توان نتیجه سه عامل خطا انسانی، مشکلات فنی خودرو و زیرساخت‌ها (مشکلات آب‌و‌هوا و خرابی جاده‌ها) دانست.

عوامل موثر در ایجاد تصادف

  1. مصرف الکل
  2. مصرف داروهای خواب‌آور
  3. خوردن و آشامیدن درحین رانندگی
  4. نقص فنی خودرو
  5. خرابی جاده
  6. پایین بودن ایمنی خودروها
  7. نداشتن مهارت رانندگی
  8. عادت‌های نادرست رانندگی

راه‌های کاهش تصادفات جاده‌ای

رانندگان باید با نهایت دقت و تمرکز رانندگی کنند و هنگام خواب آلودگی و عصبانیت از رانندگی پرهیز کنند؛ همچنین نوسازی خودروهای فرسوده موجب می‌شود تا حد زیادی از تلفات جاده‌ای جلوگیری شود. سالانه 800 هزار تصادف در کشورمان رخ می‌دهد که متاسفانه ایران رتبه اول مرگبارترین حوادث جاده‌ای در جهان را دارد؛ رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی دلیل اصلی بیشتر تصادفات می‌باشد در ادامه به تحلیل چند فیلم تصادف می‌پردازیم با ما همراه باشید.

 

فیلم تصادف و عدم فرهنگ صحیح رانندگی

رعایت قوانین و مقررات در رانندگی موجب می‌شود؛ حوادث راهنمایی و رانندگی به حداقل برسد.
متاسفانه بسیاری از افراد به هنگام رانندگی فقط به مقصد می‌اندیشند و با زیر پا گذاشتن قوانین به دنبال زود رسیدن به مقصد هستند. رفتارهای اشتباهی از قبیل ویراژ، سبقت‌های غیرمجاز انجام می‌دهند و موجب برهم زدن آرامش دیگران و سلب امنیت می‌شوند.
رانندگی یک رفتار اجتماعی است و رعایت قوانین در آن الزامی می‌باشد؛ اشتباهات در هنگام رانندگی ممکن است گریبان‌گیر افراد دیگر نیز شود.

در فیلم تصادف بالا متاسفانه شاهد فوت یک جوان اصفهانی هستیم که بی‌گناه در دام یک تصادف جان خود را از دست داد و به خاطر بی مسئولیتی یک فرد و نداشتن فرهنگ رانندگی یک خانواده عزادار شد.
رعایت نکردن قوانین و نداشتن فرهنگ رانندگی الزاما همیشه دامن گیر فردی نمی‌شود که قوانین را زیر پا می‌گذارد گاهی یک فرد بی‌گناه و معصوم را به دام مرگ می‌کشاند. هر فردی ملزم به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می‌باشد و نباید به بهانه داشتن مهارت کافی از قوانین سرپیچی کنیم؛ اشتباهات رانندگی بر روی زندگی دیگران ممکن است سایه بندازد گاهی یک اشتباه موجب تباهی یک زندگی می‌شود که دیگر امکان بازگشت ندارد.

فیلم تصادف و عدم رعایت حریم عابر پیاده

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر کردیم نباید نقش عابر پیاده در ایجاد تصادف رانندگی نادیده گرفت. بسیاری از عابران پیاده به جای عبور از خط عابر پیاده و پل‌های مخصوص عابران، از وسط خیابان رد می‌شوند و با این كار جان خود را به خطر می‌اندازند و گاهی نیز موجب تصادف  می‌شوند.

در فیلم تصادف بالا شاهد عبور عابر پیاده از خیابان می‌باشیم که متاسفانه به دلیل عدم توجه راننده خودرو یک تصادف وحشتناک رخ داد.

فیلم تصادف و نامناسب بودن شرایط جو

در روزهای بارانی و برفی احتمال تصادف افزایش پیدا می‌کند و رانندگان باید به علائم راهنمایی و رانندگی بسیار توجه کنند؛ همچنین به یاد داشته باشید هر چقدر فردحرفه‌ای در رانندگی باشید در شرایط نامناسب جو باید بیشتر از قبل توجه کنید زیرا ممکن است رانندگان دیگر برای شما دردسرساز شوند و در حد امکان سعی کنید از رانندگی در شرایط نامناسب جوی بپرهیزید. همچنین از سفر کردن در شرایط نامناسب آب‌و‌هوا جدا خودداری نمایید.

 

چگونه تصادفات رانندگی را به حداقل برسانیم؟

داستان کشته‌های تصادفات ایران دیگر تکراری شده است و آمار و ارقام هم دردی را درمان نکرده است؛ درواقع ما ایرانی‌ها درگیر یک جنگ بی‌صدا هستیم که موجب مرگ و میر و معلولیت و ایجاد خسارت‌های مالی زیادی برای افراد و جامعه می‌شود. و متاسفانه تصمیمی برای کاهش رفتارهای نادرست خود نداریم بیایید از خومان شروع کنیم رفتارهای اشتباه در رانندگی خودمان را اصلاح کنیم و به بهانه داشتن مهارت کافی و حرفه‌ای بودن قوانین را زیر پا نگذاریم و مطمئن برانیم.
بهترین راه برای به حداقل رساندن تصادفات رعایت قوانین از قبیل سرعت مجاز، عدم رانندگی در زمان خستگی و خواب آلودگی می‌باشد.

چگونه در تصادفات رانندگی به اشتباه مقصر شناخته نشویم؟

ممکن است برای بسیاری از افراد اتفاق افتاده باشد که به اشتباه در تصادفات مقصر شناخته شده اند در چنین مواقعی علاوه بر خسارت مالی و گاهی جانی وارد شده شخص مجبور به پرداخت خسارت به طرف مقابل نیز می‌شود.
بهترین راه برای دفاع از خود در چنین مواقعی چیست؟
امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی جای هیچ نگرانی وجود ندارد و شما با نصب دوربین خودرو درون ماشینتان می‌توانید تمام وقایع  را ثبت و ضبط نمایید و نگران نباشید که به اشتباه مقصر شناخته شوید. دوربین خودرو علاوه بر ثبت وقایع کاربردهای بسیاری دارد به عنوان مثال اگر خدایی نکرده از خودرو شما سرقت شود شما می‌توانید فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین خودرو را به عنوان مدرک نزد پلیس ارائه دهید. با نصب دوربین خودرو همواره امنیت خودرو خود را تامین نمایید.

نتیجه‌گیری

حوادث رانندگی و خسارت‌های ناشی از آن یك موضوع مهم و قابل توجه است و باید به دنبال راهکارهایی برای کاهش تصادفات رانندگی باشیم زیرا تصادفات افزون بر اینكه موجب مرگ یا معلولیت افراد زیادی در جامعه می‌شود، هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی فراوانی برای كشور به همراه دارد. در این مقاله به بررسی چند فیلم تصادف پرداختیم. ابتدا هر فردی باید از خودش شروع کند تا فرهنگ صحیح رانندگی در بین افراد رواج پیدا کند و به خود مغرور نشویم که به بهانه داشتن مهارت کامل در رانندگی قوانین را رعایت نکنیم. زیرا حادثه هیچ‌گاه خیر نمی‌کند.
به نظر شما چگونه تصادفات رانندگی را به حداقل برسانیم؟

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات نگهداری خودرو

نگهداری از خودرو و نکات صحیح فنی یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو می‌باشد؛ استفاده نادرست از اتومبیل سبب خراب شدن خودرو می‌شود به طور

ادامه مطلب »