پشتیبانی سریع : ۰۹۱۵۷۰۴۴۴۰۴ – ۰۲۱۷۱۰۵۳۸۳۲ 

افزایش قیمت خودرو و بالا رفتن آمار سرقت

افزایش قیمت خودرو نتیجه ی چیست؟ آیا تحریم ها تاثیری بر قیمت خودرو داشته است؟
با توجه به گرانی های اخیر و کاهش قدرت خرید مردم چرا بازار خودرو با افزایش میزان تقاضا همراه است؟
چرا سرقت خودرو افزایش پیدا کرده است؟ چگونه خودرو خود را ایمن کنیم؟

 دلیل افزایش قیمت خودرو چیست؟

 گرانی های اخیر و پایین آمدن ارزش پول ملی سبب افزایش قیمت خودرو شده است به گونه ای که خودرو های داخلی جهش 10 تا 40 میلیون و حتی بیشتر را تجربه کردند و خودرو های خارجی با افزایش قیمت بیش از 100 میلیون همراه بودند.
هر روز و حتی می توان گفت هر ساعت شاهد افزایش قیمت خودرو هستیم، در واقع این بار قیمت خودرو است که تخت گاز به سمت جلو پیش می رود نه خود خودرو و تمایلی هم برای گرفتن ترمز ندارد.

فزایش قیمت خودرو
افزایش قیمت خودرو

 تاثیر دلالان در افزایش قیمت خودرو

دلالان تاثیر بسیار زیادی در بالا رفتن قیمت خودرو دارند به گونه ای که اگر خودرویی با کمبود قطعات مواجه شود و یا واردات یک خودرو متوقف شود؛ دلالان جزو اولین افراد هستند که از این اخبار مطلع می شوند و قیمت آن خودرو را بالا می برند و در بازار ایجاد تنش می کنند.

 عدم عرضه مستقیم

از دلایل بالا رفتن قیمت خودرو به عرضه غیر مستقیم محصولات می توان اشاره کرد زیرا سبب به وجود آمدن واسطه میان کارخانه و مشتری شده و ارتباط مستقیم بین آن ها را قطع می کند. وارد کردن واسطه در یک معامله اصلا به نفع مشتری نیست و یکسری افراد سودجو از معاملات بدون هیچ زحمتی سود می برند.

 چالش های مالی کشور 

با توجه به گرانی های اخیر و پایین آمدن ارزش ملی پول ایران، کشور ما با چالش مالی و اقتصادی جدی مواجه است و به واسطه این چالش واردات قطعات خودرو کاهش پیدا کرده است. این موضوع سبب کاهش تولید خودرو می شود و یا با بی کیفیتی محصولات رو برو می شویم.

 جلوگیری از ورود خودرو های خارجی و افزایش قیمت خودرو

 جلوگیری از ورود خودروهای خارجی سبب افزایش قیمت خودرو های داخلی و خارجی شد. این کاملا طبیعی است که زمانی یک کالا محدود شد قیمت آن هم بالا رود و زمانی که قیمت خودرو های خارجی بالا می رود افراد به خرید خودرو های داخلی روی می آورند و افزایش تقاضا سبب افزایش هرچه بیشتر قیمت خودرو می شود.

 سرمایه گذاری بر روی خودرو

با وجود کاهش قدرت خرید، بازار خودرو با افزایش تقاضا روبرو است زیرا با توجه به نوسانات بازار و کم ارزش شدن پول ایران، بسیاری از افراد پول نقد خود را به خودرو تبدیل کردند.
بسیاری افراد عقیده دارند با این کار ارزش پول خود را حفظ می کنند و از کم ارزش شدن پولشان جلو گیری می کنند، این طرز تفکر سبب بالا رفتن تقاضا و بالا رفتن قیمت خودرو می شود.

 افزایش سرقت

با توجه به گرانی های اخیر و بالا رفتن بیش از حد قیمت خودرو، سارقان تمایل زیادی به سرقت خودرو و یا وسایل جانبی آن دارند همچنین اکثر خودرو های سرقت شده، خودرو های داخلی هستند زیرا خودرو های داخلی از امنیت پایین تری نسبت به خودرو های خارجی برخوردار هستند و سرقت آن ها بسیار راحت است. افراد باید خودرو خود را از آسیب های احتمالی مانند سرقت خودرو، سرقت وسایل جانبی و…ایمن سازند.

دزدی کردن از ماشین
سرقت از خودرو

 ایمن کردن خودرو در مقابل سرقت 

بهترین و کارآمدترین روش ایمن کردن خودرو در مقابل سرقت استفاده از دوربین های خودرو می باشد زیرا این دوربین ها قادر به فیلم برداری از داخل ماشین می باشند به عنوان مثال زمانی که سارقان وسایل خودرو شما را به سرقت میبرند شما با ارائه فیلم ضبط شده توسط دوربین های ماشین می توانید آن را اثبات و پیگیری کنید.

 

دوربین خودرو فول
دوربین خودرو فول

 از دلایل اصلی افزایش سرقت خودرو به بالا رفتن قیمت خودرو و پایین بودن امنیت خودرو می توان اشاره نمود.

شاید برخی از ما تصور کنیم که خرید دوربین خودرو یک هزینه اضافه است اما اشتباه نکنید زیرا ایمن کردن خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است و این هزینه در مقابل قیمت خودرو بسیار ناچیز است. شما با صرف یک هزینه کم میتوانید خودرو خود را در برابر سرقت ایمن کنید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

نکات نگهداری خودرو

نگهداری از خودرو و نکات صحیح فنی یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو می‌باشد؛ استفاده نادرست از اتومبیل سبب خراب شدن خودرو می‌شود به طور

ادامه مطلب »